Amélie
Intervju

»Na TikToku sta ključni kreativnost in pristnost«

V četrtek so na SOF-u udeleženci med drugim lahko prisluhnili Amélie Ebongué, revolucionarki na področju digitalnih vsebin in avtorici Amazonove uspešnice Generacija TikToka: nova biblija za blagovne znamke.

Amélie Ebongué je na SOF-u govorila o tem, kako TikTok nenehno spreminja svet, v katerem sobivamo, in kako je ta aplikacija postala prostor za novo opredelitev kulture in obveščanje sveta o vsem, kar se dogaja. Mi pa smo se z njo pogovarjali o tem, kako lahko to družbeno omrežje v svoj prid uporabijo blagovne znamke.  

Kaj vas je navdihnilo, da ste napisali Generacijo TikToka in katero krovno sporočilo ste želeli prenesti bralcem?

Prva ideja te knjige je bila razložiti nastanek in zgodovino TikToka, najbolj priljubljene aplikacije našega časa. Knjigo je leta 2021 izdala založba Hachette in je prva knjiga v francoščini na to temo. Je rezultat leta in pol raziskovanja in analiz o tem pojavu. Urednik je želel v njej prikazati moj strokovni pogled na družbene platforme, rast te aplikacije in ideje, kako bi lahko služila blagovnim znamkam. Tri leta po izidu je knjiga še vedno ena od najboljših publikacij na to temo doslej.

Kaj je tisto, kar po vašem mnenju razlikuje »TikTok generacijo« od prejšnjih generacij v smislu kulturnih, družbenih in tehnoloških vplivov?

TikTok daje moč uporabnikom in jim omogoča družbene izkušnje, ki jih sicer ne bi mogli doživeti v resničnem svetu. Ustvarjalce opolnomoči tam, kjer so, ustvarjalcem nudi možnost, da najdejo novo občinstvo, uporabnike pa spodbuja, da odkrijejo različne kulturne izraze.

TikTok je bistveno spremenil način, kako občinstvo uživa kulturno vsebino in različne možnosti, ki jim omogočajo, da odkrijejo izdelke ali storitve. Poleg tega TikTok razširja svoj spekter ustvarjanja za nakupe, ki so na voljo neposredno v videovsebinah, zgodbah in na TikTok LIVE.

Na družbeni ravni je TikTok trenutno najpomembnejša družbena platforma. Konec leta 2020 je presegel dve milijardi prenosov in postal najhitreje rastoča platforma v zgodovini. Facebook in Instagram sta potrebovala skoraj desetletje, da sta pridobila tolikšno bazo uporabnikov. Do danes ima TikTok več kot 4,1 milijarde prenosov, njegova pot od nadebudne aplikacije do velikana družbenih medijev pa ni nič drugega kot izjemna. Ima več kot milijardo aktivnih uporabnikov mesečno in njegova rast še naprej preseneča. V času, ko utrjuje tudi svojo funkcijo »iskalnika«, pa postaja razumevanje njegove SEO-optimizacije vse bolj pomembno.

Na kakšen način blagovne znamke izkoriščajo to platformo? Ali lahko izpostavite nekaj uspešnih primerov blagovnih znamk na TikToku?

Blagovne znamke so TikTok z veseljem sprejele kot platformo za sodelovanje s potrošniki in promocijo svojih izdelkov ali storitev, ne glede na to, ali gre za plačane objave, organski doseg ali dogovorjena sodelovanja.

Med znamkami, ki so se izkazale za zelo učinkovite in so izbrale dobro strategijo, pa lahko izpostavim Duolingo s svojim značilnim smislom za humor, Fenty Beauty, kjer so svojo strategijo osredotočili na izobraževanje in informiranje uporabnikov, in Gymshark, kjer so se odločili za sodelovanja s priljubljenimi vplivneži.

Katere specifične strategije bi po vašem mnenju morale uporabiti blagovne znamke za ustvarjanje pristne in privlačne vsebine na TikToku glede na edinstveno kulturo platforme in demografijo občinstva?

Naj podam nekaj nasvetov.

Ključni sta kreativnost in pristnost. Blagovne znamke bi morale spodbujati ustvarjalce vsebin, naj bodo pristni in naj predstavijo človeško plat blagovne znamke.  

Bodite opazni, igrivi in predvsem pripovedujte zgodbe. Ne glede na to, ali delite utrinke iz zakulisja, zgodbe o izdelkih ali izobraževalne vsebine, bo »storytelling« naredil vašo znamko bolj opazno. 

Povežite se s svojim občinstvom in spodbujajte vključenost. Odgovarjajte na komentarje, zastavljajte vprašanja, vključite se v živo ... Sodelovanje z občinstvom spodbuja občutek skupnosti in lahko poveča prepoznavnost vaše blagovne znamke na TikToku.

Eksperimentirajte in bodite drugačni. TikTok ponuja različne funkcije – glasbo, filtre, posebne učinke, ki lahko vaši vsebini dodajo nekaj več. Eksperimentirajte s temi orodji, da bodo vaši posnetki vizualno privlačni, interaktivni in usklajeni z dinamično kulturo TikToka.

Omenili ste že, kako je na TikToku pomembna kreativnost. Kako pa lahko blagovne znamke ohranijo pristnost pri promociji svojih izdelkov ali storitev?

TikTok je platforma, ki je znana po svoji ustvarjalnosti in izvirnosti. Uporabnike v vseh sektorjih privlačijo edinstveni in inovativni videoposnetki. Bolj kot znamka izkoristi ta kreativni duh TikToka, bolj verjetno bo pritegnila pozornost občinstva in ustvarila pozitivno dojemanje blagovne znamke.

Pri tem pa je dobro, da znamke upoštevajo nekaj »pravil«. Vedno morajo dati prednost tistim vsebinam, za katere menijo, da so pomembne, da jih delijo z občinstvom. Vsebina mora biti usklajena z vrednotami blagovne znamke, v posnetke pa morajo biti vključeni ljudje, ne le izdelki, ki jih prodajate. Ne glede na to, ali predstavite proizvodni proces, zgodbe zaposlenih ali vsakodnevne dogodke v podjetju, poskusite uporabnikom omogočiti vpogled v notranje delovanje vaše blagovne znamke. Na ta način boste zgradili zaupanje.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu #515. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
24. 06. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

"Težko rečem, katera je najboljša oglaševalska akcija zadnjega leta, ker mi nobena ni ostala v spominu."

Anže Jereb
19. 06. 2024

Ko smo na MM-u izbirali kreativnega direktorja leta, smo v prvi deseterici slovenskih…

Tako v Ljubljani kot v Kijevu se je v zadnjih 25-ih letih veliko spremenilo in vzporednic ne bi mogel potegniti niti med dvema agencijama na svetu.…

DavidVisenjak
15. 06. 2024

Perutnina Ptuj je z novim lastnikom, ukrajinskim podjetjem MHP, pred petimi leti dobila…

Prodaja in marketing zelo dobro sodelujeta, saj že v obdobju načrtovanja uskladimo marketinške cilje s prodajnimi. Gradimo organizacijo s skupnimi…

Naši avtorji