z
Diggit

Kako blagovne znamke polnijo blagajne Googla, Mete in Amazona?

V zadnjih petih letih so podjetja z vsega sveta digitalnemu oglaševanu namenila skupno skoraj 3 bilijone evrov, denar pa se je v veliki večini stekal k največjim igralcem na trgu.

Tako so podjetja, kot Google, Meta in Amazon, v tem obdobju več kot podvojila svoje oglaševalske prihodke. Samo v letu 2023 je 10 največjih svetovnih oglaševalcev digitalnim medijem namenilo okoli 480 milijard evrov. Številka se bo v prihodnje še eksponentno povečevala. Teh istih deset največjih digitalnih oglaševalcev na svetu naj bi do leta 2027 v digitalno oglaševanje vložilo 650 milijard evrov, kar je skoraj 40 odstotkov več kot lani.

TikTok podira rekorde rasti

Poleg zgoraj omenjenih podjetij bo močno napredoval tudi TikTok, ki bo doživel največjo rast oglaševalskih prihodkov, sledijo pa jim Tencent, Microsoft, Baidu, JD.com, Apple in LinkedIn, pri čemer Google ostaja kralj digitalnega oglaševanja. Lani je iskalni velikan zbral 240 milijard evrov prihodkov od oglaševanja, kar je predstavljalo 36 odstotkov celotnih naložb v digitalno oglaševanje. Podjetja na omenjenih platformah največ denarja vlagajo v pasice, iskanje po ključnih besedah, videoposnetke in vplivneže.

X je edino podjetje z upadom oglaševalskih prihodkov

X izgublja prihodke od oglaševanja že, odkar ga je milijarder Elon Musk oktobra 2022 kupil za 40 milijard evrov. To naj bi bila posledica spornega vodenja, vprašljive politike osebe, ki vodi podjetje, in velike konkurence na trgu. Lani je platforma dosegla slabe 3 milijarde prihodkov od oglaševanja, do leta 2027 pa naj bi se zmanjšali še za dodatnih 18 odstotkov, kar pomeni, da bo podjetje v petih letih izgubilo približno 42 odstotkov prihodkov od oglaševanja.

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji