grace
Intervju

Umetna inteligenca bo še pospešila že tako hiter razvoj podkastov

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na DIGGIT-u 9. maja 2024, smo se pogovarjali o prihodnosti podkasta, medija, ki očitno še ni dosegel stopnje zasičenosti, saj vrhunec njegove slave menda šele prihaja.

Grace Andrews je direktorica marketinga pri podkastu The Diary of CEO, katerega priljubljenost le še narašča. Nedavno so sporočili, da so prvič doslej v zgolj enem mesecu dosegli 10 milijonov prenosov na različnih platformah, kjer so prisotni. Toda to ni naključje, saj je v ozadju skrbno načrtovana marketinška strategija. 26-letna Grace Andrews, ki ste jo udeleženci Dneva_d v organizaciji MM že imeli priložnost spoznati, bo predavateljica tudi na konferenci o trendih prihodnosti DIGGIT 9. maja 2024, kjer se bo posvetila prihodnosti podkastov. In ta je – kot je trenutno videti – izjemno svetla.

Kako se bo po vašem mnenju podkast kot medij razvijal v bližnji prihodnosti? Kako se sicer s svojo ekipo prilagajate vsem hitrim spremembam, ki smo jim priča v medijski krajini?

Na misel mi najprej prideta dve stvari. Prva je zagotovo napredek v umetni inteligenci in tehnologiji. Sami smo že eksperimentirali s podkasti, ustvarjenimi s pomočjo orodij umetne inteligence, in sicer tako pri zasnovi oddaj kot tudi pri produkciji in izvedbi, in končni rezultat je že zdaj precej dober. To je nekaj, k čemur bi se morali nagibati pravzaprav vsi, saj sem prepričana, da bodo rezultati lahko še desetkrat boljši. In to je fenomenalno, še posebej, ko pomislim na ustvarjanje novic in funkcionalnih podkastov.

To, da je Chris Williamson (angleški podkaster in YouTuber, ki od leta 2018 vodi podkast Modern Wisdom, op. p.) nedavno objavil podkast, obkrožen z digitalnimi zasloni (prvi tovrstni podkast na svetu so posneli s petimi kamerami in ga projicirali na video steno LED Volume, pri čemer so združili deset različnih scen iz štirih epizod. Kot je pojasnil, je bila ta tehnologija običajno rezervirana za filme, kar ni presenetljivo, saj je izjemno kompleksna, op. p.), kaže na digitalno in tehnološko revolucijo, ki bo korenito spremenila pokrajino podkastov, kot jo poznamo zdaj.

Če to združimo z najnovejšim poročilom, ki napoveduje, da se bo vrednost oglaševanja v podkastih na svetovni ravni do leta 2032 z današnje 11,7 milijarde evrov povzpela na skoraj 40 milijard evrov, kar pomeni 14,5-odstotno letno rast, lahko sklenemo, da bo v naslednjih desetih letih vzniknila izjemno vznemirljiva pokrajina.

 

Trg podkastov je čedalje bolj zasičen. Kakšnih strategij se poslužujete, da The Diary of CEO v tej pokrajini izstopa in ohranja angažirano občimstvo?

Stalno eksperimentiranje, spreminjanje in prilagajanje. Edini način, da v dobi nenehnih sprememb na področju podkastov in medijev ohranimo svojo prednost, je, da eksperimentiramo in da se iz svojih napak učimo hitreje od konkurence.  The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik, bili smo tudi prvi podkast, ki je imel svoj prostor med razvedrilnimi vsebinami, ki jih potniki lahko spremljajo med poleti, in to pri več kot desetih različnih letalskih družbah, poleg tega pa bomo prvi podkast, ki bo imel tudi stalno funkcijo na Samsungovih televizijskih sprejemnikih. Ne gre za to, da gledate, kaj počnejo drugi, temveč da premikate meje možnega in stalno preizkušate nove stvari.

grace1

»Edini način, da v dobi nenehnih sprememb na področju podkastov in medijev ohranimo svojo prednost, je, da eksperimentiramo in da se iz svojih napak učimo hitreje od konkurence,« pravi Grace Andrews.

Ali lahko poveste kaj o vaši ciljni skupini in njihovih zanimanjih ter kako ti demografski podatki vplivajo na vaš marketinški pristop?

Imamo neverjetno široko in raznoliko demografsko skupino, ki se razlikuje od platforme do platforme. Zato je tako pomembno, da imamo široko zastavljeno marketinško strategijo, s katero dosežemo želene ciljne skupine. Vsako epizodo podkasta objavimo in tržimo na petih različnih platformah, pri čemer si s svojimi aktivnostmi prizadevamo, da bi na ta način dosegli čim več ljudi. Naš cilj je, da bi čisto vsak posameznik poznal, videl ali vsaj slišal za The Diary of CEO. Čaka nas torej še veliko dela (smeh).

Kako pa na podkaste vpliva čedalje večja priljubljenost platform, ki temeljijo na zvoku, kot sta Clubhouse in X Spaces? Ali tudi pri The Diary of CEO iščete svoje priložnosti na tovrstnih družbenih omrežjih?

Priložnosti za naš podkast smo vedno iskali na videoplatformah. To nam omogoča, da smo prisotni na YouTubu, ki je prerasel v našo največjo platformo glede na število sledilcev, hkrati pa nam omogoča, da ga tržimo kot oddajo. Zvočna promocija je namreč precej bolj omejena. Vsi najboljši podkasti uporabljajo pristop »najprej video«.

 

Glede na vse večji pomen podatkovno gnanega marketinga, kakšno vlogo ima analitika pri oblikovanju vaših strategij trženja podkasta in kako merite uspeh svojih kampanj?

Obsedeni smo s podatki in številkami – to je naše vodilo. Ne nujno v smislu metrik ničevosti, ampak bolj v smislu »kdo, kaj, zakaj« – kdo se angažira, zakaj se prenehajo vključevati v interakcijo in zakaj. Testiramo praktično vse in tudi učimo se iz vsega; vsak delček marketinške vsebine, ki ga lahko vidite, je bil podvržen strogemu testiranju, da bi zagotovili optimalne barve, besedilo, naslove in slike do trenutka, ko začnemo s trženjem.

Merjenje uspeha oglaševalske akcije je v celoti odvisno od vaših ciljev in KPI-jev ter se razlikuje od akcije do akcije, vendar morate že na začetku vedeti, kaj sploh merite, da lahko določite, ali vam je uspelo ali ne.

Sodelovanje in partnerstva so postali sestavni del industrije podkastov. Kako The Diary of CEO pristopa k sodelovanju z blagovnimi znamkami in vplivneži in kakšne koristi vidite v teh povezavah za vse vpletene strani?

Naša celotna komercialna ekipa se posveča partnerstvom z blagovnimi znamkami in sponzorstvom, saj razumemo pomen vlaganj v to kot tudi v prihodnost naše industrije.

Iščemo partnerstva, ki so po naravi celostna, kar pomeni, da Steven (Bartlett, gostitelj podkasta The Diary of the CEO, podjetnik in vlagatelj, op. p.) pogosto vlaga v podjetja, ki postanejo tudi dolgoročni partnerji na vseh naših vsebinskih kanalih, s čimer zagotavljamo pristnost, iz česar tudi izhajajo najboljši rezultati.

Kar zadeva sodelovanja, pa si želimo na 360-stopinjski način sodelovati z vsemi gosti na našem podkastu. To pomeni, da jih učimo, kako naj tudi oni iztržijo čim več od nastopa v podkastu. Podpiramo jih pri celotni izkušnji nastajanja oddaje, v kateri nastopajo, in zanje ustvarimo celostno kampanjo na družbenih medijih, s katero jih promoviramo, da dosežemo kar največji doseg in uspeh.

grace2

Grace Andrews je na Dnevu_d pred razprodano dvorano v Cineplexxu Ljubljana Rudnik predstavila tri trende na družbenih omrežjih, ki bodo po njenem mnenju najbolj vplivali na bližnjo prihodnost marketinga.

Intervju

Marko Klemen
25. 05. 2024

Marko Klemen, kreativni direktor za vizualne zasnove v DROM agency, se rad obkroža z vsem…

Sem pripadnik generacije, ki še ni že od otroštva odraščala z vso to tehnologijo, tako da me novi trendi in nove funkcije še vedno zelo fascinirajo,…

Nermina Mašala Kelić
25. 05. 2024

Predsednica žirije letošnjega tekmovanja Sempler, ki nagrajuje najboljše medijske…

Segment, v katerem so družbena omrežja najbolj spremenila delo medijskih agencij, pa tudi vseh drugih, ki delujejo v marketingu, je intenzivna…

Jenni Field
22. 05. 2024

Z Jenni Field, eno od predavateljic na 26. Slovenski konferenci o odnosih z javnostmi, ki…

»V današnjih organizacijah ljudje želijo biti slišani. Želijo čutiti, da njihov glas šteje in da se njihove ideje upoštevajo.«

Naši avtorji