bla
Intervju

Batasta: nevsakdanje testenine, ki se ne ozirajo na omejitve

Z Martino Wanis in Janom Šlambergerjem, zmagovalcema 6. sezone Štartaj Slovenija, smo se pogovarjali o »življenju« znamke Batasta pred in po oddaji, marketinških aktivnostih in o tem, kako je Slovencem poleg kakovosti hrane pomemben tudi njen izvor.

Batasta je blagovna znamka testenin iz sladkega krompirja, pridelanega in ročno pobranega v Sloveniji. Na voljo so v tradicionalni obliki italijanskih testenin casarecce, skuhate pa jih lahko v dveh do treh minutah. Proizvodnjo sta Wanisova in Šlambergar trajnostno naravnala. Izdelujeta jih namreč iz tistega sladkega krompirja, ki zaradi svoje oblike ni primeren za prodajo v trgovini. Prav slovenski izvor in način pridelave sta se poleg kakovosti oziroma okusa izkazala kot največji prednosti, ki sta prepričali kupce in gledalce oddaje.

Kako bi primerjali Batasto pred in po oddaji Štartaj Slovenija?

Bataste se ne da primerjati pred in po oddaji Štartaj, Slovenija!. Sicer sta prej obstajala ideja in recept, vendar smo celotno proizvodnjo vzpostavili šele po sprejetju v projekt Štartaj Slovenija. Lastna brezglutenska proizvodnja namreč predstavlja ogromne vložke in s tem tudi tveganje. Naše testenine so nekaj povsem novega, česar kupci doslej še niso poznali. Zaradi ogromnega tveganja in nepoznanega izdelka kupcem si nismo upali iti v naložbo brez projekta, kot je Štartaj Slovenija. Projekt Štartaj Slovenija nam je namreč ponudil možnost, da kupcem po vsej Sloveniji predstavimo naše testenine, sestavine, prednosti in seveda tudi našo zgodbo. Za povsem nov izdelek, kot je Batasta, projekt Štartaj Slovenija zaradi prepoznavnosti pomeni veliko prednost v primerjavi s tem, če bi naš izdelek ponudili na trgovskih policah brez pojavljanja v oddaji.

bla

Do katerih največjih spoznanj ste prišli s sodelovanjem v oddaji?

Če so nam oddaje nekaj pokazale, je to, da slovenski kupci želijo vedeti, od kod izvira hrana, ki jo uživajo. Naši prodajni kazalniki so bili izvrstni že pred lastno epizodo, po njej pa je prodaja poskočila za več kot desetkrat in je prekoračila naše takratne proizvodne zmožnosti. Medtem smo dobili tudi ogromno sporočil kupcev, ki jih je še posebej zanimalo naše kmetijsko ozadje. Sveža zelenjava iz lastne zemlje je namreč slovenskim kupcem pomembna. Kot kmetovalcem nam je to dalo še dodatno motivacijo, da nadaljujemo naše poslanstvo.

Kakšne so vaše marketinške aktivnosti, koliko vlagate v oglaševanje?

Trenutno je na to vprašanje praktično nemogoče odgovoriti, saj nama zaradi izpostavljenosti v projektu Štartaj Slovenija, ni bilo treba vlagati v oglaševanje. Edini kanal v katerega sva vlagala do sedaj, so bila družbena omrežja. Lahko poveva, da sva veliko časa in energije vložila v kreiranje vsebin. Glavna ugotovitev je, da v večini primerov uspešnost kampanje ni odvisna samo od višine vloženega denarja, ampak je pomembno kakšna je vsebina in kako dobro poznaš ciljno skupino in kanale preko katerih komuniciraš.

Kdo je tipični kupec Bataste?

Naš cilj je bil že od samega začetka ustvariti izdelek, ki bi nagovarjal širok krog kupcev. Na tej podlagi Batasta izpolnjuje več pogojev. To ni le brezglutenski ali veganski izdelek, ki bi nagovarjal le ti dve skupini. Naš načrt je bil izdelati okusne in nevsakdanje testenine, ki so dobrega okusa in seveda hitro pripravljene. Da bi zadovoljile še te kupce, ki imajo zaradi zdravstvenih razlogov ali načina prehranjevanja omejitve, smo bili pri izdelavi recepta pozorni tudi na kupce s celiakijo in kupce, ki se prehranjujejo vegansko.
Kupcem Bataste je skupno, da radi jedo okusno hrano, za katero vedo, od kod izvira, so pozorni na sestavine, jim nekaj pomeni, da hrana ne prepotuje pol sveta, preden pristane na njihovih krožnikih, in želijo hrano hitro pripraviti. Tempo življenja je vedno hitrejši in pogosto zmanjka časa za pripravo zdravega obroka. Zato vedno več ljudi posega po manj kakovostni hitri prehrani. Batasta je trajnostna alternativa s kakovostnimi sestavinami in izvrstnem okusu, ki se hitro in enostavno pripravi. Na ta način se lahko v kratkem času pripravi kakovosten obrok.

Vaši izdelki so zelo nišni; kot omenjate, so veganski in brezglutenski. Koliko je pri nas še prostora za ta segment izdelkov, glede na to, da so jih predstavili tudi drugi večji trgovci?

Kot že omenjeno, mi Bataste ne vidimo kot nišni izdelek. Naš cilj ni bil izdelati testenin le za celiakaše in vegane. Naš cilj je bil izdelati testenine, ki bi jih lahko užival čim širši krog ljudi, ne glede na alergije ali slog prehranjevanja. Pri samem razvoju recepta nismo postavljali omejitev, vendar smo razmišljali vključevalno in razvili nekaj, v čemer lahko vsakdo uživa.

491

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

bla
26. 05. 2022

Pierre-Olivier Cimon, vodja projektnega razvoja v hrvaškem podjetju Rimac Technology,…

Mate Rimac je tam, kjer je, z razlogom. Je prizemljen genij z velikim srcem. Sodelavce navdihuje tako s tehnološko vizijo kot tudi z vodenjem.

bla
24. 05. 2022

Ekipa pod vodstvom režiserja Mateja Rimaniča je na letošnjem kanskem filmskem festivalu…

Zdaj ko smo se vrnili iz Cannesa, nam je teža tega dosežka že veliko bolj oprijemljiva, ampak mislim, da lahko govorim za celotno ekipo, ko rečem, da…

tedx
24. 05. 2022

Ekipa TEDxLjubljana je po dveh letih ponovno organizirala dogodek v živo, in sicer pod…

Kot vemo, prepoznavnost blagovne znamke raste, če produkt, v našem primeru dogodek, povečuje svojo kakovost. Prav temu se najbolj posveča ekipa…

Naši avtorji