mm
Aktualno

WARC: Kako preprečiti turbulence v oglaševanju?

Svetovne oglaševalske naložbe se bodo po WARC-ovi raziskavi zaradi pospešenega preprečevanja pretresov in krize močno povečale in dosegle nov mejnik, bilijon evrov.

Najpomembnejša dejstva o oglaševanju v letih 2023 in 2024, ki jih izpostavlja WARC, so naslednja:

  • V enem letu (2023/24) se bodo oglaševalske naložbe po svetu povečale za 4,4 odstotka, še pred koncem leta 2024 pa bodo porasle še za nadaljnjih 8,2 odstotka. Oglaševalska sredstva bodo prvič v zgodovini presegla bilijon (1000 milijard) evrov.
  • Najbolj bodo napredovali komunikacijski kanali, kot so družbena omrežja, trgovski mediji in povezana televizija.
  • Okrepili se bodo tudi zunanje oglaševanje (za 7,3 odstotka) in zvočne vsebine (za 3,3 odstotka), manj oglaševalskega denarja pa bodo prejeli tiskani mediji bodo doživeli 1,9-odstotni padec, časopisi in revije pa 2,5-odstotni padec.
  • Tehnološki velikani bodo postali še večji in pomembnejši. Podjetja Alibaba, Alphabet (Google), Amazon, Bytedance (TikTok) in Meta (Facebook, Instagram) že zdaj prejmejo polovico (50,9 odstotka) svetovnih oglaševalskih naložb in po napovedih WARC-a bodo prihodnje leto svoj delež povečala na 52 odstotkov.
  • Najhitreje rastoči sektorji bodo finance (fintech), tehnologija, elektronika, farmacija in zdravstvo.
  • Zanimivo, rekordno rast bodo v letu 2024 dosegli politični oglasi; vrednost naložb bo presegla 16 milijard evrov.
  • Kaj pa trgi? ZDA predstavljajo skoraj tretjino (31,3 odstotka) svetovnih oglaševalskih naložb; že letos bo trg »težji« za 2,2 odstotka in bo vreden 304 milijarde evrov, nato pa še za dodatnih 7,6 odstotka. Vrednost ameriškega oglaševalskega trga bo leta 2024 znašala 327 milijard evrov.

Nova WARC-ova analiza združuje podatke, ki so jih zbirali na 100 trgih po vsem svetu med lastniki medijev, oglaševalci, oglaševalskimi agencijami in raziskovalnimi organizacijami in tako za leto 2024 ponuja zelo natančno sliko o oglaševalski industriji.

 

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji