mm
Diggit

Mobilna plačila so nova resničnost tudi v Sloveniji

Medtem ko so za številne Slovence mobilna plačila še nedolgo nazaj veljala za nekoliko oddaljen oziroma futurističen koncept, pa so letos zelo razširila svoj krog uporabnikov.

Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne trende in navade Slovencev. Ugotovili so, da postaja plačevanje z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami vse bolj priljubljeno. V primerjavi z letom 2020, ko je z mobilnim telefonom ali drugo pametno napravo plačevalo le slabih 40 odstotkov anketiranih, je ta številka letos poskočila za dvajset odstotnih točk.

Skoraj 90 odstotkov jih je pripravljenih za plačevanje uporabljati mobilno aplikacijo, večina (58 odstotkov) pa bi uporabljala samo aplikacijo svoje banke, saj jim to še vedno daje največji občutek varnosti. Z mobilnim plačilom večinoma plačujejo na spletu (58 odstotkov) ter v trgovinah in bencinskih črpalkah (44 odstotkov), povečala pa se je uporaba v restavracijah in barih (27 odstotkov).

Uporaba mobilnih naprav za upravljanje s financami je porasla predvsem na račun spletnega bančništva, ki ga uporablja 78 odstotkov vprašanih, 58 odstotkov pa mobilne aplikacije uporablja za potrjevanje spletnih plačil. Kljub vse pogostejši uporabi mobilnih naprav za plačevanje se je le 29 odstotkov vprašanih pripravljenih odpovedati uporabi fizične kartice in v celoti preiti na mobilna plačevanja.

Z leti narašča tudi uporaba brezstičnih plačil, tedensko jih uporablja več kot 80 odstotkov Slovencev.

Varnost je še vedno ključnega pomena

Ta ugotovitev se povezuje z ugotovitvijo, da je ključno merilo pri plačevanju za Slovence varnost. Spletno nakupovanje ima vse višjo percepcijo varnosti (letos 85 odstotkov), prednost pri nakupovanju pa imajo slovenske spletne trgovine.

V raziskavi so ugotovili še, da Slovencev ne skrbi le varnost osebnih podatkov, temveč tudi varnost bančnega računa, več kot 80 odstotkom pa je pomemben tudi fizični nadzor nad kartico.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji