zz
Aktualno

Valentinovo za zaljubljene, galentinovo za prijatelje

Galentinovo je praznik, ki se je razvil kot alternativa tradicionalnemu valentinovemu, saj poudarja in slavi prijateljske odnose in podporo. »Alternativci« praznik obeležujejo 13. februarja, dan pred valentinovim.

Galentinovo izhaja iz priljubljene ameriške televizijske serije Parks and Recreation, v kateri samska Leslie Knope en dan pred valentinovim praznuje dan za svoje prijateljice. Ideja je počasi prerasla v priljubljen koncept praznovanja, ki se je razširil med ljudmi po vsem svetu, tudi pri nas. Osrednji pomen galantinovega je poudarjanje raznolikosti prijateljstva in vključevanje vseh ljudi, ne glede na njihov status v zvezi. Ljudje tako 13. februarja izražajo hvaležnost in naklonjenost prijateljem z najrazličnejšimi skupnimi aktivnostmi – sem sodijo kosila, večerje, izleti ali družabne dejavnosti, kot je ogled filma ali predstave. Tisti, ki so v razmerjih in zakonih, pa imajo tako še vedno čas 14. februarja, da s svojimi izbranci praznujejo dan ljubezni po svoje, kar pomeni, da galentinovo in valentinovo nista izključujoča praznika.

Ljubitelji praznika za prijatelje poudarjajo, da je 13. februar dan, ki ponuja ljudem priložnost za izražanje pozitivnih čustev, ki niso omejena na romantiko, temveč se raztezajo na vse oblike spoštovanja, podpore in prijateljstva.

Kaj pa valentinovo?

Po raziskavi platforme za spletno nakupovanje Ceneje! bo 84 odstotkov zaljubljencev 14. februar preživelo s svojim partnerjem, medtem ko jih bo 5 odstotkov ta dan preživelo s svojim domačim ljubljenčkom – psom, 3 odstotki s svojo mačko, 7  odstotkov pa s svojimi prijatelji. 4 odstotki bodo na valentinovo kar sami. Praznik zaljubljenih bodo vprašani proslavili z darili, kot so rože, romantične večerje in parfumi. Za darila bo tretjina vprašanih potrošila med 20 in 40 evri, četrtina med 40 in 100 evri, prav toliko pa jih bo za obdarovanje namenilo manj kot 20 evrov. 6 odstokov vprašanih bo za darila potrošilo več kot 200 evrov.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji