bla
Intervju

Uspeh »rečne odbojke« kot neprecenljiva promocija prestolnice, države in športa

Projekt »Odbojka na Ljubljanici« je poleg številnih uporabnikov družbenih omrežij prepričal tudi žirijo tekmovanja SPORTO. Prejel je kar dve nagradi v štirih kategorijah. Ustvarjalci projekta so za bralce MM-a delili vtise in izvorno idejo projekta.

Skupni projekt Turizma Ljubljana, Odbojkarske zveze Slovenije in agencije Extrem »Odbojka na Ljubljanici« ste zagotovo opazili že med samo bežnim brskanjem po svetu.  Številni komentatorji so bili nad kombinacijo čofotanja po vodi in odbojke navdušeni do te mere, da so drugim svetovali, naj jo izkusijo vsaj enkrat v življenju in uvrstijo na svoj seznam želja. Projekt pa se je znašel tudi pod drobnogledom žirije tekmovanja SPORTO in zadel v polno. Prejel je nagradi za najboljši športni dogodek in najboljše digitalno komuniciranje.  Kot pravijo pri Turizmu Ljubljana, kjer so nam pojasnili ozadje dogodka, je uspeh projekta promocija Slovenije, Ljubljane in športa.

Prejeli ste dve nagradi v štirih kategorijah. Ste si obetali takšen uspeh?

Vsekakor. V dogodku »Odbojka na Ljubljanici« smo v Turizmu Ljubljana prepoznali velik potencial za uspešno promocijsko kampanjo. Za idejno zasnovo projekta stoji agencija Extrem, ki v Ljubljano vsakič znova pripelje dogodke, ki ne predstavljajo novosti zgolj na slovenskih tleh, temveč tudi v svetovnem merilu. Za platformo TikTok smo se odločili, ker je slog objav na tem družbenem omrežju precej bolj sproščen od drugih uveljavljenih načinov komunikacije. Turizem Ljubljana svoj profil na TikToku ustvarja v sodelovanju z Dunking Devils Studios.

Spektakel na Ljubljanici je bil odlična priložnost za predstavitev utripa slovenske prestolnice v mednarodnem prostoru in popestritev poletnega uličnega dogajanja za prebivalce in obiskovalce mesta. Posnetek z dogodka pa je čez noč postal viralen; ne samo da je dosegel vse naše zastavljene cilje, temveč jih konkretno tudi presegel. Veseli smo, da je to prepoznala tudi strokovna žirija SPORTO nagrad 2022.  

Doseg in vključenost sta izjemno visoka. Bi lahko izpostavili nekaj številk?

V manj kot enem dnevu si je posnetek ogledalo več kot 7 milijonov ljudi, v tednu dni pa že več kot 38 milijonov. Konec leta 2022 je prva objava dosegla več kot 53 milijonov ogledov, 6,5 milijona všečkov, več kot 38.000 komentarjev in 157.000 delitev. Video si je shranilo 444.000 uporabnikov. Skoraj polovica ogledov prihaja iz ZDA, sledijo Nemčija, Mehika, Brazilija in Velika Britanija. Objavljeni posnetek so delile svetovno poznane športne programske mreže, televizijske postaje in spletne strani, kot so ESPN, TSN, Bleacher Report, Whistle in drugi. Video je delil tudi uradni profil olimpijskih iger na Tik Toku. V istem mesecu smo objavili še en video, vezan na dogodek »Odbojka na Ljubljanici«, in sicer kot odgovor na komentar sledilca. Gre za trenutno najbolj gledan posnetek na Tik Tokovem profilu @visitljubljana. Objava je dosegla več kot 73 milijonov ogledov, 3,2 milijona všečkov in več kot 8.000 komentarjev – vse iz Amerike, Brazilije, Indonezije, Filipinov in Mehike. 

Tovrstna promocija prestolnice, države in športa je neprecenljiva, medijska vrednost skupno 72 milijonov ogledov po grobi oceni krepko presega 1.000.000 evrov. Prav ti dve objavi sta zaslužni za izjemno rast profila, saj sta poleg velikega števila novih sledilcev poskrbeli tudi za povečano število ogledov vseh drugih objav na njem. Trenutno ima profil 129.000 sledilcev in 9,8 milijona všečkov. 

Kaj vas je pri projektu najbolj presenetilo?

Zagotovo nas je najbolj navdušil odziv splošne javnosti in doseg videovsebine po vsem svetu. Poleg ogledov, odzivov in številnih všečkov ter deljenj videovsebine na svetovnem spletu nas je navdušil odziv tudi v poslovnem svetu. V Extremu dodajajo, da so prejeli številna povpraševanja v zvezi z organizacijo podobnega dogodka. Zanimanje so pokazali v Avstriji, Franciji, na Nizozemskem, v Egiptu. Počaščeni smo, da je tudi  profil na Instagramu OI v Parizu 2024 delil naš video uspeh.

Vrnimo se na začetek. Kako ste prišli do ideje?

Zasnova plavajočega in potopljenega igrišča, obrobljenega z LED lučmi, ki daje poseben vtis gibanja odbojkarjev na vodni gladini, se je porodila agenciji Extrem že leta 2019, ko so jo ob podpori Odbojkarske zveze Slovenije tudi realizirali. Zgodil se je prvi promocijski dogodek evropskega prvenstva v odbojki za moške EuroVolley. 

Njegova privlačnost je povzročila tako dober odziv, da so se pri Odbojkarski zvezi Slovenije odločili ponoviti koncept dogodka. Tokrat z namenom promocije svetovnega prvenstva v odbojki za moške 2022 (FIVB Men's Volleyball World Championship 2022), ki ga je gostila tudi Ljubljana.  

Tokrat so celoten koncept nadgradili. Na edinstveni platformi je tako potekalo prvo državno prvenstvo v odbojki na vodi na svetu. Ob otvoritvi pa smo v Ljubljanici spremljali celo nastop sinhronih plavalk. 

Odbojka je z vašim projektom postala ne le slovenski športni, temveč tudi komunikacijski uspeh. Kam segajo vaše ambicije v tem pogledu?

Turizem Ljubljana: V Turizmu Ljubljana ves čas podpiramo inovativne ideje naših partnerjev, s katerimi prinašamo zanimivo dogajanje za vse naše meščane in meščanke ter domače in tuje obiskovalce.  Turizem Ljubljana v skladu z veljavno Strategijo razvoja turistične destinacije Ljubljana in ljubljanska regija 2021–2027 spodbuja športno-turistične dejavnosti in razvija ponudbo za aktivno udejstvovanje, kar je izjemnega pomena za prepoznavnost destinacije, povečevanje števila obiskovalcev in večjo potrošnjo na destinaciji.  Športni turizem je segment, ki ima v svetu izjemen potencial. Tudi svetovna turistična organizacija ugotavlja, da je šport eden od pomembnih motivov prihoda sodobnih obiskovalcev. Vse več obiskovalcev se namreč med potovanjem zanima za športne aktivnosti, ne glede na to, ali je šport primarni cilj potovanja ali ne. 

Extrem: Ker je »Odbojka na Ljubljanici« dosegla nove razsežnosti in zanimanje širše javnosti, se z Odbojkarsko zvezo Slovenije trudimo koncept odbojke na vodi umestiti pod okrilje FIVB (Mednarodna odbojkarska zveza). S tem bi ohranili raven in ekskluzivnost dogodkov. Predlog, ki smo ga oblikovali, predvideva organizacijo serije promocijskih dogodkov na ekskluzivnih lokacijah po svetu in organizacijo prvega uradnega mednarodnega prvenstva v odbojki na vodi na svetu. Finale prvenstva bi se igralo na Ljubljanici (kot prvi lokaciji, kjer je bil organiziran dogodek), kar ima lahko multiplikativne učinke na turizem, promocijo Ljubljane in Slovenije v prihodnosti.   

Si lahko obetamo nadaljevanje »rečne odbojke?«

Če združimo najlepše mesto in neverjetne ideje agencije Extrem, se lahko brez težav poigramo z mislijo, da se bodo po kanalu Ljubljanici odbijale odbojkarske žoge tudi v letu 2023. 

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji