a
Diggit

Sloven-AI, realistične slike iz slovenske zgodovine

Žan Križnar je pred kratkim odprl stran na Instagramu, na kateri objavlja slike, ustvarjene z umetno inteligenco, ki prikazujejo bogato slovensko zgodovino.

»Slovenci imamo bogato slovensko zgodovino, zato sem se odločil objavljati njene izseke nekje od pojava rimskega imperija na našem ozemlju pa do začetka 20. stoletja. Osredotočam se nekako na tri tematike – podobe iz vsakdanjega življenja ljudi ter običaji, portreti znanih in neznanih zgodovinskih osebnosti ter slovenska in slovanska mitologija. Vse podobe so ustvarjene s pomočjo umetne inteligence,« uvodoma razloži mladi ustvarjalec, ki trenutno živi na Švedskem, kjer študira arhitekturo.

Življenje v tujini okrepilo zanimanje za zgodovino in mitologijo Slovenije

Slike ustvarja z orodjem DALL·E, ki ga je ustvarilo ameriško podjetje OpenAI in je specializirano za ustvarjanje slik iz besedilnih opisov (promptov). Uporablja napredne tehnike strojnega učenja, posebej vrsto nevronske mreže, znane kot transformator, da razume in interpretira besedilni vnos ter zatem ustvari vizualne predstavitve, ki so usklajene s tem vnosom. Projekt po besedah sogovornika ni bil načrtovan: »Že nekaj časa preizkušam različna orodja novonastalih umetnih inteligenc, DALL·E pa me je tako navdušil, da se mi je zdelo kar škoda ne pokazati tega širšemu občinstvu; sprva sem namreč slike delil le z bližnjimi.«

Sam sicer ni strokovnjak na področju zgodovine ali mitologije, le goreč oboževalec, zato ima globok vpogled na to področje, s tovrstnimi tematikami pa se je ukvarjal tudi njegov oče: »Danes lahko trdim, da imam kar preveč materiala in premalo časa za objavljanje, pri tem pa ne želim ljudi preveč zasipati z vsebino, da ne bi izgubili zanimanja. Trenutno objavljam dve do tri slike na dan, predvsem zato, ker je projekt šele na začetku in hočem pritegniti več pozornosti. Pozneje se bom verjetno osredotočil na eno do dve objavi na teden in tiste tematike tudi globlje raziskal.«

z

Prihod globalizacije in digitalizacije okrnil zanimanje za lokalne zadeve

»S prihodom digitalne dobe, globalizacije, poplave informacij in neomejenega dostopa do raznovrstne vsebine se je nekako izgubilo zanimanje za našo lokalno zgodovino in mitologijo. Večina teh je namreč le v pisani (nedigitalizirani) besedi in ustnem izročilu in zato v veliki meri ne dosežejo mlajših generacij.« Zato se je 24-letnik odločil, da bo uporabil Instagram kot medij in premostil vrzel med generacijami ter med fizičnim in digitalnim okoljem. »Ljudi veliko bolj zanimajo zgodbe in dejstva, ki so ponazorjeni tudi vizualno,« se zaveda ljubitelj čebelarstva, s katerim se ukvarja tudi v tujini.

z

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji