mm
Intervju

Klemen Selakovič po 180 podkastih in treh mesecih osamitve izdal knjigo AIDEA

Ustvarjalec najbolj poslušanega slovenskega podkasta AIDEA, ki dosega 250.000 prenosov mesečno, je 1. novembra 2023 izdal istoimensko knjigo. Ob tej priložnosti smo ga povabili na pogovor.

V knjigi, ki je izšla pri Mladinski knjigi, se prepletajo misli gostov podkasta AIDEA z avtorjevimi razmišljanji in spoznanju. V petih letih snemanja se je pred mikrofonom zvrstilo veliko število znanih in manj znanih zanimivih ljudi (od najbolj marginalnih do tistih, ki družbo vodijo na najvišjih nivojih), zato je izdaja knjiga logična obeležitev te obletnice.

Za začetek spomnite naše bralce, kako to, da ste se pet let nazaj odločli za podkaste, to takrat inovativno obliko interakcije z občinstvom.

Menim, da je ta format najbolj primeren za razpravljanje in sporočanje kompleksnih tematik, saj omogoča poglobljeno komunikacijo. Ustvarjalec v podkastu prav tako doseže najvišjo stopnjo povezanosti in avtentičnosti z občinstvom, saj je po treh urah pogovora težko biti neavtentičen. V tem pogledu se ta format močno razlikuje od ostalih.

O čem govori knjiga in kaj vas je navdihnilo, da ste jo napisali?

Knjiga je zbirka stotih izbranih citatov, ki so jih izrekli gostje, ki sem jih v zadnjih petih letih gostil pred svojim mikrofonom. Vsak citat je služil kot izhodišče za razmislek, ki sem ga razvil in zapisal, predstavljajo pa moje trenutno razumevanje življenja in vsega, česar sem se doslej naučil. To delo ni zgolj zbirka modrosti mojih gostov, ampak tudi odsev mojih osebnih vpogledov in rasti, ki sem jih doživel skozi leta.

mm

Lahko delite kakšno zanimivo anekdoto ali zgodbo o procesu pisanja knjige?

Pisanje se je začelo počasi, in sicer pred dvema letoma, v Aziji. Sprva sem si vsak dan zadal cilj napisati nekaj strani, včasih celo poglavje. A ko se je rok za oddajo prvega osnutka nezadržno bližal, sem spoznal, da potrebujem bolj drastične ukrepe. Povsem sem izpraznil svoj urnik in se za tri mesece preselil v odmaknjeno kočo, kjer sem v samoti napisal večino knjige. V tem času so bili moji edini spremljevalci tišina, osama in pes Zen. Ko sem odstranil vse motilce, kot so pametni telefon, e-pošta in družbena omrežja, sem se znašel v novi dnevni rutini in mentalni frekvenci, ki sta pisanje spremenili v izjemno lahko in prijetno opravilo.

Vas je kaj presenetilo pri projektu pisanja knjige?

Zdaj, ko gledam nazaj v preteklost, me najbolj preseneča, kako neproblematičen je bil celoten proces. Ključna je bila energija namere, ki je prišla z odločitvijo, da se umaknem, in globoko ter osredotočeno posvetim nečemu - tej knjigi. Ta zavestna odločitev je naredila celoten proces izjemno prijeten in miren. Upam, da se bo ta duh čutil in prenesel na bralca.

Kaj pa pri izdaji knjige?

Zgodaj sem ugotovil, da bo narava tega projekta in distribucije, kot sem si ju zamislil, ustrezala samo eni založbi v Sloveniji, in sicer Mladinski knjigi. Ko smo vzpostavili stik, smo hitro prepoznali možnost sinergij. V njihovi vlogi kot največjega založnika sem videl edinstveno priložnost za učinkovit marketinški pristop in distribucijo, ki jo lahko izvedejo na tej ravni samo oni. Po drugi strani pa sem založbi prinesel nove bralce, ki so navajeni avdiovsebin, kar se ujema tudi s prihodnjo strategijo Mladinske knjige.

Kaj pomeni izdaja knjige za vašo blagovno znamko?

Namen je privabiti obstoječe bralce knjig, ki morda še niso seznanjeni s svetom podkastov, in jih nežno povabiti v njega. Gre za povezovanje različnih platform in vsebine, pri čemer se ustvarja most med tradicionalnimi in modernejšimi mediji.

mm

Kako boste knjigo promovirali?

Promocija knjige bo potekala na več ravneh. Poleg intervjujev bom knjigo promoviral tudi preko svojega podkasta, z offline strategijami in preko vplivnežev. Bolj in resnično pa upam, da bo vsebina v knjigi dovolj dobra, da bodo bralci, ki se bodo z njo povezali, naravno prispevali k njeni promociji. Verjamem v moč organskega širjenja besede, ko ljudje delijo nekaj, v kar verjamejo in kar jim je resnično všeč. Če pisec piše za urednika, šefa ali ciljno skupino, potem ne piše za nikogar. Če piše za bralca, ne piše za nikogar. Če pa piše zase, bo sčasoma pisal za ljudi, za katere si želi pisati. Tak duh je bil izbran že ob začetku ustvarjanja.

Boste v prihodnosti napisali še več knjig?

Ne načrtujem dlje, kot tri mesece vnaprej (smeh).

Intervju

z
15. 10. 2024

Kultna slovenska znamka nadaljuje razvoj pod italijanskim okriljem, zato smo o tem…

kerj
10. 10. 2024

Na mednarodni festival kreativnosti Zlati boben, ki se odvija v Portorožu, prihaja tudi…

Kreativnost in inovacije še nikoli niso bile bolj pomembne za pomoč podjetjem in blagovnim znamkam pri rasti in ohranjanju relevantnosti.

Monique Zytnik
05. 10. 2024

Umetna inteligenca je lahko izjemno koristno orodje tudi, ko gre za interno komuniciranje…

Trenutno je v ospredju generativna umetna inteligenca. Nedavna Gertnerjeva študija je razkrila, da se 94 odstotkov vodij komuniciranja z vsega sveta…

Naši avtorji