z
Diggit

Bo Sora svet marketinga postavila na glavo?

Umetna inteligenca se razvija s svetlobno hitrostjo, ena od največjih novosti pa je orodje Sora, ki na podlagi tekstovnih navodil s pomočjo UI ustvarja visokokakovostne in zelo realistične videposnetke.

Orodje Sora je razvila ameriška organizacija OpenAI, ki jo poznamo po orodjih ChatGPT in Dall·E. Uporabniki Sore bodo lahko ustvarjali popolnoma realistične in kompleksne videoposnetke z nekaj kratkimi tekstovnimi navodili ('prompt'), kar pomeni, da se bo industrija snemanja in produkcije povsem postavila na glavo.

Kaj je Sora?

Kot so izjavili pri OpenAI, je Sora rešitev s t. i. besedilnimi žetoni za usmerjanje orodja, ki ga poganja umetna inteligenca, v razumevanje in simulacijo fizičnega sveta v gibanju. Ljudem naj bi pomagala reševati probleme, ki naj bi zahtevali interakcijo z resničnim svetom. Za zdaj lahko ustvari do enominutne videoposnetke, v katerih je lahko več likov, različna čustva, gibanja, natančno upošteva tudi podrobnosti ozadja.

Sora je v osnovi difuzni model, ki ustvari video, ki je videti kot statični šum, in ga postopoma spreminja tako, da v naslednjih korakih odstranjuje te šume. Posledično je sposobna ustvariti celoten videoposnetek in ga pozneje tudi popraviti ali podaljšati. Model se opira tudi na znanje v modelih DalL·E in GPT.

V najbolj primernem času

Snemanje in gledanje videoformatov je danes pomembnejše kot kdaj koli prej, ne le zaradi porasta priljubljenosti filmov in serij na pretočnih platformah (česar Sora trenutno še ne zmore), temveč tudi zato, ker je tudi povpraševanje po videovsebini kratke oblike vse večje. Kar 66 odstotkov potrošnikov pravi, da vsebino najraje spremlja preko kratkih videoposnetkov, je pokazala raziskava platforme za avtomatizacijo na družbenih omrežjih Munch. Po njihovem poročilu videovsebina ni več le dodatna možnost, ampak nujnost za poslovanje in uspeh blagovne znamke. Iz OpenAI so sporočili, da sodelujejo s strokovnjaki za lažne novice, dezinformacije, sovražne vsebine in pristranskost, ter političnimi odločevalci, izobraženci in umetniki, ki bodo model omejevali.

Sora v marketingu

Najbolj vroče vprašanje je, kako se bodo marketinški strokovnjaki, ustvarjalci vsebin in producenti prilagodili tehnologiji pri svojem vsakodnevnem delu. Po mnenju strokovnjakov iz panoge (Mercedes-Benz, Warner Music Group, Strategic Public Relations Group, Cyber Sierra, Kaddadle Consultancy, Moving Bits ...) ima namreč osupljiv potencial, tako za eksperimentiranje kot tudi ustvarjanje dobičkonosnih projektov. Ustvarjanje vsebin je revolucionirano in znatno zmanjšuje čas do trga in virov, ki so potrebni za tradicionalne oglaševalske kampanje. Naloge in delo na področju vsebin, prilagojenih različnim ciljnim skupinam, bo namreč veliko bolj avtomatizirano; kreativne ekipe pa se bodo lahko osredotočale na strateške in inovativne vidike kampanj.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji