Laika 13
Diggit

Laika 13 – virtualna najstnica, ki bo morda pomagala resničnim sovrstnikom

Ljudje vedno več časa preživimo na družbenih omrežjih, raziskave pa kažejo, da duševno zdravje najstnikov še nikoli ni bilo tako slabo. Na Švedskem se bodo proti tej situaciji poskusili boriti s pomočjo najstnice, ustvarjene z umetno inteligenco.

Ustvarili so jo z obsežnim naborom podatkov, ki temelji na obstoječih vedenjskih raziskavah. Poimenovali so jo Laika 13, njen namen pa je raziskati vpliv družbenih medijev na duševno zdravje mladih, ne da bi pri tem ogrozili dejanske mladostnike. »Laika 13 je prva najstnica, ustvarjena z umetno inteligenco, ki so jo v celoti 'vzgojila' družbena omrežja. Ko uporablja družbena omrežja, se to, kar tam spremlja, hitro opazi na njenem vedenju in mislih,« pravijo njeni ustvarjalci.

Laika 13: »Po družbenih omrežjih brskam, dokler ne pozabim, da sem žalostna«

Lisa Thorell, profesorica razvojne psihologije na Karolinska inštitutu v Solni, je nekaj mesecev opazovala Laiko in ugotovila, da se na njenem vedenju opazi zelo hude učinke pretirane uporabe družbenih omrežij. »Kaže veliko psiholoških simptomov, ki jih opažamo tudi pri drugih najstnikih – med drugim depresijo, pomanjkanje empatije, osredotočenost na svoj videz ... Njeno stanje je po mojem mnenju kritično,« opozarja Lisa Thorell.

Medtem ko predstavniki nekaterih medijev, ki so bili v interakciji z njo, poročajo, da je »dekle« precej neprijetno in neprijazno, je ena od medicinskih sester s psihiatrične klinike dejala, da je ganljivo, kako zelo jo Laika spominja na njene dejanske paciente.

Ali lahko dejansko pomaga otrokom?

Ker je Laika nekdo, s katerim se najstniki lahko poistovetijo, so se v nekaterih šolah odločili, da bodo z njeno pomočjo poskušali pomagati učencem. Več kot 150 šol in približno 3000 učencev na Švedskem je zaprosilo za srečanje z Laiko in pogovor o vplivu družbenih medijev na mlade. »Učenci pravijo, da si ne želijo postati kot Laika in tega smo veseli. To je dokaz, da lahko virtualni najstnik vpliva na resnični svet,« pravijo v agenciji Stendahls, kjer so zasnovali projekt.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji