z
Diggit

Opis stanja marketinga v Evropi z eno besedo? Shizofreno.

V času, ko v marketing vstopa umetna inteligenca, večina evropskih strokovnjakov opredeljuje industrijo kot shizofreno. Vrzeli med željami in dejansko izvedbo so vse večje.

Evropska marketinška konfederacija (EMC), največja evropska marketinška organizacija, v katero je včlanjenih več kot 100.000 strokovnjakov za marketing iz 11 držav v Evropi, vsako leto objavi raziskavo o najbolj perečih tematikah na področju marketinga. Letos očitno največji del marketinške stroke razmišlja o umetni inteligenci (UI), upravljanju blagovnih znamk, sodobnih marketinških aktivnostih in digitalizaciji. V številnih panogah je marketing postal nekaj zelo shizofrenega, zato je EMC letno poročilo Evropska marketinška agenda podnaslovila s »Shizofrenično obdobje marketinga, ko umetna inteligenca vstopa v analitični sklop podatkov.«

Veliko zanimanja, a malo znanja o realizaciji

Pri podjetjih obstaja veliko zanimanje in tudi potencial za napredne marketinške pristope, hkrati pa tudi jasno pomanjkanje usklajenosti in učinkovitosti pri izvajanju teh pristopov. UI marketing dodatno bremeni z občutnimi neskladji, saj so razponi med razumevanjem tehnologije in marketinškimi strategijami ter dejansko implementacijo ogromni. Vrzeli med teorijo in prakso pa se večajo tudi na področju upravljanja blagovnih znamk, pri personalizaciji ponudb, interakciji s strankami in zavezanosti k trajnosti.

Dr. Ralf Strauss, predsednik EMC, je rezultate raziskave pospremil takole: »Jasne marketinške aktivnosti so na prvem mestu, vendar je le tretjina podjetij sposobna zagotoviti preglednost procesov. Vsi si želijo personalizacije, vendar ima le četrtina podjetij podatkovno strategijo. Izkušnje ena na ena s strankami so na prvem mestu, vendar veliko podjetij še vedno ne pozna poti do strank. In ne nazadnje, vsi kričijo po trajnosti, vendar ne vedo, kako bi to uresničili in/ali so resnično pripravljeni žrtvovati dobiček. Zelo shizofrena situacija in veliko zanimivih tem za reševanje nas čaka v tem letu.«

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji