mmm
Diggit

Kako UI spreminja poslovne modele v turizmu?

V sklopu Dnevov slovenskega turizma je STO v sodelovanju s partnerji predstavila ključne trende in izzive za industrijo, med njimi tudi umetno inteligenco, ki bo korenito spremenila to krajino.

Med 13. in 15. novembrom se v Novi Gorici odvijajo Dnevi slovenskega turizma (DST) 2023, največji strokovni dogodek v turizmu v Sloveniji, ki ga organizira Slovenska turistična organizacija (STO) v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport ter drugimi partnerji iz panoge.

Izboljšane izkušnje za goste in ponudnike storitev

Letos se na dogodku še posebej posvečajo umetni inteligenci in načinu, kako ta in druge sodobne tehnologije spreminjajo poslovne modele v turistični panogi. »Z  uporabo umetne inteligence v turistični panogi se odpirajo izredne priložnosti. Ta lahko prispeva k izboljšani izkušnji in večjemu zadovoljstvu gosta, saj omogoča prilagajanje komunikacije ter izdelkov in storitev osebnim željam posameznika; prinaša pa tudi revolucijo v svetu marketinga in oglaševanja,« povedo iz STO za MM. Omogoča namreč, da prepoznajo in bolje spoznajo stranke ter jih s personaliziranim sporočilom dosežejo na najbolj učinkovit način. »Podjetja lahko s pomočjo umetne inteligence izboljšujejo konkurenčnost z nadgradnjo izdelkov, dinamičnim prilagajanjem cen, stroškovno optimizacijo, analizo konkurence in tako naprej. Umetna inteligenca omogoča zbiranje in obdelavo velikih količin podatkov, kar nam lahko pomaga oceniti stanje, prepoznati trende in odstopanja, izboljšati napovedovanje ter sprejemati boljše strateške odločitve.«

Izboljšave tudi na področju trajnosti

Pomen umetne inteligence je velik tudi pri izboljševanju trajnosti turistične panoge. »Omogoča spremljanje vplivov na okolje, optimizacijo rabe virov, načrtovanje nabav, s tem pa zmanjševanje odpadkov. Nenazadnje lahko umetna inteligenca prispeva k povečevanju varnosti, tudi s prilagojenim in hitrim obveščanjem,« poudarijo še širši vidik rabe UI, in dodajo: »Vsekakor pa umetno inteligenco vidimo kot podporno orodje razvoju in doseganju dodane vrednosti v turizmu. Namreč,  človeški stik v turizmu še naprej ostaja in bo ostal osrednjega pomena.«

Iz teorije v prakso: Jezeršek, Giro car, WNS, Planinska zveza

Na dogodku DST je predstavljenih nekaj primerov dobre prakse. Med njimi je podjetje Jezeršek gostinstvo, kjer uporabljajo umetno inteligenco za zmanjševanje količine zavržene hrane s pomočjo pametnih tehtnic; z umetno inteligenco na podlagi analiz podatkov pa tudi napovedujejo prodajo jedi na dogodkih, kot je denimo prodaja Jezerškovega šmorna na Odprti kuhni.

Podjetje Giro car share bo pojasnilo, kako s platformo Hopguides razvija prilagojene digitalne turistične vodiče. Podjetje umetno inteligenco uporablja za kreacijo vsebin, prevajanje, izboljševanje vektorske baze ter komunikacijo (klepetalni asistent).

Podjetje WNS pa predstavilo, kako pri platformi Vandri.io uporabljajo umetno inteligenco za oživljanje zgodovinskih osebnosti v obliki 3D-avatarjev, ki omogočajo interaktivne izkušnje na dogodkih.

Planinska zveza Slovenije bo predstavila uporabo UI v sklopu spletne aplikacije maPZS, ki prikazuje vseh preko 10.000 kilometrov slovenskih planinskih poti v realnem času. Letos so na aplikaciji dodali še možnost neposrednega poročanja poškodb planinskih poti s terena, s čimer lahko učinkoviteje rešujejo težave na planinskih poteh s čimprejšnjo sanacijo ali zaprtjem planinske poti.

Drugi ključni vplivi na turistično panogo

Panoga se po besedah STO trenutno sooča še s pomanjkanjem kadra po pandemiji, vse pogostejšimi ekstremni vremenski pojavi, ki vplivajo na turizem, na povpraševanje pa negativno vplivajo tudi konflikti in vojne.

»Vojna v Ukrajini in izraelsko-palestinska vojna bosta med drugim vplivali tudi na spremenjene turistične tokove. Turistični tokovi v regiji Bližnji vzhod, ki je po pandemiji turistično najhitreje okrevala, se zaustavljajo in delno preusmerjajo tudi v Evropo. Zmanjšuje se število turistov, ki potujejo iz najbolj prizadetih delov te regije. Kako razsežne bodo posledice vojne, je v tem trenutku še preuranjeno napovedovati. Dejstvo pa ostaja, da želja po potovanjih ostaja močna.«

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji