Staša Tunja
Kolumne

Čustvena povezava v svetu umetne inteligence

Ste se kdaj vprašali o pomembni vlogi, ki jo ima čustvena inteligenca v današnjem digitalnem marketingu?

V dobi, kjer prevladujejo podatki in algoritmi, vloge čustvene inteligence ne smemo spregledati. Srce uspešne marketinške strategije še vedno bije s človeškimi čustvi. Čeprav se odločitve v marketingu vse bolj osredotočajo na podatke, so čustva ključna, a pogosto spregledana komponenta. Razumevanje človeških čustev in osebni stik sta v času segmentiranega ciljanja občinstva postala bistvena.

Podatki so sicer močno orodje za analizo, avtomatizacijo in personalizacijo, vendar njihov polni potencial pride do izraza le v povezavi s čustveno inteligenco. Marketing gre namreč dlje od demografskih podatkov in zgodovine nakupov – gre za razumevanje želja, motivacij in čustev strank. Ne nazadnje se nakupne odločitve redko sprejemajo le na podlagi logike. Čustva igrajo ključno vlogo pri nakupnih odločitvah, kar velja tudi v digitalnem svetu.

Danes so potrošniki bombardirani z več marketinškimi sporočili kot kdaj koli prej in časi trženja množičnega občinstva, ko so morala splošna sporočila ustrezati vsem, so zdavnaj mimo.

Predstavljajte si, da se na sončno soboto sprehajate po prepolni ljubljanski tržnici. Hodite mimo številnih stojnic in prodajalcev, ki se potegujejo za vašo pozornost. Tisti, ki pritegnejo vašo pozornost, niso nujno tisti z najbolj bleščečimi napisi ali najboljšimi ponudbami. Izstopajo prodajalci, ki znajo oceniti vaše potrebe in razpoloženje, ki se prijazno nasmehnejo, vam dajo namig za kosilo in vzpostavijo stik z vami. Gre za razumevanje subtilnih odtenkov človeškega vedenja, zaznavanje neizrečenih namigov in s tem ustrezno prilagajanje marketinških potez in sporočil.

In prav to je tisto, kar čustvena inteligenca omogoča marketingarjem v digitalnem okolju. To je razlika med pošiljanjem splošnih, univerzalnih sporočil in oblikovanjem osebnih, smiselnih interakcij, ki se dotaknejo končnega kupca.

Kot tržniki vidimo, da se je okolje z leti močno spremenilo. Vzpon umetne inteligence je prinesel neprekosljive možnosti na področju analize podatkov, avtomatizacije in personalizacije. To so nedvomno močna orodja, vendar pa svoj polni potencial dosežejo šele, ko se združijo z zimzeleno kakovostjo čustvene inteligence.

Umetna inteligenca postaja vse bolj vključena v naše vsakdanje življenje, zato se koncept čustvene inteligence morda zdi kot relikt preteklosti. Konec koncev, kako lahko stroj razume človeška čustva, kaj šele, da bi se nanje odzval? Odgovor se skriva v harmonični združitvi teh dveh komponent, človeških čustev in tehnologije umetne inteligence. To je kot Kajmak in marmelada – malo verjeten par, a lahko je zelo dober, če Đuru verjamemo na besedo.

Algoritmi in podatki predvidijo, kaj boste morda želeli kupiti naslednjič, a emocije pomagajo razumeti, zakaj potrošniki sprejemamo te odločitve. V dobi umetne inteligence tržniki potrebujemo oboje.

Priznajmo si, potrošniki ne želijo biti le številke v veliki tabeli podatkov. Hrepenijo po avtentičnosti in se želijo počutiti razumljene, cenjene in slišane. Emocije, združene z analizo podatkov, razkrivajo vzorce, preference in čustvene razloge za nakupnimi odločitvami.

Predstavljajte si, da lahko natančno določimo ne le, kaj kupujejo naše stranke, temveč tudi, zakaj to kupujejo. Katera čustva vodijo njihove odločitve in kako lahko to znanje izkoristimo za ustvarjanje še bolj prepričljivih kampanj? Čustvena inteligenca v marketingu, ki ga poganja umetna inteligenca, odpira vrata prav tem priložnostim in ni nadomestek za tehnološke inovacije, temveč njihov katalizator.

Z vključitvijo iskrenih čustev v marketing, ki ga poganja umetna inteligenca, lahko ustvarimo harmonično sinergijo in pot do bolj osebne, empatične in prepričljive marketinške izkušnje.

Tržniki smo že od nekdaj pripovedovalci zgodb, to je zdaj v digitalni dobi še posebej pomembno. Umetna inteligenca nam zagotavlja platno, čustvena inteligenca pa barve, odtenke in globino. V tej novi dobi imamo priložnost, da združimo najboljše iz obeh svetov. Glejmo na to kot očarljiv ples med tehnologijo in človeško povezavo, ki podatke spreminja v zgodbe, povezave pa v zvestobo.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, december 2023, #510. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji