mm
Diggit

Mobilna plačila so nova resničnost tudi v Sloveniji

Medtem ko so za številne Slovence mobilna plačila še nedolgo nazaj veljala za nekoliko oddaljen oziroma futurističen koncept, pa so letos zelo razširila svoj krog uporabnikov.

Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne trende in navade Slovencev. Ugotovili so, da postaja plačevanje z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami vse bolj priljubljeno. V primerjavi z letom 2020, ko je z mobilnim telefonom ali drugo pametno napravo plačevalo le slabih 40 odstotkov anketiranih, je ta številka letos poskočila za dvajset odstotnih točk.

Skoraj 90 odstotkov jih je pripravljenih za plačevanje uporabljati mobilno aplikacijo, večina (58 odstotkov) pa bi uporabljala samo aplikacijo svoje banke, saj jim to še vedno daje največji občutek varnosti. Z mobilnim plačilom večinoma plačujejo na spletu (58 odstotkov) ter v trgovinah in bencinskih črpalkah (44 odstotkov), povečala pa se je uporaba v restavracijah in barih (27 odstotkov).

Uporaba mobilnih naprav za upravljanje s financami je porasla predvsem na račun spletnega bančništva, ki ga uporablja 78 odstotkov vprašanih, 58 odstotkov pa mobilne aplikacije uporablja za potrjevanje spletnih plačil. Kljub vse pogostejši uporabi mobilnih naprav za plačevanje se je le 29 odstotkov vprašanih pripravljenih odpovedati uporabi fizične kartice in v celoti preiti na mobilna plačevanja.

Z leti narašča tudi uporaba brezstičnih plačil, tedensko jih uporablja več kot 80 odstotkov Slovencev.

Varnost je še vedno ključnega pomena

Ta ugotovitev se povezuje z ugotovitvijo, da je ključno merilo pri plačevanju za Slovence varnost. Spletno nakupovanje ima vse višjo percepcijo varnosti (letos 85 odstotkov), prednost pri nakupovanju pa imajo slovenske spletne trgovine.

V raziskavi so ugotovili še, da Slovencev ne skrbi le varnost osebnih podatkov, temveč tudi varnost bančnega računa, več kot 80 odstotkom pa je pomemben tudi fizični nadzor nad kartico.

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji