zz
Diggit

»Umetna inteligenca bo postala podaljšek človekove bistroumnosti«

Pogovarjali smo se s Svenom Doellejem, direktorjem inovacij in tehnologije za osrednjo in Vzhodno Evropo pri podjetju Adobe, ki je nastopil na konferenci o digitalni preobrazbi v organizaciji medijske hiše Bloomberg Adria.

Sven Doelle je na karierni poti pomagal številnim podjetjem pri širitvi poslovanja z nekonvencionalnim razmišljanjem in iskanjem novih poti. Na dogodku v Ljubljani je predstavil razumevanje vpliva generativne umetne inteligence na rast podjetij. Po njegovem nastopu smo z njim spregovorili o presečišču UI, poslovanja in vrednosti blagovne znamke.

Hiperpersonalizacija postaja sveti gral marketinga. To pa prinaša vse večjo količino dela za blagovne znamke in marketinške oddelke. Trenutno so njihovi zaposleni še zelo omejeni s hitrostjo, ustvarjanjem dodatne vsebine in njeno dostavo ciljnim skupinam. Kakšne so priložnosti na tem področju ob rabi UI?

UI je gonilo sprememb in izboljšav na poti podjetja pri približevanju tako ciljni kot tudi širši javnosti. Ne gre za to, da opravljate enak obseg dela z manj kadra, ampak za opravljanje več nalog z enako količino kadra, zato se ljudje ne smejo bati prihodnosti. Potrošniki si bodo v prihodnje želeli vedno bolj personalizirano izkušnjo, tega pa zaposleni ne bodo zmogli. Kot primer dobre prakse lahko navedem podjetje Coca-Cola, ki je začelo uporabljati program Adobe Firefly UI in uspešnost digitalnih kampanj, na prvem mestu stopnjo klikanosti, v enem letu izboljšalo za neverjetnih 64 odstotkov. Blagovne znamke bodo morale ustvarjati različne kampanje za različne ciljne skupine, kmalu pa bomo lahko celo govorili o popolnoma personaliziranih in lokaliziranih kampanjah. Si to lahko predstavljate?

Ali si lahko blagovne znamke z UI pomagajo tudi na področju kreativnosti, iskanju zanimivih idej, koncepov?

Seveda. V prihodnosti se v industriji kreativnosti število zaposlenih ne bo zmanjšalo, saj UI potrebuje vrhunska navodila, pripravljene analize, popravke in tako dalje. UI bo podaljšek človekove bistroumnosti in bo določene podatke ustvarila drugače, kot bi jih človek, a ta bo še vedno držal vajeti v rokah. Morda je pomembno omeniti, da bo v prihodnosti prišlo do vse večjih težav z avtorskimi pravicami. Podjetja ne bodo v nedogled uporabljala UI za ustvarjanje izdelkov, ki nimajo natančno opredeljenih avtorskih pravic. Na primer, pri orodju Adobe Firefly uporabnik ne sme in ne more ustvariti slike športne obutve Nike, saj je to zaščitena lastnina. Ljudje, ki delajo v industriji kreativnosti, bodo postali vse bolj natančni in občutljivi tudi na te usmeritve.

Kako pa lahko vodstvo in zaposleni uporabljajo UI in kako ta vpliva na vrednost blagovne znamke? Ali uporaba UI resnično vedno pozitivno vpliva na blagovno znamko?

Če delajo prav, lahko povečajo lojalnost in povezanost uporabnikov ter vrednost znamke. Če generično uporabljajo UI za npr. izdelavo logotipov, sporočil za javnost, pisanje poslovnega modela ali strategije, pa to lahko škodi podjetju in blagovni znamki. Ljudje in njihove mehke veščine bodo še vedno pomembni v podjetjih, prav tako bodo podjetja še vedno potrebovala podporo agencij.

Kako pa ste umetno inteligenco vpeljali v podjetju Adobe?

Pri Adobeu se  zadnjih 40 let neprestano soočamo z disruptivnimi spremembami, ki so predvsem tehnološke narave. Ni nam lahko (smeh). Z UI se ukvarjamo že 10 let. Zaposleni smo vedno »stranka nič« (»client zero« izhaja iz izraza »patient zero«, op. p.), zato vse, kar damo na trg, sami preizkušamo kar nekaj časa. Vse je zelo nadzorovano, veliko poudarka dajemo procesom, saj si želimo zatreti kaos, ki nastaja ob nenehnih spremembah.

Kar zadeva izdelke, pa ima podjetje Adobe tri stebre rešitev – rešitve v oblaku, orodja kot je Adobe PDF Reader, in druge poslovne rešitve. UI uporabljamo v vseh treh stebrih, saj želimo prispevati k bolj ustvarjalnemu, produktivnemu in prilagojenemu svetu, ob tem pa se zavedamo, da UI krepi človekovo bistroumnost. Kot paradne konje umetne inteligence moram omeniti programe Adobe Sensei, Adobe Firefly in Adobe Sensei GenAI, ki omogočajo učinkovitejše ustvarjanje, ustvarjajo visokokakovostne slike, pomagajo pri delovnih procesih, krepijo sodelovanje ter omogočajo produktivnejše akcije na področju trženja in uporabniških izkušenj. Poudarjam, da je človek še vedno v središču, UI pa le krepi človeški potencial.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji