bla
Aktualno

»Večja je platforma, večja je njena odgovornost«

Evropska unija (EU) je sprejela akt o Digitalnih storitvah (Digital Services Act), s katerim želi narediti digitalni prostor bolj varen. Dokument predvideva ostrejša pravila za spletne strani in platforme, na katerih bodo obhavljene prepovedane vsebine.

Kazni do šest odstotkov globalnega prometa

DSA k dogovoru zavezuje vse digitalne storitve, ki povezujejo potrošnike z različnimi dobrinami, storitvami in vsebinami, torej tudi družbena omrežja, spletna mesta, pretočne platforme, itd. Krovni cilj akta je zaščiti spletne uporabnike in njihove »osnovne spletnih pravice«, in sicer na način, da bi spletne platforme sprejemale več odgovornosti za objavljene vsebine (ki jih ustvarjajo uporabniki).

 
Kot so v Evropski komisiji zapisali v sporočilu za javnost, so obveznosti platform odvisne od »vloge, velikosti in vpliva na spletni ekosistem«. Akt Evropski komisiji omogoča spremljanje velikih platform (z več kot 45 milijoni mesečnih uporabnikov) in ji daje možnost, da ob ponavljajočih se kršitvah uvede kazni v vrednosti do šest odstotkov globalnega prometa podjetja ali celo prepove dejavnost na enotnem trgu EU.

 V praksi naj bi to med drugim pomenilo:

  • Večji nadzor Evropske komisije nad največjimi platformami in večjimi brskalniki, s katerim bi preprečili zlorabo njihovih mehanizmov. To vključuje večjo transparentnost glede algoritmov oziroma podatkov.

  • Platforme bodo morale izbrisati nezakonite vsebine takoj po zaznavi.

  • Družbena omrežja bodo morala onemogočiti uporabnike, ki bodo pogosto kršili pravila. 

Kot je povedala Ursula von der Leyen, predsednica Evropske komisije, je dogovor »zgodovinski«. Z njim naj bi zagotovili, da spletno okolje ostane varno, istočasno pa da omogoča svobodo izražanja in poslovne priložnosti v digitalnem okolju.  »Kar je prepovedano »offline«, mora biti prepovedano tudi na spletu. Večja je platforma, večja je njena odgovornost,« je povedala.

Akt o digitalnih storitvah je poleg akta o digitalnih trgih del ključnih digitalnih dosjejev, ki stremi k zagotavljanju bolj varnega in konkurenčnega okolja za posameznike in podjetja.

Že kmalu bomo videli, kako bo vse skupaj izgledalo v praksi.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji