z
Diggit

Kako blagovne znamke polnijo blagajne Googla, Mete in Amazona?

V zadnjih petih letih so podjetja z vsega sveta digitalnemu oglaševanu namenila skupno skoraj 3 bilijone evrov, denar pa se je v veliki večini stekal k največjim igralcem na trgu.

Tako so podjetja, kot Google, Meta in Amazon, v tem obdobju več kot podvojila svoje oglaševalske prihodke. Samo v letu 2023 je 10 največjih svetovnih oglaševalcev digitalnim medijem namenilo okoli 480 milijard evrov. Številka se bo v prihodnje še eksponentno povečevala. Teh istih deset največjih digitalnih oglaševalcev na svetu naj bi do leta 2027 v digitalno oglaševanje vložilo 650 milijard evrov, kar je skoraj 40 odstotkov več kot lani.

TikTok podira rekorde rasti

Poleg zgoraj omenjenih podjetij bo močno napredoval tudi TikTok, ki bo doživel največjo rast oglaševalskih prihodkov, sledijo pa jim Tencent, Microsoft, Baidu, JD.com, Apple in LinkedIn, pri čemer Google ostaja kralj digitalnega oglaševanja. Lani je iskalni velikan zbral 240 milijard evrov prihodkov od oglaševanja, kar je predstavljalo 36 odstotkov celotnih naložb v digitalno oglaševanje. Podjetja na omenjenih platformah največ denarja vlagajo v pasice, iskanje po ključnih besedah, videoposnetke in vplivneže.

X je edino podjetje z upadom oglaševalskih prihodkov

X izgublja prihodke od oglaševanja že, odkar ga je milijarder Elon Musk oktobra 2022 kupil za 40 milijard evrov. To naj bi bila posledica spornega vodenja, vprašljive politike osebe, ki vodi podjetje, in velike konkurence na trgu. Lani je platforma dosegla slabe 3 milijarde prihodkov od oglaševanja, do leta 2027 pa naj bi se zmanjšali še za dodatnih 18 odstotkov, kar pomeni, da bo podjetje v petih letih izgubilo približno 42 odstotkov prihodkov od oglaševanja.

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji