z
Diggit

Prihodnost glasbe v dobi UI

Glasba je na pragu velikih sprememb zaradi vse večje vloge umetne inteligence (UI). S sposobnostjo učenja, analize in ustvarjanja glasbe UI odpira nove možnosti za glasbenike, producente in poslušalce.

UI že zdaj omogoča komponiranje kompleksnih glasbenih del s pomočjo algoritmov in nevronske mreže, ki lahko analizirajo ogromne količine glasbenih podatkov in se učijo iz zgodovine glasbe. To omogoča strojem, da ustvarjajo glasbo v različnih žanrih, tehnologija pa lahko celo imitira slog določenih glasbenikov ali skladateljev, kar odpira novo dobo v reinterpretaciji in inovaciji glasbenega izraza.

Izzivi na področju odnosa med človekom in strojem

Vendar pa prihodnost glasbe, ki jo oblikuje UI, prinaša tudi izzive. V središču razprav so etična vprašanja o avtorskih pravicah in avtentičnosti. Glasba, ustvarjena z UI, je praktično neločjiva od del, ki jih ustvarijo ljudje. Poleg tega pa je vedno bolj prisoten strah, da bi lahko UI na določen način zmanjšala vrednost človeške ustvarjalnosti ali nadomestila glasbenike v nekaterih vlogah.

Kljub temu mnogi vidijo UI kot orodje, ki lahko obogati glasbeno industrijo, omogoča nove oblike ustvarjalnosti in sodelovanja med človekom in strojem. UI lahko glasbenikom služi kot pomočnik, poslušalcem personalizira glasbene izkušnje, producentom in distributerjem pa pomaga pri delu.

z

11DIGGIT: Prihodnost glasbe – in (poklicnega in zasebnega) življenja nasploh

Zagotovite si kotizacijo za 11DIGGIT po »early bird« ceni do 8. marca 2024 in prejmite gratis vstopnico za koncert Big Foot Mama, ki bo 23. marca 2024 v ljubljanski Cvetličarni. Število vstopnic je omejeno.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji