petja
Kolumne

KoluMMna: Osebno ime kot blagovna znamka

Dobro je in celo nujno, da človek, ki čuti, da je drugačen od drugih, to drugačnost tudi spodbuja. Vsakega od nas podzavest spodbuja k izražanju individualnosti, kajti le tako se lahko identificiramo kot posameznik, individuum.

Prvič sem to potrebo začutila, ko sem zaključevala diplomo na Akademiji za likovno umetnost. Takrat je bilo potrebno izbrati mentorja, ki te vodi skozi diplomsko obdobje. Kljub nasprotovanju mnogih sem si izbrala mentorja, ki ni bil redni profesor na fakulteti, hkrati pa je bila tema diplome zunaj tedanjih okvirov.

Izbrala sem namreč projekt, ki je zajemal celostno embalažno podobo za izmišljene generične izdelke, ki so skupaj tvorili psevdo blagovno znamko »Kupuj Modro« (prvenstveno blagovna znamka Mihaela Klineta, ki je bil tudi moj mentor). Diplomski projekt mi je dal krila, saj sem bila že kot študentka nagnjena k ustvarjanju izven ustaljenih okvirjev fakultetnega kurikuluma, dodaten izziv pa je predstavljalo dejstvo, da je tema prezahtevna za svežega diplomanta in da projekt po mnenju mnogih ni bil najbolj primeren za diplomsko delo. Prav to pa je bilo tisto, kar me je gnalo, da sva z mentorjem zadevo pripeljala do zelo uspešnega konca. Zadovoljstvo, ki sem ga začutila, da sem se uprla konformističnemu okolju in nekaj storila po svoje (s prepričanostjo, da bo projekt na koncu zadovoljiv tudi za prej omenjene skeptike), mi je dalo zalet in potrdilo unikatno osebnost. Ta pa ni ego v osnovnem pomenu, temveč iskrena samozavest, temelječa na individualnosti. Ego je bil morda le vzgib, posledica pa osebnostna rast. Začutiti sebe kot priložnost je nekaj najbolj osvobajajočega v življenju. Nastala je blagovna znamka »Petja Selan«.

Grajenje osebnosti = osebno znamčenje

Ko se jemlješ kot blagovno znamko, so subjektivne in objektivne odgovornosti večje. Prvič sem v profesionalnem smislu to storila ob prijavi na mednarodni festival kreativnega komuniciranja Magdalena, kjer sem predstavila štiri samopromocijske oglase. Ti so mi takrat prinesli veliko nagrado, hkrati pa prepoznavnost na strokovni ravni in prepoznavnost osebne blagovne znamke. S tem je luč dneva ugledalo moje osebno znamčenje. S tem pa je prišla tudi odgovornost in pripadajoča vprašanja: ali sem izbrala pravo identiteto in vsebino osebne znamke, da bo s časom zadržala naboj in rasla z menoj ali pa bom zato morala prilagajati svojo osebnost in cilje? Dela, ki so me takrat predstavljala, so bila nepredvidljivo drzna in nekaterim zato nevšečna. Sicer drzna, spreminjajoča se drugačnost ni vedno dobrodošla v marketinškem in poslovnem svetu, ki se po mojem mnenju bolj nagiba h konsistentnosti. 

Pri vsakem delu in delovanju sporočiti nekaj novega, a hkrati biti vedno v sozvočju z lastnim jazom, ki teži k odličnosti – to je moja maksima.

Osebna rast, življenjske okoliščine in ime kot blagovna znamka

Ko se rodiš, zrasteš z imenom, ki ti je dano. Z osebnim znamčenjem in marketingom pa mu povečaš prepoznavnost, ga ovrednotiš in mu daš priklicno vsebino. S tem, ko delaš na osebnem marketingu, si zgradiš osebno blagovno znamko. Tako si povečaš možnosti za dobro zaposlitev in preko nje ter projektov povečuješ prepoznavnost, ki ima ne nazadnje ceno na trgu, na katerem deluješ. Vlagaš torej vase, kot strokovnjaka na svojem področju in v svojo osebnost, to pa se pozneje zrcali v pridobljenih projektih, službi in ne nazadnje pri vrednotenju znotraj kroga kolegov ali sodelavcev. 

V osebnem življenju sem se podala v vode, kjer sem spremenila ime svoje blagovne znamke; morda preveč z lahkoto. Gradila sem jo vendarle nekaj časa, ob vrhuncu svoje kariere pa sem spremenila priimek in s tem preveč tvegala. Stvari se ne seštevajo tako, kot mislimo, a so mi Googlovi logaritmi s prikazom vsebine, ki se je povezovala z mojim prejšnjim imenom, rahlo pomagali pri preboju in prepoznavnosti nove osebne blagovne znamke. Tokrat sem spet pred podobnim izzivom; ob ločitvi od partnerja namreč razmišljam o povrnitvi dekliškega priimka. Ker živim za izzive, sem prepričana, da bom znova uveljavila svojo blagovno znamko z imenom Petja Selan. Družbeno in zasebno smo si sicer zelo otežili dinamiko življenja, ki jo ob takšnih preizkušnjah še bolj izkusiš na lastni koži in tudi poslovno. Zato naj to služi tudi kot razmislek vsem dekletom, ženskam, ki ob takšnih odločitvah razmišljajo, spreminjajo ali dodajajo priimke partnerjev, kar je moškim večinoma prihranjeno.

V Sloveniji imamo kar nekaj ženskih glasnik, ki so osebno blagovno znamko naredile s svojimi dekliškimi imeni in priimki, na primer Nika Zupanc ali Lara Bohinc (ti dve zelo cenim) in mnogo drugih, ki so sledile sebi ter prilagodile svet in njegove konvencije po svojih sanjah. Bravo, punce!

P. S. Ljubezen* nas včasih lahko zanese … In tudi tako je prav :)

*začaranost

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, december 2022, #498. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Marko Klemen
25. 05. 2024

Marko Klemen, kreativni direktor za vizualne zasnove v DROM agency, se rad obkroža z vsem…

Sem pripadnik generacije, ki še ni že od otroštva odraščala z vso to tehnologijo, tako da me novi trendi in nove funkcije še vedno zelo fascinirajo,…

Nermina Mašala Kelić
25. 05. 2024

Predsednica žirije letošnjega tekmovanja Sempler, ki nagrajuje najboljše medijske…

Segment, v katerem so družbena omrežja najbolj spremenila delo medijskih agencij, pa tudi vseh drugih, ki delujejo v marketingu, je intenzivna…

Jenni Field
22. 05. 2024

Z Jenni Field, eno od predavateljic na 26. Slovenski konferenci o odnosih z javnostmi, ki…

»V današnjih organizacijah ljudje želijo biti slišani. Želijo čutiti, da njihov glas šteje in da se njihove ideje upoštevajo.«

Naši avtorji