petja
Kolumne

Pomembno je potovanje, ne samo priti na cilj

Ko sem se odločila za srednjo oblikovno šolo, je bil moj prvi cilj biti vsak dan boljša in na koncu letnika bolj uspešna. Za uspeh je bilo potrebnega veliko truda in hkrati učenja iz napak, ki sem jih takrat delala z željo, da bi hitreje napredovala.

Nikoli se nisem zadovoljila s prvim izdelkom, zato sem v nedogled ponavljala svoje naloge in jih izpopolnjevala. Mnenja o kakovosti izvedenih nalog pa so podajali drugi, mentorji, kolegi … Mnenja so bila sicer subjektivna, teh pa na začetku kariere še ne znaš oceniti in umestiti v kontekst, zato preprosto verjameš vsem kritikam. Zaradi tega dejstva sem bila kot mlada ranljiva in dostikrat nerazumljena, saj sem svoje delo po kritiki takoj zavrgla in začela znova. Na začetku mentorji vseskozi preverjajo, ali veš, kaj delaš, in težko je pridobiti zaupanje od kolegov. Nihče se ne vpraša, ali si že vse prej pretehtal, premislil. Sama sem to vedno počela ponoči, ko sem imela umirjene misli in zjutraj je bila zadeva zato veliko bolj jasna. Ta princip sem sicer razvijala vse življenje. Delo izven okvirov delovnika je prineslo, da so dostikrat izkoristili moje početje, ker se takrat še nisem naučila reči ne. Skratka, mladi ljudje, ki se podajate na pot oglaševanja, bi morali biti pripravljeni delati čez sebe, a se vendarle naučiti reči »dovolj!«  V oglaševanju se v procesu dela dostikrat zgodi, da ljudje prevzamejo prevelike čevlje in na koncu pregorijo.

Samosvojost doma in povsod

Poligoni delovanja se širijo tudi v lokacijskem smislu, saj lahko dandanes delaš od doma za tajvansko agencijo ali za avstralsko podjetje, znotraj Evrope pa si lahko »leteči kreativec«. Predstavnika te generacije sem spoznala v živo, gre za Španca Jonaya Soso, ki je sodeloval z agencijami na način, da je delal za bencin in hrano. Njegov moto je bil namreč work for fuel, torej delo za gorivo. Uspelo mu je, ker je bil pripravljen za svoje cilje tvegati veliko več kot drugi. Ja, tveganje zahteva prehod iz cone udobja v nove oblike delovanja. Kadar koli sem to storila na svoji profesionalni poti, mi je uspelo bolje, kot bi mi, če bi stopicala na mestu in se obračala v konvencijah. Tudi kadar storiš zelo očitno napako, te ta pripelje nekam, kjer moraš biti. Žal pa to izveš šele na koncu, zato govorim o potovanju, ker so cilji spreminjajoči in se nekateri celo odmikajo in prestavljajo na bolj oddaljeno točko v času.

Začetna pot po agencijah je prinesla tudi številne mentorje, ki so me izpopolnili do te mere, da se nisem več pustila do konca ukrotiti, a hkrati sem zaradi teh stvari dostikrat tudi nazadovala v času. Pa vendarle, dobila sem svoj stil, svoj prostor pod soncem, svojo kreativno identiteto. Da kot kreativec lahko rasteš, je zelo pomembno, da si prepoznan in viden ter imaš možnost, da se pokažeš. Če te prilike ne najdeš, si jo ustvari! Svoje čase je to omogočal kakšen manjši festival, na primer festival mladih kreativcev Magdalena, kjer si se lahko prebil na plan in deloval kot posameznik. Nujno je v karieri poskusiti delovati kot posameznik ali kot del mikroskupine. Kjer koli, kadar koli!

Jasna smer poti

Vsak najde svojo pot, ki mu je pisana na kožo, le nikoli ne smeš obupati na tej poti. Vedno znova je treba vstati in preskočiti vse ovire. Duša kreativca naj ostaja v varnem okolju, v okolju, kjer lahko v sebi gojiš otroka, otoka, ki si ga okolica ne more prisvojiti, ampak je samo tvoj. Pokažeš ga le takrat, ko je primeren čas in prostor za to; takrat ponavadi zablestiš in si najboljši v tem, kar počneš. Ponavljaj in upaj si! To je moj moto, bodimo samosvoji, ker takrat smo takšni, kakršni si želimo biti, najboljša različica sebe, za katero se je vredno boriti.

Poiščite si polja, kjer se nenehno lahko izobražujete v stvareh, ki vas zanimajo. Na koncu vse, kar počnemo v življenju, bogati poslovna in življenjska znanja in delovanja. Vse je sklenjeno v en krog, le gledati je treba na ta način.

V podporo zgoraj povedanemu sem sama tudi našla novo vzporedno pot, ki omogoča mojim rokam in kreativni duši domišljijo brez meja. Moja vzporedna pot je lastna kreativno-artistična blagovna znamka artpump. Počasi jo širim iz klasičnega medija poslikave na konceptne omejene serije in še na mnoga druga polja. Meja ni! Pomembno mi je, da kot kreativka svojih polj ne zapiram, ampak nenehno širim, kar pomeni, da oblikuješ svoje neomejeno polje ustvarjanja tudi, ko navidezno ni prostora niti časa za to.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2022, #491. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji