urška
Aktualno

Trendi, ki bodo sooblikovali svet marketinga v novi realnosti

V spomin na našo cenjeno sodelavko Urško Saletinger, ki je tragično preminula v gorah, objavljamo njen zadnji članek, ki ga je prispevala za MM.

Močno nas je pretresla novica, da so gore, njeno tako priljubljeno zatočišče, vzele Urško Saletinger, MM-ovo dolgoletno kolumnistko in sodelavko. Njena strast do raziskovanja je odsevala v številnih poglobljenih prispevkih, predvsem s področja digitalnega marketinga in aktualnih digitalnih trendih. To je razvidno tudi iz njenega zadnjega članka, ki ga je prispevala za novi MM in si ga lahko preberete v celoti. Urška, hvala za tvojo predanost oglaševalski stroki, ki si jo obogatila s svojim analitičnim razmišljanjem in visokimi etičnimi standardi! Ne bomo te pozabili. 

Uredništvo MM

Zapisi o trendih so vedno nehvaležni, saj predpostavljajo, da temeljijo na spremljanju dolgoročnih ali vsaj več signalov, ki nakazujejo, da se neka novost ali sprememba uveljavlja v praksi. 

Glede na turbulentno preteklo leto bi bilo trditi, da vemo, kaj nas čaka v prihodnjem letu, precej vizionarsko. Zato smo raje zbrali vpoglede iz poročil in lestvic, ki vključujejo primerjavo med obdobjem pred in po covidu-19, obenem pa zajemajo širše polje razumevanja »novega« marketinga in ne toliko »najnovejših« orodij in nišnih taktičnih pristopov. Pandemija je tudi razlog, da »digitalnih trendov« ne obravnavamo več ločeno, temveč jih vidimo kot integralni del vseh marketinških aktivnosti.

Spremembe vedenja v nakupni poti potrošnikov

Vsa poročila kažejo in izpostavljajo fenomen rasti spletnega nakupovanja, ki se še kar nadaljuje. Po podatkih Statističnega urada RS je med potrošniki v starostni skupini od 16 do 74 let v zadnjih 12-ih mesecih pred anketiranjem vsaj en spletni nakup opravilo skoraj dve tretjini anketiranih. V zadnjih treh mesecih jih je nakupovalo več kot polovica. Več kot polovica tistih, ki so kupovali preko spleta, pa je v zadnjih treh mesecih opravila enega do dva spletna nakupa.

Z razumevanjem prioritet potrošnikov kot posledico sprememb vedenja v sami nakupni poti in ustvarjanjem novih, ki ustrezajo tem zahtevam, boste izboljšali njihovo uporabniško izkušnjo in posledično povečali učinkovitost lastne komunikacije. Zato je tudi nujno poznavanje konteksta spremenjenega trga, v katerem delujemo komunikatorji.

Pri WARC-u dokaj optimistično

Poročilo analitičnega portala WARC o globalnih oglaševalskih trendih za leto 2021 napoveduje (sicer skromno) 6,7-odstotno rast oglaševanja. To nam daje vero v postopno okrevanje industrije po velikem padcu lani (svetovni oglaševalski kolač je padel za 10,2 %, v Evropi pa kar za 14,5 %). Ta je bil še posebej občuten v prvem valu, v drugem pa že nekoliko manjši in predvsem z več več optimizma in spoznanja oglaševalcev, da brez oglaševanja težko ohranjajo vidnost in prisotnost lastnih blagovnih znamk na trgu pred »glasnejšimi drugimi«, ki s komunikacijo niso prekinili. 

WARC-ovo poročilo spremlja priročnik The Marketer's Toolkit 2021 za lažje krmarjenje v dobi negotovosti. Povzema nabor marketinških orodij in nasvetov, ki jih velja vključiti med marketinške aktivnosti. Skozi številne vpoglede, komentarje in napovedi strokovnjakov so opravili izbor relevantnih študij primerov in zaznali potencialne »pasti«, ki so jih opredelili v šestih ključnih tematikah, ki jih velja spremljati v letu 2021. To so: (1) uspešno odzivanje na recesijo, (2) kako ostati učinkoviti v dobi spletne trgovine, (3) kako vključevati potrošnike (od) doma, (4) kako uspevati v »zaprtem« spletu, (5) kakšna je priporočena organizacijska pripravljenost na nestanovitnost in (6) iskanje priložnosti v sektorju dobrega počutja.

Kaj napovedujejo ugledna uredništva panožnih medijev?

Pri ameriški reviji Marketing Week vidijo ključne izzive in priložnosti, ki bodo oblikovali agende marketingarjev v letu 2021 v tematikah, ki se dotikajo vse od izpopolnjevanja lastne agilnosti do potrebe po oblikovanju strategij dvojne hitrosti in sprejemanja neuspeha kot tudi sprejemljivega načina delovanja.

1. Osvojitev strategije z dvojno hitrostjo. Če nas je leto 2020 česa naučilo, je to, da tudi najbolje zastavljeni dolgoročni načrti še vedno vsebujejo tveganje, da jih bomo zavrgli, ko se bo zunanje okolje spremenilo. Zato je ključen pristop dveh hitrosti k poslovni strategiji. Podjetja morajo še vedno zavzeti dolgoročni pogled. To pomeni imeti cilj, h kateremu se morajo usmeriti, ali namen, za katerega si morajo prizadevati. Toda znotraj tega dolgoročnega načrta mora obstajati prostor za kratkoročne prelomne ideje in sprotno prilagajanje.

2. Selektivno inoviranje. Namesto naključnega ugibanja, katere ideje bi se lahko »prijele« na trgu, se je inoviranje že začelo premikati k bolj strukturiranemu pristopu. Blagovne znamke so se usmerile k inovacijam, ki dodajajo vrednost in so povezane z njihovim osrednjim smislom in ne zgolj zato, ker jih lahko realizirajo. Ključna bosta ciljno usmerjeno (t. j. izkoristiti lokalni vpogled, izbrati prave kanale) in selektivno odločanje (t. j. zmagajo naj resnično najmočnejše inovacije) v nasprotju z zgolj idejnimi prebliski.

3. Pomen dodane vrednosti. V recesijskem okolju morajo blagovne znamke in marketingarji dokazati svojo dodano vrednost. Na dolgi rok zgolj vzvodi upravljanja s ceno in promocijami ne bodo uspešni. Raje razmislite, kaj in koliko lahko vaše blagovne znamke, izdelki in storitve še nudijo potrošnikom? So to bolj kakovostni izdelki, inovacije, boljša skrb in podpora strankam ali nove izkušnje?

4. Izboljšava agilnih modelov. Blagovne znamke, ki so v letu 2020 začele delovati z bolj agilno miselnostjo, bodo morale razmisliti, kako lahko zdaj ta pristop zaživi v hibridnem poslovnem okolju. Še posebej, če se želijo spoprijeti s kompleksnostjo novega delovnega sveta in samo vrnitvijo v pisarno (t. j. kombinacijo dela v pisarni in dela na daljavo, od izmenskega dela v pisarnah do ustrezno oddaljenih miz in steriliziranih sob za sestanke). Kako upravljati in voditi delovne procese med ekipami, prepoznati prednosti v združevanju v manjše skupine, jim pri tem zagotoviti tudi potrebne resurse, svobodo delovanja in predvsem  vzpostaviti medsebojno zaupanje, so vprašanja, ki se jim boste morali posvetiti.

5. Sprejemanje neuspeha in napak nasproti popolnosti. Če se blagovne znamke želijo premikati hitro, morajo sprejeti dejstvo, da s tem prihaja tudi neuspeh. Vsaka napaka je priložnost za učenje postati boljši. V letu 2021 bo za marketingarje ključna odločitev, da se ne navežejo na popolnost. Zato raje začnite v manjšem obsegu in hitreje.

6. Biti osebni, a ne personalizirani. Samo zato, ker lahko nekaj naredite, še ne pomeni, da bi to tudi morali. Namesto da bi se ujeli v množično personalizacijo, razmišljajte raje o tem, kako najbolje služiti strankam (jim biti v pomoč) in kako narediti izkušnjo (na vseh točkah njihove nakupne poti) čim bolj brezhibno in intuitivno. Gradite dolgoročne odnose.

7. Stopiti iz mehurčka. Zavedanje, da obstaja vrzel med tem, kako marketingarji verjamejo, da se njihove stranke vedejo, in kako se te dejansko obnašajo, se je v času pandemije samo še okrepilo. Zato je še toliko bolj pomembno, da izstopite iz mehurčka, saj je resnično življenje zunaj njega. Osvojite srčno marketinško usmerjenost in dejstvo, da vi niste vaša idealna stranka, zato namesto domnev o njihovem poznavanju investirajte in opravite dejanske raziskave in se pogovarjajte z njimi.

8. Vajeništvo in mentorski programi. Kot zadnji nasvet, ki sicer (še) ni trend, kam investirati v letu 2021, ampak gre bolj za poziv k akciji, je, da investirajte v vajeništvo in programe pripravništva, mentorstva. Vajeništvo ponuja novo pot v marketinški poklic in s tem širi dostopnost tistim, ki marketinga običajno ne vidijo kot možno kariero. 

Vzpon manjših borcev iz ozadja

V uredništvu revije Mediapost so svoje napovedi za marketing v letu 2021 pomenljivo pospremili s trditvijo o »vzponu šibkejših« (»rise of underdog«), torej vzponu manjših borcev iz ozadja. Zato izpostavljajo, da mora biti marketing v letu 2021 odprt do nepredvidljivosti, prilagodljivosti in inovativnosti. Na obzorju se namreč ponujajo velike priložnosti. Te so združili v pet prevladujočih trendov in podali priporočila, kako se odzivati nanje.

1. Tehnološki napredek. Pripravljenost potrošnikov do sprejema novih formatov vsebin in lajšanja nakupovalne poti se je v letu 2020 bistveno spremenila. Sprejemljivo je vse; od nakupovanja v živo do distribuiranega trgovanja na družbenih omrežjih. Organizacije naj zato še naprej izkoriščajo tehnološki napredek, vključno z umetno inteligenco, strojnim učenjem, obogateno in virtualno resničnostjo, celovitimi podatkovnimi sistemi strank, glasovnimi in večstičnimi atributi.

2. Prilagodljivi mediji. Izzivi leta 2020 (covid-19, bojkoti Facebooka itd.) so dokazali potrebo po prilagodljivosti. Marketinški proračuni morajo biti okretni, medijski inventorij pa prodan dinamično ali preko spletnih tržnic v realnem času in ne vnaprej zakupljenih načrtih.

3. Proračuni, usmerjeni v prodajo. Negotovost spodbuja željo po gotovosti. Blagovne znamke bodo potrebovale podatke, ki podpirajo marketinške strategije in so hkrati skladni s prodajo. Brez piškotkov v letu 2021 morajo založniki in družbena omrežja razviti nove načine poročanja ključnih metrik, da dokažejo svoj vpliv oziroma doseg, sicer bodo blagovne znamke iskale alternative, ki jim bodo zagotavljale te rezultate.

4. Kanal? Kateri kanal? Leto 2020 je prineslo dva temeljna premika v vedenju potrošnikov pri nakupovanju: ti ne vidijo več kanalov kot tudi ne lokacije samega nakupa. Potrošniki zdaj preprosto pričakujejo nemoteno nakupovanje, ne samo s spletnimi možnostmi nakupa, temveč tudi z nespletnimi, kot so storitev »klikni in odpelji«, brezstična obravnava v trgovini ali »prevzem ob poti«. Verjetnost, da se bodo potrošniki do leta 2021 odločili za enega prodajalca, ki bo služil več potrebam, je zdaj veliko večja.

5. Vzpon šibkejših. Manjše, nove blagovne znamke lahko zdaj, zahvaljujoč dostopnejšemu digitalnemu inventarju, lažje tekmujejo z večjimi v boju za tržne deleže. Na drugi strani pa morajo večje, uveljavljene blagovne znamke ravno zaradi večje konkurence načrtovati naraščanje stroškov za pridobivanje in zadrževanje strank ter se nanje ustrezno pripraviti.

Pri Mediapostu tako predlagajo tri rešitve za zmago v letu 2021.

1. Prilagodljivost. Blagovne znamke morajo biti vizionarske, inovativne in realistične, medtem ko se morajo ekipe, proračuni, mediji, promocijsko gradivo in kreativne rešitve skoraj hipno prilagajati.

2. Osvojitev večkanalnosti. Potrošniki postajajo indiferentni do različnih kanalov, nakupovanje bo temeljilo na najlažji in najboljši izkušnji, zato morajo blagovne znamke svoja organizacijska stališča in izkušnjo strank povezati v resnično usklajen in celostni vse-in-več-kanalni pregled.

3. En vir podatkov. Priliv podatkov o obisku in nakupnem vedenju, zbranih preko raznih platform za spletno trgovino, bo blagovnim znamkam omogočil krepitev lastnih podatkov in razvoj naprednih strategij izgradnje nadaljnjih odnosov.

Ne pozabite: pametni telefoni na prvem mestu

Z razmišljanjem priznanega neodvisnega tehnološkega analitika Benedikta Evansa v  uredništvu revije Campaign podajajo štiri praktične nasvete kot napoved trendov v letu 2021.

Evans izpostavlja, da morajo biti vse vaše komunikacijske aktivnosti primerne za pametne telefone. Še več, predpostavka, ali je vaša aktivnost primerna (1) za pametni telefon, naj postane vaše vodilno načelo. Maloprodaja ni več mogoča skozi binarno lečo na spletu in izven njega, ključno bo namreč ponuditi enotno nakupovalno izkušnjo.

Zato ne preseneča njegova naslednja teza, da so danes hkrati (2) »to najboljši in najslabši časi«. Kot pravi, je zdaj čas za inovacije. Stare potrošniške navade so bile izzvane in oblikovane nove. Digitalni pospešek je bil za mnoge neusmiljen, za druge pa odlična priložnost. Nadalje izpostavi vero v (3) moč umetne inteligence. Revolucija v umetni inteligenci in strojno učenje omogočata blagovnim znamkam, da analizirajo vedenje potrošnikov z zastavljanjem novih oblik vprašanj in posledično prepoznavo novih vzorcev in s tem trendov.

Z zadnjim nasvetom pa nas prepusti razmisleku o velikem vprašanju glede (4) moči predvidljivosti in napovedovanja. Ali je trgovina odkritij (ang. algorithmic/discovery commerce) naslednji veliki trend po elektronskem poslovanju, ki pomaga podjetjem rasti? Potrošniki namreč odkrivajo nove izdelke med neskončno knjižnico na Instagramu in podobnih platformah, kjer za razliko od nakupovanja v »klasični« spletni trgovini, kjer ljudje iščejo izdelke, v »trgovini nove dobe« izdelki poiščejo in tudi najdejo ljudi.

Po besedah ​​Evansa je pred nami »20 let inovacij, da bi rešili prav to vprašanje«. Zagotovo pa bo skupni imenovalec v izgradnji unikatnih, strankam prilagojenih nakupovalnih izkušenj, s skrbno podporo strankam.

trendi 2021

Sedem trendov, za katere lahko pričakujemo, da bodo prevladovali v letu 2021

1. Elektronsko poslovanje bo še naprej cvetelo.

2. Do boljše (enotne) nakupovalne izkušnje s še več integracije vseh točk stika in deležnikov njihovega ustvarjanja.

3. Večja medijska potrošnja in razdrobljenost kanalov zahteva več produkcije vsebin.

4. Nastajajo butične agencije, obstoječe pa se preoblikujejo in na novo odkrivajo.

5. Usmeritev aktivnosti k izboljšanju stanja na področju raznolikosti, enakosti in vključenosti.

6. Več bo odgovornega oglaševanja kot tudi zavzemanja družbeno odmevnih stališč.

7. In pričakovano, manj bo pisarniških prostorov in potovanj, več pa dela od doma.

Virtualna nadgradnja fizičnega sveta

Dodajamo še vpogled v izkustveni marketing, oglaševalsko tehnologijo in družbena omrežja kot najbolj obetavna in spremljanja vredna področja.

Pet trendov, ki bodo vodili (ne)spletne izkušnje z blagovnimi znamkami leta 2021

1. Veliki dogodki na prostem bodo že vnaprej pripravljeni z mislijo na format spletnih prenosov oziroma oddajanje v živo in kako naslavljati občinstva doma (vtis, čustva).  

2. Fizični prostori bodo postajali zanimivi tudi za virtualno raziskovanje, saj bodo obiskovalcu nudili nepozabno doživetje in potovanje skozi prostor.

3. Izkoriščal se bo dodatni potencial fizičnih trgovin oziroma lokacij, ki ne bodo več zgolj transakcijski prostor, ampak družbeni. Postajajo destinacija, vredna oddajanja prenosa v živo, interaktivni medijski kanal in hkrati odpirajo paleto priložnosti za še več ekskluzivnih osebnih izkušenj.

4. Več bo novih izkušenj, ki jih omogočajo vozila. Izkušnje »drive-in« ponujajo način za prepotrebno zabavo v lastnih družbenih balončkih in z vgrajeno preprostostjo omogočajo hitro adaptacijo na okolje in trenutne pogoje.

5. Odpira se veliko priložnosti vstopa in vključitve realnih prostorov/lokacij v virtualne ne glede na čas, oddaljenost, meje in število obiskovalcev. Ustvarjene vsebine lahko živijo tudi zunaj navideznega okolja in obratno. Prav tako se nadzor nad izkušnjami in raziskovanje virtualnega okolja prepuščata obiskovalcem samim.

Covid-19 kot pospeševalnik

Za visokotehnološke oglaševalske rešitve leto 2021 pomeni osredotočenost na identiteto, učinkovitost in storitve ITT.

Kot ugotavljajo pri reviji Campaign, so se napovedi za leto 2020, pripravljene januarja, torej še pred covidom-19, uresničile kljub vsem motnjam v svetovnem oglaševanju. Ne samo to, covid-19 je deloval kot pospeševalnik številnih že pričakovanih trendov: fizična oddaljenost je spodbudila rast potrošnje storitev OTT, ki ji je sledila tudi rast prihodkov; industrija je bila priča hitrejši rasti prodaje v samih aplikacijah, kot je bilo pričakovano; fokus na ustreznih metrikah postaja še pomembnejši, v središču pozornosti prav tako še naprej ostaja skrb za zasebnost.

Oglaševalsko tehnološke rešitve bodo še naprej usmerjene v doseganje pravega ciljnega občinstva na različnih digitalnih kanalih, kar je ključno za naročnike, založnikom/ponudnikom pa bodo omogočale učinkovito monetizacijo prostora v digitalnih medijih.

Medtem ko je covid-19 močno zaznamoval številne panoge marketinške industrije, je področje oglaševalske tehnologije ostalo prožno, učinkovito ter posledično odporno in stabilno.

Programatični zakup je bil prizadet »zgolj« v prvem četrtletju leta 2020, ko je večina oglaševanja zastala. Vendar si je presenetljivo hitro opomogel (do drugega četrtletja se je celo v veliki meri povrnil na raven pred covidom-19). 

Skupaj s strokovnjaki za programatični zakup pri Campaignu napovedujejo naslednje priložnosti na področju oglaševalske tehnologije:

1. Identiteta in ciljno oglaševanje: glavna skrb za vse vključene v digitalni oglaševalski ekosistem bo prenehanje uporabe piškotkov tretjih oseb in posledice na ciljanje, uspešnost in merjenje oglaševalskih akcij, ki jih bo to prineslo.

2. TV-platforme in vsebine OTT (»over the top«): rast potrošnje OTT (dostava TV-vsebin preko interneta) se bo nadaljevala in to hitro, še posebej v luči nadaljnjih omejitvenih ukrepov in posledično več preživetega časa doma in želje po digitalni zabavi.

3. Sprememba fokusa v metrikah: zaradi recesijskih pritiskov, ki vplivajo na marketinške proračune, blagovne znamke dajejo prednost tistim kanalom, ki prinašajo merljive in dokazljive rezultate.

4. Učinkovitost in interni programatični zakup: takojšnje odzivanje na dano situacijo postaja ključna. Možnost vklopa in izklopa oglaševalskih akcij pa postaja nova norma, da se lahko blagovne znamke ustrezno odzivajo na spremembe na trgu. Upravljanje tovrstnih avtomatiziranih akcij, tudi zaradi zmanjševanja marketinških proračunov, se seli v interne oddelke naročnikov oz. se pojavljajo hibridni modeli sodelovanja z agencijami in trgovalnimi platformi.

5. Programatično digitalno zunanje oglaševanje: DOOH nenehno raziskuje nove poti inovacij na področju kreativnosti, dostave in priložnosti, in sicer s celozaslonskim videom, dinamično vsebino v realnem času, vključenostjo v družbenih omrežjih, mobilnim geografskim ciljanjem, sporočanjem na več zaslonih, sinhronizacijo in interaktivnostjo zaslona na dotik ter razširjeno resničnostjo.

6. Preddražba/licitacija OTT bo še naprej ena od preferenčnih oblik in monetizacije vseh vključenih v proces zakupa.

7. Naložbe v elektronsko poslovanje se bodo nadaljevale. Skupaj z njimi pa tudi prilagoditev ali celo preoblikovanje medijskega posla.

8. Tudi v programatičnem zakupu se bo pomen kreativnosti še povečeval. Ključne bodo rešitve, ki zagotavljajo dokazljivo najboljšo porabo medijskih sredstev, kar kreativnost zagotovo pospešuje. 

Vrednotenje družbenih omrežij v letu 2021

Pri podjetju Hootsuite že peto leto zapored pripravljajo kakovostno poročilo o najnovejših svetovnih trendih na družbenih omrežjih. Poročilo temelji na opravljeni raziskavi (v tretjem četrtletju 2020) med več kot enajst tisoč marketingarji, ki delujejo na družbenih omrežjih, in intervjujih s strokovnjaki iz industrije kot tudi poglobljenem pregledu obstoječih raziskav za leto 2021 (Deloitte, Edelman, eMarketer, Forrester, GlobalWebIndex, The CMO Survey idr.). V njem boste našli tako velike ideje kot tudi hitre zmage iz prakse, nove rešitve starih problemov.

Ugotovitve so strnili v pet trendov:

1. Dirka do donosnosti naložbe (ROI): družbeni mediji so most, ki zapolni vrzel do nove izkušnje strank. Podjetja se po pandemiji trudijo povrniti izgubljeno prodajo, zato se marketingarji zatekajo k družbenim medijem, da bi izpolnili dva enako nujna imperativa: zagotavljanje kratkoročne donosnosti naložbe s ciljno usmerjenimi marketinškimi taktikami, hkrati pa ustvarjajo inovativne digitalne izkušnje, ki pridobijo dolgoročno zvestobo, na način, da v uporabniško izkušnjo vračajo odkrivanje, povezave in zabavo.

2. Molk je zlato. Blagovne znamke najdejo svoje mesto v pogovorih. Pametne blagovne znamke so se postavile v ozadje in poslušale, nato pa zmagale s kreativnimi, izvirnimi načini nemotečega umeščanja v pogovore na družbenih omrežjih ter tako prebile zid ravnodušnosti.

3. Veliko več kot v redu. Na družbenih medijih »eksplodira« generacija, ki jo digitalni marketingarji do zdaj ignorirajo. Z uporabo napredne segmentacije in premišljene reprezentacije lahko marketingarji, ki vključujejo »baby boomerje« v svoje digitalne strategije, konkretno preskočijo tiste, ki so še vedno omejeni s stereotipi.

4. Ali te poznam? Povezovanje interakcij in vključenosti na družbenih omrežjih z identiteto kupca, naprednim marketingarjem odpira nove razsežnosti. Zdaj je pravi čas, da sprejmemo velike ali majhne korake za premostitev vrzeli med vključenostjo in identiteto stranke.

5. Nevarnosti (in obljube) smisla (»purpose«). Drzne blagovne znamke imajo svoje mesto za mizo vodilnih, ne samo v prvih vrstah družbenih omrežij.

V letu, ki so ga zaznamovali družbeni nemiri, so marketingarji soočeni s pritiskom, da se javno opredelijo do teh perečih vprašanj, tudi če se njihove organizacije nanje do zdaj niso osredotočale oz. so se šele začele usklajevati z njimi. Namesto uporabe družbenih medijev kot zgolj oddajnika za prazne obljube bodo močni vodje blagovnih znamk uporabili inteligenco, zbrano s strani lastnih ekip za družbene medije, in tako pomagali organizaciji, da se prilagodi novim prepričanjem kupcev, novim načinom poslovanja in novi poti k rasti, ki zahteva uravnoteženje dvojne zahteve – gradnje boljšega podjetja in sveta.

Katere bodo najučinkovitejše družbene platforme v letu 2021?

Več kot polovica vprašanih (60 %) namerava povečati svoj proračun za Instagram, skoraj polovica pa jih namerava to storiti za Facebook (46 %), YouTube (45 %) in LinkedIn (44 %). Twitterju bodo namenili zgolj četrtino svojega proračuna (26 %), Kljub odmevnemu TikToku se temu vsaj z vidika medijskega proračuna letos še ne obeta večji delež naložb (14 %).

Marketingarji podrobno spremljajo, kje je moč opaziti rast uporabnikov. Instagram je med julijem in septembrom 2020 dodal največ novih uporabnikov, objavili so celo bolj pogumne podatke o rasti kot Facebook. Oglaševalski doseg Instagrama se je v zadnjem četrtletju povečal za 7,1  %, več kot trikratnik tega, kar je dosegel Facebook (2,2 %).

Glede na to, da so se sredstva za marketing leta 2021 večinoma skrčila, ni presenetljivo, da se marketingarji osredotočajo na znane in priljubljene platforme, namesto da bi eksperimentirali z novejšimi taktikami in platformami.

80 % vprašanih meni, da je najučinkovitejša platforma za oglaševanje Facebook, hitro za njim je Instagram (70 %), manj kot polovica jih verjame v moč Linkedina (42 %), njihovo tretjinsko zaupanje pa imata Twitter (33 %) in YouTube (26 %).

Analiza je še pokazala, da sta za marketingarje, ki ne vlagajo v plačljivo oglaševanje, Twitter in Pinterest najučinkovitejša kanala. Pinterest je prejel zlasti visoke ocene za spodbujanje konverzij v spodnjem delu prodajnega lijaka (kjer so vaši potencialni kupci že zelo blizu prvi transakciji z vami).

Čeprav podatki kažejo na tisto, kar marketingarji zdaj vidijo kot najučinkovitejše kanale, bodo modri iskali priložnosti tudi na kanalih z nižjo ceno. Kot smo lahko videli, je s pospeševalcem leta, covidom-19, protesti zaradi rasne neenakosti in ameriškimi volitvami platforma Twitter ponovno zaživela. Ta je še vedno ena od 20-ih najbolj obiskanih spletnih strani na svetu, medtem ko se to ne odraža v marketinškem spletu in medijskem zakupu.

Tudi Pinterest je dodal nova orodja za oglaševanje, ki pospešujejo donosnost naložbe, in zavihek »today«, s katerim bodo še bolj skrbeli za vključenost uporabnikov platforme. Kar bo poleg maloprodaje, kot primarnega zanimanja uporabnikov Pinteresta, zagotovo pospešilo rabo tudi med blagovnimi znamkami v drugih panogah (izobraževanja, oglaševanja ter poslovanja in poklicnih storitev).

Pričakujte nepričakovano

»Če smo se od leta 2020 česa naučili, je to, da moramo vedno pričakovati nepričakovano.«

Dejstvo je, da covid-19, kot tudi vsi prihodnji virusi, spreminja naše poslovno in zasebno okolje, zato je razumljivo, da ta vpliva tudi na marketing. Biti zgolj »darvinistični« je premalo ambiciozen cilj, sploh  v duhu zgornjega pregleda trendov. Izzivov in s tem možnosti za nove rešitve je veliko več kot »zgolj« potreba po prilagoditvi novi situacij. Nastaja velik prostor za inovacije, testiranje, iznajdljivost in s tem priložnosti za radovedne marketingarje in pogumne odločitve.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji