Desnahemisfera
Intervju

»Zadovoljen uporabnik sam od sebe ustvarja najboljši marketing«

Dejan Kos in Klemen Smrtnik iz oblikovalskega studia Desnahemisfera sta povsem predana iskanju inovativnih rešitev onkraj poznanih meja in uporabniške izkušnje.

Skodelica za kavo v obliki roga Goat mug, lebdeči gramofon Mag-Lev Audio in navijalnik za avtomatske ročne ure Time Machine. Trije ključni, ikonični izdelki oblikovalskega studia Desnahemisfera sami zase govorijo, kako ob izzivih oblikovalca najraje aktivirata tisto polovico možganov, ki spodbuja ustvarjalnost, domišljijo in intuicijo.

Sta pred razvojem navijalnika poznala svet ur? Kaj vaju je pritegnilo k temu projektu?

Dejan Kos: Ko sva začela odkrivali svet ur, sva hitro ugotovila, da je pri njih vse podrejeno cilju, da bodo ure delale dobro in večno. Zato so se nama takoj zasvetile oči. Mene je fasciniralo, na primer, kako si je proizvajalec vzel dve leti časa in raziskoval, kako na  številčnico, ki se pred tem sedemkrat lakira, položiti zlati logotip, da bo vse popolnoma ravno, ne konveksno ne konkavno, ampak popolnoma poravnano. Pa gre za detajl, ki s prostim očesom skorajda ni viden! Proizvajalec se zaveda, da ne glede na to, kako majhen je detajl, mora biti ta popolno izdelan. S takšnim premislekom bi moral biti narejen čisto vsak izdelek.

Naročnik je sicer do naju prišel z željo zapolniti manjkajočo vrzel na trgu med obstoječimi navijalniki za avtomatske ročne ure cenovnega razpona med 400 in 800 evri. Po raziskavi tržišča sva ga prepričala, da moramo iti čez zastavljeno mejo pozicioniranja okrog petstotih evrov in narediti najboljši navijalnik za avtomatske ročne ure na svetu. Time Machine je rezultat štirih let raziskav in razvoja, pri čemer nič ni bilo prepuščeno naključju in gre za brezkompromisno perfekcijo. Predpogoj za vse to pa je bilo seveda obojestransko zaupanje.

Klemen Smrtnik: Naročnik, ki je, zanimivo, zasebnik in ne podjetje, je želel projekt na ključ in ga tudi dobil. Zasnovala sva vse, od imena, koncepta, kreativne zasnove, vodenja projekta, spletne strani, izdelave navodil in videoprodukcije do zadnjega detajla. Tudi vsaka objava na družbenih omrežjih gre preko naju.

Time Machine

Kakšno marketinško akcijo zahteva tovrsten izdelek?

Dejan: Vedeli smo, da gre za znamčenje premium izdelka in kakšen marketing ta zahteva. V predstavitvenih materialih je zato poudarek na čustvih in filozofiji, ki so prav tako pomembni kot funkcionalnost izdelka. To, da je izdelek narejen odlično, je logično.

Klemen: Gre za bolj nevpadljiv in zaupljiv pristop. Brez množičnih kampanj, ampak B2B, pri čemer izbrani prodajalci jamčijo za tvojo kakovost.

Dejan: Tovrsten izdelek zahteva pristop »bricks and mortar«, ljudje morajo takšen izdelek videti, prijeti, doživeti, vsaj v prvi fazi ga ne moremo prodajati samo na spletu. Eden od najpomembnejših vplivnežev iz ZDA za ure in high-end segment, Producer Michael (Michael Blakey, sicer filmski producent, op. ur.), je sprva zahteval visok honorar za minutni video našega navijalnika. Ko ga je preizkusil, pa nas je samo navdušeno vprašal, ali ga lahko prodaja naprej. Ko je izdelek narejen dobro, bo vsak, ki ga dobi v roke, postal njegov najboljši prodajalec. Zadovoljen uporabnik sam od sebe dela najboljši marketing.

Klemen: Če izdelek ne bi bil dovršen, zdaj ne bi dobili priložnosti za pogovore o sodelovanju s priznanim švicarskim proizvajalcem ur. Več o tem pa bomo lahko povedali šele v drugi polovici leta 2025.

Dejan: Razvijati izdelek na takšni ravni in za takšno ciljno publiko so mokre sanje vsakega oblikovalca. Gre za drugačen sloj kupcev, ki se ne obremenjujejo s tem, koliko kaj stane, zanima jih samo vrhunska kakovost.

Navijalnik ste razvijali štiri leta, kaj pa vmesni projekti?

Dejan: Z Medexom imamo skupen razvojni projekt in nov koncept prehranskih dopolnil, ki omogoča tudi nove načine uporabe oziroma modernejšo uporabniško izkušnjo. Za zdaj lahko poveva samo to.

Klemen: V sodelovanju s Pokrajinskim muzejem Ptuj-Ormož smo najprej prenovili njihovo spletno stran, nato pa smo zanje razvili še avdiovodnik za bolj intuitivno izkušnjo ob obisku muzeja na Ptujskem gradu. Ravnokar smo začeli sodelovanje z Muzejem novejše in sodobne zgodovine Slovenije. Rada delava tovrstne vsebine, saj je tukaj veliko več zgodb in prostora za kreativnost, kot če delava spletne trgovine, kjer je uporabniška izkušnja standardizirana, da se kupec ne zmede.

Kako na vajino delo vpliva poplava družbenih omrežij?

Dejan: To je samo več kanalov za izražanje. To je dobro, ker je naročnike prisililo v to, da morajo biti vsebine kakovostne, čeprav se tudi ta trend zdaj nekoliko obrača, ker so vse bolj v ospredju neobdelane vsebine iz zakulisja. Hkrati smo nekoliko preplavljeni z vsem, ker moraš ustvarjati na tako velikem številu kanalov, tempo je hiter, ekosistemi pa se med seboj razlikujejo po državah.

Klemen: Na katerem koli tržišču sva delala do zdaj, pa sva bila kar na številnih, sva hitro prišla do tistih, ki so najbolj pomembni na določenem trgu. Tudi če imajo poplavo gramofonov ali navijalnikov ali česar koli, slej ko prej prideva do zožanj.

Ali lahko to še malce podrobneje pojasnite?

Klemen: Če imaš drugačen in privlačen izdelek, pridejo ljudje sami od sebe do tebe. Ko smo gramofon Mag-Lev Audio predstavili na sejmu v Münchnu, smo prišli do SteinMusic, ki slovi po najboljšem zvoku na svetu. Zelo hitro smo dosegli ljudi, ki so v tem poslu zelo pomembni. Ob razvoju projekta sva kot otroka, zelo se navdušiva in si želiva delati na najvišji ravni, in ljudje to vidijo. Ko začutijo najino navdušenje in strast, uporabijo svoje zveze in poznanstva, saj želijo biti soudeleženi pri povezanju kreativnih energij. Vedno pridobivava nove posle, čeprav se ne spomniva, da bi redno objavljala na spletni strani ali na družbenih omrežjih. Najini izdelki delajo za naju.

Ptuj-Ormož

Za Pokrajinskim muzejem Ptuj-Ormož sta prenovila spletno stran in razvila avdiovodnik za bolj intuitivno izkušnjo ob obisku muzeja na Ptujskem gradu.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu #511-512. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji