Radio
Aktualno

»Radio ostaja ključen igralec v medijskem in oglaševalskem prostoru«

13. februarja je svetovni dan radia. Kljub vsem novim sodobnim medijem ta ostaja relevanten in učinkovit, s čimer se strinjata tako naša sogovornika kot tudi Svetovna radijska zveza (World Radio Alliance).

Pred svetovnim dnevom radia smo se pogovarjali z Davidom Irgoličem, glavnim in odgovornim urednikom pri Next medii, ki pravi, da je bil radio praktično prvo družbeno omrežje. »Tam so poslušalci že desetletja pred prihodom sodobnih digitalnih platform aktivno sodelovali, delili mnenja in ustvarjali skupnost. Preko radia so lahko 'všečkali' s klicanjem v živo in izražali podporo ali pa 'hejtali' z nestrinjanjem v obliki kritik ali razprav. Lahko so 'komentirali' oz. sodelovali v debatah, 'šerali' tako, da so delili mnenja, zgodbe in tako dalje,« pravi. Ta interakcija je po njegovem mnenju ustvarila neposredno povezavo med medijem in njegovim občinstvom, ki se je z razvojem tehnologije in časom le še poglobila.

»Radio je tako postavil temelje za hitro, dinamično in interaktivno komunikacijo, ki jo danes vidimo na digitalnih platformah in družbenih omrežjih. Na 'svojem terenu' se tako še naprej prav zaradi te svoje edinstvene sposobnosti odlično prepleta z digitalnimi platformami. Ta hibridni pristop pa povečuje doseg in interaktivnost ter omogoča blagovnim znamkam, da učinkovito dosežejo svojo ciljno publiko preko več kanalov in se prilagodijo sodobnim poslušalskim navadam,« pravi Irgolič. Kot sklene, radio ponuja blagovnim znamkam edinstveno priložnost, da združijo tradicionalno cenovno dostopnost, zanesljivost in doseg z inovativnostjo in interaktivnostjo digitalnih medijev. »To je kombinacija, ki jo je težko premagati in ki zagotavlja, da radio ostaja ključen igralec v medijskem in oglaševalskem prostoru,« meni.

Relevanten in učinkovit oglaševalski kanal

Tanja Škarjot, direktorica Infonet Medie, pravi, da radio ostaja relevanten zaradi svoje neposredne dostopnosti in sposobnosti ustvarjanja intimne povezave z občinstvom, iz istega razloga pa je tudi oglaševalsko učinkovit kanal. »Kot lahko vidimo iz dobrodelnih akcij, ima ravno Radio 1 zelo zveste poslušalce, ki nam zaupajo, kar je ključno za učinkovitost oglaševanja. Ko blagovne znamke oglašujejo na radiu, ki mu poslušalci zaupajo, se ta zaupanja vreden odnos prenaša na oglaševalska sporočila. Poslušalci so bolj nagnjeni k sprejemanju sporočil, ki prihajajo iz vira, ki ga že poznajo in mu zaupajo. To zaupanje radiu pospešuje učinkovitost oglaševanja tako, da sporočila postanejo bolj sprejeta, verodostojna in vplivna,« pravi.

Dodaja, da je radijsko oglaševanje učinkovito tudi zaradi svoje sposobnosti doseči občinstvo v različnih situacijah, kot so vožnja v avtomobilu, v službi ali pri domačih opravkih, kar omogoča ponovno izpostavljenost sporočil. »Radio s svojim zvokom lahko tudi ustvari unikatno vzdušje in vzpostavi povezavo z občinstvom na način, ki ga druge vrste medijev ne morejo doseči,« je prepričana.

Radio in grajenje blagovnih znamk

Ob današnjem svetovnem dnevu radia sta Svetovna radijska zveza (World Radio Alliance) in egta, združenje televizijskih in radijskih oglaševalskih hiš, predstavila, kako lahko radio pomaga graditi blagovne znamke. Kot pravijo, je radio zelo učinkovit medij z nesporno močjo, kar so podprli tudi podatki in raziskave z vsega sveta. Med argumenti, zakaj je radio učinkovit medij za gradnjo blagovne znamke, navajajo naslednje:

1. Radio izstopa kot zaupanja vreden medij, ki spodbuja druženje in povezanost s poslušalci.

2. Radio s poslušalci vzpostavlja globoke čustvene povezave, kar pusti trajen vpliv na dojemanje blagovne znamke.

3. Spodbuja pozornost in priklic blagovne znamke, s čimer izboljša njeno splošno uspešnost.

4. Krepi ustvarjalno pripovedovanje zgodb in spodbuja domišljijo poslušalcev.

5. Zvočna blagovna znamka ustvarja značilno identiteto v slušni pokrajini, zaradi česar si bo poslušalec znamko bolj zapomnil.

6. Edinstvene zmožnosti radia presegajo tradicionalne 30-sekundne oglasne spote in ponujajo priložnosti za ustvarjalne in izvirne blagovne znamke

7. Radio krepi druge oglaševalske kanale. Tržna strategija več medijev poveča prepoznavnost in prepoznavnost blagovne znamke.

»Radio spodbuja druženje, sproža čustva in učinkovito pritegne pozornost poslušalcev. Služi kot idealen partner za tržnike, ki se želijo povezati z ogromnim potencialnim občinstvom in graditi svoje blagovne znamke v varnem in zaupanja vrednem okolju,« je ob svetovnem dnevu radia povedal Thierry Mars, radijski direktor v egta.

Lucy Barret, direktorica za stranke v Radiocentre UK, dodaja, da na radio pogosto pomislimo le kot na aktivacijski medij, najboljši za hitro predvajanje sporočil. »Vendar pa velik doseg radia v kombinaciji z njegovim učinkom na izboljšanje razpoloženja pri poslušalcih in dejstvo, da je do njega mogoče zlahka dostopati in ga poslušati ob najrazličnejših priložnostih poslušanja, pomeni, da lahko igra širšo in bolj ambiciozno vlogo za blagovne znamke, predvsem za njihovo gradnjo,« je prepričana.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji