z
Diggit

Opis stanja marketinga v Evropi z eno besedo? Shizofreno.

V času, ko v marketing vstopa umetna inteligenca, večina evropskih strokovnjakov opredeljuje industrijo kot shizofreno. Vrzeli med željami in dejansko izvedbo so vse večje.

Evropska marketinška konfederacija (EMC), največja evropska marketinška organizacija, v katero je včlanjenih več kot 100.000 strokovnjakov za marketing iz 11 držav v Evropi, vsako leto objavi raziskavo o najbolj perečih tematikah na področju marketinga. Letos očitno največji del marketinške stroke razmišlja o umetni inteligenci (UI), upravljanju blagovnih znamk, sodobnih marketinških aktivnostih in digitalizaciji. V številnih panogah je marketing postal nekaj zelo shizofrenega, zato je EMC letno poročilo Evropska marketinška agenda podnaslovila s »Shizofrenično obdobje marketinga, ko umetna inteligenca vstopa v analitični sklop podatkov.«

Veliko zanimanja, a malo znanja o realizaciji

Pri podjetjih obstaja veliko zanimanje in tudi potencial za napredne marketinške pristope, hkrati pa tudi jasno pomanjkanje usklajenosti in učinkovitosti pri izvajanju teh pristopov. UI marketing dodatno bremeni z občutnimi neskladji, saj so razponi med razumevanjem tehnologije in marketinškimi strategijami ter dejansko implementacijo ogromni. Vrzeli med teorijo in prakso pa se večajo tudi na področju upravljanja blagovnih znamk, pri personalizaciji ponudb, interakciji s strankami in zavezanosti k trajnosti.

Dr. Ralf Strauss, predsednik EMC, je rezultate raziskave pospremil takole: »Jasne marketinške aktivnosti so na prvem mestu, vendar je le tretjina podjetij sposobna zagotoviti preglednost procesov. Vsi si želijo personalizacije, vendar ima le četrtina podjetij podatkovno strategijo. Izkušnje ena na ena s strankami so na prvem mestu, vendar veliko podjetij še vedno ne pozna poti do strank. In ne nazadnje, vsi kričijo po trajnosti, vendar ne vedo, kako bi to uresničili in/ali so resnično pripravljeni žrtvovati dobiček. Zelo shizofrena situacija in veliko zanimivih tem za reševanje nas čaka v tem letu.«

Intervju

blaz
06. 11. 2024

Priljubljenost TikToka ne pojenja, o čemer smo se pogovarjali z Blažem Vižintinom,…

zz
02. 11. 2024

S Klemnom Selakovičem, enim od najbolj priljubljenih podkasterjev v Sloveniji, smo se…

Kako ustvarjati za nekoga? Mar ne pomeni ustvarjati »za nekoga« ustvarjati z namenom ugajanja? Če ustvarjalec ustvarja za urednika, šefa ali ciljno…

Nataša Pavlović Bujas
26. 10. 2024

Nataša Pavlović Bujas, predsednica Mednarodnega združenja za odnose z javnostmi (IPRA),…

»Največji zalogaj za komunikatorje je izjemno velik padec zaupanja. Ljudje ne zaupajo več nikomur, ne medijem ne vladi, niti organizacijam civilne…

Naši avtorji