elan
Intervju

»Vedno dobri časi« za Elan niso le slogan, ampak način delovanja

Sneg in s soncem obsijani zimski dnevi so v nas obudili željo po smučanju. Pri Elanu verjamejo, da ima lahko prav vsak, ne glede na predznanje, izjemno smučarsko izkušnjo.

Zato se že več kot 75 let trudijo, da je za Elanove smučarje vsak dan na smučeh najlepši dan na snegu. Kako jim to uspeva, nam je razložila Melanja Korošec, direktorica blagovne znamke Elan.

Po ocenah smuča približno 135 milijonov ljudi. Na sončni strani Alp se sprašujemo, kaj se dogaja po svetu – se razvijajo novi trgi, ali morda nekateri zaradi podnebnih sprememb tudi ugašajo? Ko smo gledali zimske olimpijske igre 2022 v Pekingu nismo imeli občutka, da bi bili Kitajci navdušeni smučarji – ali pač?

Slovenci smo zaradi naravnih danosti in zgodovinskih dejstev s smučanjem tesno povezani. Mislim, da smo zelo dobro smučarsko informirani in na marsikaterem področju inovatorji. Morda smo prav zaradi tega kdaj presenečeni, ko opazimo šport, ki nam je tako ljub in si ga delno tudi lastimo, v kulturah, za katere menimo, da tega športa nimajo. Smučanje je univerzalni šport, povezan z naravnimi danosti posameznega okolja. Dejstvo je, da smučanje v nekaterih okoljih doživlja renesanso, v drugih pa šele vzpon kot šport. To nas navdušuje in nam nalaga določeno moralno odgovornost, da s svojim znanjem, filozofijo in v končni fazi z izdelkom takšnim okoljem pomagamo do še bolj intenzivnega razvoja športa. Kitajska, na primer, je zelo specifično okolje, v katerem si smučanje šele utira svojo pot. Prepričana sem, da bo Kitajska v prihodnjih letih postala omembe vreden trg, tako glede števila smučarjev kot tudi števila smučišč, ne bo pa parirala tradiciji, ki jo imamo v Alpah.

melanja

Melanja Korošec je tudi sama navdušena smučarka (poleg nje je David Primožič, najboljši slovenski telemark smučar vseh časov). (Foto: Samo Vidic)

Elan Group je del krovne holdinške družbe KJK Sports, prisotni ste na petih celinah in v petdesetih državah. Kateri trije trgi so za vas kot direktorico blagovne znamke Elan najpomembnejši?

Glede na to, da je smučanje že zgodovinsko šport, ki se ga izvaja na vseh predelih sveta, kjer je sneg, so zares pomembni prav vsi trgi, prav vsak smučar oziroma smučarka. Kampanja »Vedno dobri časi« (»Always Good Times«) za Elan ni le slogan, ampak naš način delovanja. Naša želja je približati ta čudoviti šport prav vsakemu posamezniku. S poslovnega vidika pa so seveda nekateri trgi pomembnejši, to je v prvi vrsti trg Severne Amerike, ki mu sledi alpski svet s Francijo, Nemčijo in Švico. S temi trgi se tudi sama največ ukvarjam.

Za kaj vse morate skrbeti in kateri del delovnega procesa vam da največ elana?

V Elanu smo s svojim delovanjem, razvojem in marketingom obrnjeni k uporabniku in njegovi uporabniški izkušnji. Smučanje za uporabnike lahko predstavlja zelo različne načine smučanja in uživanja na snegu. Naš, na stranko osredotočen inovativni pristop, ne zajema le tehnoloških inovacij, ampak je tesen preplet tehničnega razvoja, produktnega razvoja (angl. product management), dizajna in marketinga. Vsa omenjena področja se prepletajo in med razvojem izdelkov tudi dopolnjujejo in nadgrajujejo. Produktni vodja je v stalni interakciji z oddelkom razvoja, pa tudi s prodajo in proizvodnjo. 

Vsekakor dobim največ elana, ko na trg uvedemo nov izdelek in ga uporabniki navdušeno sprejmejo, s tem pa tudi svojo novo ali drugačno smučarsko izkušnjo. Naš cilj je opolnomočiti uporabnike, da z našim izdelkom uživajo na snegu. Prav ta, v potrošnika usmerjen inovacijski pristop (angl. consumer centered innovation approach), je tisti, ki žene celoten šport in industrijo naprej.

V sodelovanju z legendarnim smučarjem Glenom Plakom ste razvili nove smuči Ripstick Tour 104. Zanje ste prejeli že številne nagrade, med drugim tudi za oblikovanje leta 2022. Kako pomemben segment je smučanje zunaj urejenih smučišč ali t. i. freeride?

Smučanje zunaj urejenih smučišč je doživelo razcvet v francoskih Alpah konec 70-ih let prejšnjega stoletja, zaradi naravnih danosti pa pravi »boom« v Ameriki. Občutek lahkotnosti, ko se s smučmi potopiš v svež pršič, je neka povsem druga dimenzija in mislim, da ni smučarja, ki ne bi rad vedno znova podoživljal teh fenomenalnih občutkov. Ko enkrat na smučeh res uživaš, postane celoten hrib ali gora tvoje najljubše igrišče in ta trend je v Evropi intenzivno prisoten vsaj zadnjih dvajset let. V Sloveniji imamo nekaj možnosti za smučanje zunaj urejenih smučišč, veliko več pa je možnosti za turno smučanje. Slednje je tudi širše sprejeto, medtem ko je freeride fizično bolj zahteven in je bolj priljubljen med mladimi. Glen Plake je resnična ikona smučanja zunaj urejenih smučišč in pozna vse vrste snega, terenov in načinov smučanja po njih ter je izjemno kreativen. Takšen je bil tudi proces razvoja smuči z njim – kreativen in zabaven (smeh). Rezultat sodelovanja je smučka, ki ne omogoča le hitrega in lahkotnega vzpenjanja, ampak nudi tudi vrhunske užitke ob spuščanju v dolino po nedotaknjenem pršiču.

glen plake

Smučarska legenda Glen Plake s smučmi Ripstick Tour 104, ki jih je razvil s sodelovanju z Elanom. (Foto: Samo Vidic)

V sodelovanju z zunanjimi oblikovalskimi studii, na primer s Porsche Design in nekdanjim Gigodesignom, ste za svoje smuči prejeli že številne rdeče pike in druge nagrade. Za zložljive karving smuči Voyager pa ste leta 2021 prvič osvojili tudi Red Dot – Best of the Best Award. Te inovativne smuči so plod vašega lastnega znanja. Kaj vam s tega vidika pomeni nova rdeča pika?

Pri Voyagerju bi poudarila, da nagrada ni bila podeljena le za oblikovanje smuči, ampak za celostno uporabniško izkušnjo. Izdelati zložljivo karving smučko so bile nedosegljive sanje, pa vendar smo z našo izjemno razvojno ekipo uspeli. Razmišljali smo prav o vsaki malenkosti, ki naredi uporabniško izkušnjo brezhibno, ugotavljali ključne funkcionalne in vozne lastnosti, pomembno vlogo so imele tudi raziskave tržišča, na osnovi katerih smo snovali in preverjali produktne in tudi marketinške rešitve. Uspelo nam je razviti vsestransko karving smučko, ki se odlično obnese na snegu, je popolnoma enakovredna svoji »klasični« predhodnici, hkrati pa jo lahko zložimo za lažji transport in hrambo. Ta smučka nam omogoča, da lahko smučamo kadar koli in kjer koli želimo, lahko jo imamo spravljeno v stanovanju, gre v najmanjši avtomobil, olajša potovanje z letalom, skratka, smučka, ki postane del našega vsakdana in ki nam omogoči, da lahko v vsakem trenutku skočimo na smučišče.

Best of the Best Award je vsakakor ena od najprestižnejših nagrad v zgodovini Elana. Dala nam je ponovno potrditev, da delamo in razmišljamo v pravo smer, poleg tega pa vse ideje, ki nastanejo na osnovi potreb uporabnika, z znanjem pretopimo v dejanski izdelek, ki je tako edinstven, da na trgu nima para. Ponosna sem na dejstvo, da je Voyager v največji meri plod našega znanja v podjetju in povezovanja z izbranimi tehničnimi partnerji na strateških področjih. Takšna nagrada nas motivira, da bomo tudi v prihodnje verjeli v premikanje mej v industriji.

Kakšen pa je odziv trga leto dni po predstavitvi zložljivih smuči Voyager?

Fantastičen. Potrjuje, da smo zaznali priložnost za nekaj inovativnega, nekaj, česar smučarji niso pričakovali, a imajo zdaj za nekaj nepogrešljivega. Voyager naslavlja izkušene smučarje, ki ne živijo ob smučišču in zato potujejo bodisi z vlakom, letalom ali avtomobilom. »Smučanje« se začne že v mestih in naslavlja urbanega uporabnika, prav zato smo s tem izdelkom dobili mesto na popolnoma novih prodajnih kanalih (npr. The Latest v Berlinu, urbana središča, letališča …) in premikamo meje zaznavanja. V prvem letu smo presegli naša prodajna pričakovanja za 100 odstotkov in uspeh se tudi v drugem letu nadaljuje.

voyager

Dan na snegu je lažje in hitreje dosegljiv z zložljivimi smučmi Voyager, ki so prodajna uspešnica in revolucionarno spreminjajo panogo. (Foto: Samo Vidic)

Leta 2005 se je začel projekt W Studio, kjer ženska ekipa snuje smuči za ženske. Kako je nastal ta studio? Je bila to pobuda za več ženske iniciative v pretežno moški panogi?

Absolutno. Pred dvajsetimi leti so se začele pojavljati težnje po ženskih smučeh in mnogo blagovnih znamk se je poslužilo le vizualnega popravka smuči po načelu »shrink it and pink it« (»pomanjšaj in obarvaj v rožnato«, op. ur.). V Elanu smo prvi na trgu naslovili žensko populacijo z ekipo, imenovano W Studio, kjer smo upoštevali specifiko ženske anatomije in iz tega izhajajočih potreb. Že pred dvajsetimi leti smo zaposlili vodjo omenjenega programa s poslanstvom razviti funkcionalne in privlačne smuči, ki so hkrati tudi atraktivne in opažene zaradi vizualne komunikacije. Kot zanimivost naj povem, da smo meni najljubši oglas naredili ob uvedbi najlažje ženske smučke na svetu, ko smo pokazali, da je naša smučka lažja od povprečne ženske torbice (smeh).

Morda je nenavadno leta 2023 omenjati spol pri zaposlovanju, pa vendar lahko še vedno opazimo, da smo kot družba nezavedno selektivni pri nekaterih poklicih ali pozicijah v mnogih podjetjih in panogah, kot je moško dominirana smučarska industrija. V Elanu imamo zaposlene ženske tako na vodilnih mestih, kjer delamo v razvoju, marketingu, dizajnu, kot tudi v proizvodnji, kjer zasedamo delovna mesta tako vodij kot tudi izdelovalk. Ponosna sem, da sem že 12 let del Elana, ki je tudi v tem pogledu resničen pionir v industriji.

Kaj smuči, ki jih zasnuje W Studio, ponujajo smučarskim navdušenkam?

Poslanstvo ekipe W Studia je navdihovati in navduševati dekleta in ženske, da ostajajo športno aktivne in uživajo v tem čudovitem športu. W Studio tudi ni le studio, ki se ukvarja samo z izdelovanjem smuči, ampak ima hkrati širšo družbeno funkcijo s projekti, ki jih podpira in razvija. W Studio združuje smučarke z vsega sveta in smo resnično globalna ekipa, ki si želi narediti spremembo.

w studio

Kreativni proces ekipe W studia, kjer ženske snujejo smuči in vso opremo za ženske. (Foto: Klemen Razinger)

Leta 2019 ste začeli s projektom »We Create« za ustvarjanje smuči z ljudmi, ki navdihujejo. Letos ste se povezali z uspešno mlado podjetnico Justine Hutteau. Kdo je Justine in kakšna smučka je nastala?

Ideja »We create« je z W Studiom povezati ženske, ki imajo glas, navdihujejo in motivirajo. Elan jim ponuja ne le umetniško platno (smučke), na katerem se lahko izrazijo, ampak tudi orodje (»platform«), s katerim lahko dosežejo širše občinstvo. Projekt z Justine Hutteau je že deveti projekt »We create«. Justine je uspešna francoska podjetnica z okolju prijazno blagovno znamko kozmetičnih izdelkov Respire, revija Forbes pa jo je uvrstila med najvplivnejše ženske v Franciji. Navdih za svojo poslovno rast črpa iz strasti do športa, še posebej iz teka čez drn in strn, kjer dosega neverjetne rezultate. V sodelovanju z njo so nastale smuči Wildcat 82 x Justine Hutteau, ki so zasnovane po trajnostnem konceptu, kjer se je Elan lotil razvoja proizvodnje visoko učinkovitih smuči z okolju še bolj prijaznimi materiali. Gre za konstrukcijske in oblikovalske elemente, ki zagotavljajo proizvodnjo smuči z večjo okoljsko odgovornostjo. Digitalno natisnjena grafika je transparentna, brez odvečnega črnila in brez odpadkov iz hlapnih organskih spojin, hkrati pa omogoča vpogled v leseno sredico, ki izvira iz preverjenih in trajnostnih virov lesa. Prvič v zgodovini so barvne stranice smuči kombinirane z ostanki materiala za stranice drugih smuči, lahki vstavki Vapor iz materiala Armacell so izdelani iz recikliranih PET-steklenic.

Elan je danes edino svetovno podjetje za proizvodnjo smuči, ki 100-odstotno uporablja zeleno električno energijo in lahko trdi, da so vsi izdelki ročno izdelani na eni sami lokaciji v Alpah. Ste eden od prvih prejemnikov certifikata Green Star, prvega slovenskega priznanja za uspešnost podjetij na poti zelene preobrazbe. Kako ste z vašega vidika lahko še bolj zavezani okolju?

V nas je prisoten tekmovalni duh in iskreno želimo biti najboljši v tem, kar delamo in tako je tudi pri vprašanju trajnosti. Prepleta poslovni, družbeni in okoljski vidik, zato je pomembno, da podjetje sočasno usmerja svojo strategijo na vsa tri področja, ki pa se dopolnjujejo in prepletajo. Elan je tesno povezan s svojim lokalnim okoljem, praktično že od nastanka podjetja dolgoročno skrbimo za izboljšave in dvig učinkovitosti na vseh treh področjih trajnostnega delovanja.  Prvi smo vpeljali tehnologijo okolju prijaznejšega direktnega tiska, občutno zmanjšali količino hlapnih organskih snovi, edini smo, ki imamo proizvodnjo na eni lokaciji, blizu 90 odstotkov vseh materialov prihaja iz manj kot 400 kilometrov oddaljenih krajev, 20 odstotkov celo iz Slovenije, postavljamo sončne celice in še več. Zadnja leta pa smo te korake začeli aktivno komunicirati. Ne glede na vse, se potihem zavedamo, da smo šele na začetku velike transformacije, saj verjamemo v širše koristi, ki jih prinaša trajnostno poslovanje.

Kakšen pa je vaš idealen »vedno dober« dan?

Prebujanje v sončno jutro, tik po sneženju, ko se še meglice premikajo v dolini. Hiter skok do vznožja hriba, natikanje psov na turne smuči in skok do enega od bližnjih vrhov, dovolj zgodaj, da še ujamem sončni vzhod. Ujet trenutek v objektiv, smuka v dolino in spet kratka vožnja do pisarne. Z mojega obraza sije nasmeh, ko stopim v pisarno in vem, da je pred mano kreativno dopoldne. Uživam v delu z ekipo pri snovanju kreativnih rešitev, s katerimi bomo spet navdušili prihodnje smučarje. Iskreno verjamem, da do kreativnih idej in navdiha pride zunaj pisarne, v podjetju jih le še pripeljemo do cilja.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji