planica
Aktualno

»Trajnost je maraton, na katerem se učimo in delamo napake«

Umanotera, Slovenska fundacija za trajnostni razvoj, je v Planici organizirala strokovni posvet o trajnostnih dogodkih. Menijo namreč, da so trajnostni dogodki za organizatorje in udeležence odlična priložnost, da pokažejo trajnostne prakse in ozaveščajo.

Dogodek se je začel s slavnostnim podpisom trajnostne zaveze in memoranduma za Nordijski center Planica, sledila pa sta strokovni posvet in okrogla miza. Na oder sta prva stopila Manca Jurca in Ismael Leitmannstetter iz družbe ClimatePartner, ki sta poudarila, da se je v zadnjih letih na področju trajnostnih dogodkov veliko spremenilo na boljše. »Ljudje pričakujejo veliko – tako udeleženci kot tudi športniki, če gre za športne dogodke, in seveda vsi drugi,« pravi Manca Jurca. Poudarila je še, da do uspešnega trajnostnega dogodka ne more priti brez sodelovanja številnih deležnikov; to so seveda organizatorji, partnerji, vlada in pristojna ministrstva in ne nazadnje obiskovalci.

Zelena Planica 2023

Miha Lesjak, skrbnik trajnosti FIS svetovnega prvenstva v nordijskem smučanju 2023, je povedal, da so se v sklopu koncepta Zelena Planica 2023 osredotočili na pet področij. To so mobilnost, skrb za okolje in odgovorno ravnanje z odpadki, primerna ponudba hrane in pijače, družbena odgovornost in njeno komuniciranje ter zapuščina dogodka.

»V okviru Zelene Planice smo vzpostavili kar nekaj pobud. Ena od njih je, da ljudi spodbujamo, da so trajnostni prav vsak dan, ne le na samem dogodku. Ker je eno od najbolj problematičnih področij, ki so povezana s trajnostjo, mobilnost, smo se povezali s Slovenskimi železnicami, ki obiskovalcem ponujajo brezplačen prevoz z vlakom, spodbujamo pa tudi k skupnim prevozom z avtomobili. Na samem prizorišču tudi ne uporabljamo plastike za enkratno uporabo in ponudnike hrane spodbujamo, da je ta čim bolj lokalna,« je med drugim povedal Miha Lesjak.

Še ena novost Planice so zeleni gumbi, ki jih lahko obiskovalci najdejo na prizorišču. Obiskovalce, športnike in vse sodelujoče spodbujajo, naj pritisnejo zeleni gumb in se zavežejo, da si bodo skupaj prizadevali za svetovno prvenstvo, ki bo temeljilo na načelih trajnostnega razvoja.

Maraton, ki ga moramo teči hitreje

Dogodek se je končal z okroglo mizo, ki jo je vodila Maja Zalaznik, predsednica strateškega sveta OK Planica. Jenny Wiedeke, direktorica FIS Communications, je na samem začetku poudarila, da ji je žal, da se o Planici govori predvsem z vidika premajhnega števila obiskovalcev in previsokih cen, ne pa tudi z vidika trajnosti. »S tega vidika je dogodek več kot presegel pričakovanja. Če se bo le nekaj odsotkov obiskovalcev zamislilo glede tega, kako pomembna so trajnostna dejanja, bo to resnično izjemen dosežek,« je dejala.

Preostali sogovorniki so se večinoma strinjali z govorci, ki so na odru stali pred njimi; med drugim so poudarili, da šteje vsak posameznik in da je zelo pomembno, da pri organizaciji dogodkov mislimo na trajnost ter delimo dobre prakse in uvide tudi z drugimi organizatorji dogodkov, predvsem pa, da na področju trajnosti tečemo maraton, na katerem se učimo in delamo napake, ampak pomemben je prav vsak korak.

Jonas Sonnenschein, vodja projektov v Umanoteri, jih je pri tem nekoliko okrcal in povedal, da je vse našteto sicer še kako res, vendar pa je potrebno pogledati tudi z drugega vidika. »Potrebujemo več akcije in manj besed. Res je, tečemo maraton, a situacija je tako resna, da moramo pospešiti hitrost teka. Vse se dogaja veliko prepočasi,« je opozoril ob koncu pogovora.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji