kokos
Aktualno

Osvežilna pomoč pri digitalnem oglaševanju

Agencija Kokos Agency je letos opozorila nase, ko je postala ena od petih slovenskih agencij, ki so prejele oznako Google Premier Partner za leto 2023. Sprejeli so jo s ponosom, hkrati pa kot dokaz, da zadnja štiri leta delajo odlično.

Agencija je namreč februarja praznovala četrti rojstni dan in kot pravijo, so jo v tem času »skrbno zalivali z znanjem in delom«, zato se je razvejala in zrasla v to, kar je danes.

Kokos Agency je nastal kot plod želje po sodelovanju trinajstih nekdanjih sodelavcev, ki so se med seboj tako dobro razumeli, da so želeli delati skupaj še naprej. Vizija celotne ekipe, ki je kljub večletnim izkušnjam s področja digitalnega oglaševanja v povprečju relativno mlada, je bila ustvariti agencijo, ki jo naročniki zaradi njihovega odnosa, načina, kakovosti in uspešnosti dela prepoznajo kot dolgoročnega partnerja in kamor zaposleni radi pridejo v službo. »Želeli smo ustvariti podjetje, kjer strankam poskušamo pomagati do kar najboljših uspehov v digitalnem oglaševanju, pri tem pa se v največji možni meri prilagodimo posameznemu partnerju in njegovim potrebam. Želeli smo tudi podjetje, v katerem se lahko razvijamo, poglabljamo svoje znanje in ekspertize, hkrati pa ohranjamo sproščeno vzdušje in skrbimo za dobro počutje zaposlenih. Razvili smo celo svoj sistem provizij, ki nagrajuje zaposlene glede na uspešnost podjetja,« pravi direktor Tadej Glavan.

glavan

»Naše meje so visoko. Vsekakor se ne nameravamo zadovoljiti z že doseženim, saj želimo postati vodilna agencija za oglaševanje na klik v Sloveniji in v slovenski oglaševalski krajini pustiti dolgotrajne ter merodajne sledi,« pravi Tadej Glavan.

Osvežilna pomoč pri digitalnem oglaševanju

Tako kot so se v začetku kot ekipa dogovorili o vrednotah podjetja, so skupaj izbrali tudi ime agencije: Kokos. »Na mizi je bilo več idej, Kokos pa je prevladal, saj združuje, kar smo želeli za samo podjetje – beseda vzbuja prijetne občutke osvežitve, sproščenosti, topline in pozitivnega vpliva na zdravje. Ekipa Kokosa to smo in si želimo biti, osvežilna pomoč pri digitalnem oglaševanju, ki pozitivno vpliva na uspeh naročnika, pri tem pa je sodelovanje z nami sproščeno, razveseljujoče in prijetno. Tudi 'suhoparne' analitične podatke poskušamo naročnikom predstaviti na prijazen in razumljiv način,« pove Glavan.

Po ustanovitvi agencije februarja 2019 so že v prvem letu delovanja s trdim delom in individualnim pristopom ne glede na velikost podjetja posameznega naročnika postali imetniki osmih certifikatov Facebook Blueprint za medijski zakup in načrtovanje, se pridružili elitni zvezi uspešnih digitalnih agencij v Srednji in Vzhodni Evropi CEE Digital Alliance in postali člani AmCham Slovenija. Prav tako so postali del združenja IAB Slovenija in kot tretje podjetje v Sloveniji prejeli naziv DIMAQ-podjetje, ki ga prejmejo podjetja, kjer ima vsaj 90 odstotkov zaposlenih certifikat digitalnega marketinga DIMAQ. To je poseben dosežek, ki si ga lastijo le izbrane agencije. In ker v Kokosu ne želijo biti povprečni, imajo danes certificiranih 100 odstotkov zaposlenih.

V elitni peterici Googlovih partnerjev v Sloveniji

Ekipa je v štirih letih zrasla s trinajstih na osemnajst redno zaposlenih, skupaj z zunanjimi sodelavci pa jih je že preko 25. Veliko vlagajo v izobraževanje in strokovno rast in se lahko pohvalijo s certifikati Google Ads, Facebook Blueprint in Apple Search Ads. Razvili so lastna orodja in programe, kot sta KokoShop in Kokos Reporter, s pomočjo katerih so bolj produktivni, njihove storitve pa so posledično ugodnejše za stranke.

Sodelovanje z drugimi agencijami glede na specifične potrebe naročnikov in največkrat pri projektih, ki sežejo zunaj meja Slovenije, jim ni tuje, saj verjamejo, da je v slogi moč, velikokrat pa se na Kokos Agency obrnejo preprosto zato, ker so največji in potrebujejo njihovo pomoč. Tako z večjimi agencijami, kot so na primer Spletna postaja, Vodik, Dinetix in KG Media, skupaj snujejo spletne oglaševalske akcije ali pa delujejo kot njihov podizvajalec za oglaševanje na klik (ang. pay per click).

Pomemben mejnik so dosegli tudi v letu 2022, ko so uspeli povečati prihodke za skoraj 100 odstotkov, na začetku leta 2023 pa so z odličnim delom in rezultati osvojili naziv Google Premier Partner, ki ga Google podeli le trem odstotkom najboljših partnerskih agencij v vsaki državi. Kokos Agency se je tako uvrstil v elitno peterico najboljših Googlovih partnerjev v Sloveniji, kar jim resnično veliko pomeni, saj to jemljejo kot zahvalo za cenjeno in opaženo delo.

»Google ima po vsem svetu na tisoče partnerjev, v program Premier Partner pa se uvrstijo le najboljši trije odstotki med njimi. To je torej za nas ogromen dosežek, ki pa ni mogoč kar čez noč, temveč je rezultat izjemne strokovnosti, obsežnega znanja in veščin ter trdega dela,« so prepričani. Naziv Google Premier Partner so pridobili, ker so izpolnili visoke Googlove zahteve strokovnosti in uspešnosti pri oglaševanju. Google Premier partnerji so namreč agencije, ki so dokazale, da so izjemno uspešne pri upravljanju kampanj oglaševanja na Googlu in izpolnjujejo visoke standarde Googlovih storitev.

copy

Tekstopisca Maja Nemec in Tine Vučko.

»Naš cilj je, da delamo še boljše in s še boljšimi rezultati«

Kot Google Premier Partner lahko svojim naročnikom omogočijo tudi konkurenčno prednost, saj so dobili dostop do ekskluzivnih orodij in virov, ki niso na voljo drugim agencijam:

-           njihovi večji naročniki lahko dobijo lastnega Google skrbnika, ki pomaga skrbeti za brezhiben potek njihovih kampanj;

-           imajo dostop do rednih izobraževanj, ki jih Google ekskluzivnim partnerjem nudi za uporabo svojih orodij;

-           prvi lahko preizkušajo Googlove novosti, ki so še v poskusni (beta) različici;

-           podpora za kampanje Google Ads je zdaj vezana na oddelek Premier, kjer dobijo hitrejše in boljše odgovore;

-           kot agencija imajo na Googlu svojega skrbnika, ki jim pomaga razvijati agencijo in upravljati kampanje večjih naročnikov;

-       med programske ugodnosti sodijo med drugim tudi poročila z vpogledi v vedenje potrošnikov, promocijske ponudbe in še marsikaj.

»A nekaj je naziv pridobiti, nekaj drugega pa ga obdržati, zato ta status prinaša tudi nove naloge in predvsem cilj, da naprej delamo še boljše in s še boljšimi rezultati,« se zavedajo.

Iz izzivov se učijo

Seveda v tem času niso nizali le uspehov in je prišlo tudi do kakšnih manj prijetnih trenutkov, saj se zavedajo, da vsak, ki dela, dela tudi napake. »Vendar se trudimo, da jih je čim manj oziroma da jih kar najhitreje in čim bolj uspešno odpravimo, ko se pojavijo. Manj prijetne trenutke jemljemo kot izzive, ki jih moramo uspešno premagati in iz katerih se sproti učimo, kako prihodnjič ravnati bolje. Najpomembnejša pri vsem pa je komunikacija. Spoštljiva, razumljiva, jasna in stalna komunikacija je bistvena za uspešno reševanje zapletov,« pove sogovornik.

Kot za vsako podjetje je bila tudi zanje velik izziv pandemija, v kateri so se znašli le leto dni po ustanovitvi. Po začetni negotovosti so kmalu spoznali, da so odlično povezani in kot takšni praktično nepremagljivi ter da lahko dobro sodelujejo tudi, ko delajo vsak iz svoje domače pisarne. Iz tega težkega obdobja so zato izšli še bolj enotni.

Srečali so se tudi s pastmi (pre)hitre rasti in se naučili, da morajo sistemi v podjetju rasti tako hitro kot oni, sicer lahko pride do velikih logističnih težav.

design

Za oblikovanje skrbita Lea Rejc in Niko Koderman.

Agencija polnih storitev

V tem času so postali agencija polnih storitev, ki naročnikom ponuja marsikaj – od spletnega oglaševanja do vsebinskega marketinga in oblikovanja. »Najbolj smo osredotočeni na digitalno področje, trenutno pa največ pozornosti namenjamo plačanemu spletnemu oglaševanju. Smo Google Premier Partner s petnajstimi specialisti za spletno oglaševanje, ki imajo skupaj več kot 50 Googlovih certifikatov. V ekipi imamo strokovnjake za oglaševanje na Googlu, Facebooku, Instagramu, LinkedInu, TikToku in drugih omrežjih, ponosni pa smo, da imamo v agenciji tudi odlično ekipo oblikovalcev, vključno z ilustratorko in fotografom ter snemalcem, ustvarjalcev vsebin in urednikov družbenih omrežij,« našteje Tadej Glavan.

Primarno ponujajo plačljivo spletno oglaševanje z Google Ads (Google Search, Dislay Network, YouTube, Shopping), Meta Ads (Facebook, Instagram), Bing Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads, Traffic Junky Ads itn. »Lani smo svojemu portfelju oglaševalskih storitev dodali še oglaševanje preko drugih lokalnih spletnih mrež, s čimer lahko dosežemo tudi tiste medije v Sloveniji, ki nimajo Googlovih vmesnikov za prikazovanje oglasov – Google Ad Manager. Naša ekipa prav tako razvija notranje znanje za vzpostavitev Google Ad Managerja za naše naročnike, s čimer poskrbimo, da tudi oni zaslužijo čim več od oglasov, ki jih Google plasira na njihove spletne strani. V oddelku za medijski zakup imamo na novo zaposlenega direktorja, ki bo pomagal našim že več kot 20 naročnikom doseči kar najboljše rezultate. Do konca leta načrtujemo vsaj še podvojiti število naročnikov,« našteva sogovornik.

Velika potreba po storitvah SEO

Poleg klasičnega oglaševanja na klik se ukvarjajo še z analizo spletnih strani, vsebinskim marketingom, upravljanjem družbenih omrežij, optimizacijo spletnih strani (SEO), oblikovanjem in izdelavo spletnih strani, celostnimi grafičnimi podobami, imajo pa tudi lastno videoprodukcijo.

»Redno spremljamo trende v svetu, lokalno in na ravni naših naročnikov in že nekaj časa opažamo, da vse več naših strank potrebuje SEO-optimizacijo, in ker jim želimo pri tem pomagati, smo okrepili dejavnosti na tem področju. Tako smo v zadnjem četrtletju lanskega leta intenzivno gradili oddelek in sisteme, danes pa imamo v ekipi že tri osebe, ki skrbijo za več kot štirideset projektov SEO,« izvemo.

medijci

Medijska ekipa: Rok Šterbenc (spredaj) in Boštjan Kovač.

Telefonski klici še vedno najbolje delujejo

Naročnike (sami jih raje imenujejo partnerji) pridobivajo na več načinov. Najbolj so ponosni, da jih veliko novih strank poišče zaradi priporočil, ki jih prejmejo od obstoječih zadovoljnih naročnikov. »Precej povpraševanj dobimo preko svoje spletne strani, seveda tudi oglašujemo, pomembno je mreženje, naše prodajno osebje pa išče še druge priložnosti na trgu. Kljub naštetemu določen nezanemarljiv delež novih naročnikov še vedno najdemo na klasičen način – s telefonskim klicem. Najdemo nekoga, ki že oglašuje in pri katerem vidimo še veliko potenciala, ga pokličemo in mu predstavimo konkretne možnosti za izboljšanje njegove prisotnosti na spletu. Drugi pogost način je, da najdemo potencialnega naročnika, ki ima dober produkt in še ni prisoten na spletu, in mu predstavimo, kako bi se grajenja spletne prisotnosti lotili mi, če bi bili na njegovem mestu,« opiše Tadej Glavan.

Njihov primarni segment so mala in srednje velika podjetja

V Kokosu ne delajo razlik med manjšimi in velikimi podjetji, saj želijo z vsakim, če le partnerska izhodišča, torej dobra storitev, izdelek, cenovni vidik in podobno, to omogočajo, ustvariti dolgoročno zgodbo o uspehu.

Danes imajo več kot 350 naročnikov, večinoma malih in srednje velikih podjetij, saj pravijo, da imajo za ta segment v agenciji najbolj optimalno vzpostavljen proces in jim lahko nudijo več kakovosti za enako ali manj denarja kot druge agencije. Nekaj naročnikov je tudi večjih.

Neradi izpostavljajo katerega koli od njih, saj pravijo, da so jim vsi enako pomembni; če jih omenijo le nekaj, pa so med njimi Chuty's, BTC, Špas Teater, Atlas Trading in Aliansa.

Kar nekaj partnerjev med njimi (na primer podjetja Chuty's, Aliansa in Unija) je z njimi skorajda od začetka njihove poti. »Ko rastejo naši naročniki, rastemo tudi mi, in ta podjetja so to prepoznala, zato se jim ob tej priložnosti tudi iz srca zahvaljujemo za zaupanje,« pravijo.

Finalisti tekmovanja European Search Awards

Ko beseda nanese na njihove najuspešnejše in najbolj opažene projekte oz. kampanje, ponosno povejo, da so se pred kratkim z eno od svojih uspešnih kampanj uvrstili med finaliste na tekmovanju European Search Awards. »Gre za prestižno tekmovanje, ki nagrajuje izjemne dosežke na področju spletnega iskanja in digitalnega trženja v Evropi. Postati finalist pomeni, da je bila naša kampanja prepoznana kot najboljša v svoji kategoriji in se bo potegovala za najboljšo kampanjo v Evropi. Gre za kampanjo Google Performance Max, ki jo upravljamo za podjetje, ki v Severni Ameriki, Zahodni Evropi in na drugih najbolj razvitih trgih prodaja igrače, razvite po pedagoškem principu Montessori. V preteklosti se je to podjetje zanašalo predvsem na oglaševanje na Facebooku in Instagramu, ker pa so želeli ustvariti dodatne stabilne vire prodaje in zmanjšati odvisnost od zgolj ene platforme, so se obrnili na nas. Njihova glavna cilja sta bila, da s kampanjo Performance Max v sedmih mesecih dosežemo vsaj 50.000 evrov mesečne prodaje, ob kazalcu donosnosti oglaševanja (ROAS), ki bo znašal vsaj 2,8,« povejo v agenciji.

Že po petih mesecih so prekosili oba cilja, stranka pa je tako s kakovostno upravljano kampanjo Google Performance Max pridobila stabilen nov vir prihodkov. Uspešnost kampanje je prepoznala tudi žirija European Search Awards, ki jih je kot edino slovensko agencijo uvrstila med finaliste svojega izbora za najboljše Googlove kampanje v Evropi, rezultati pa bodo znani 25. maja 2023.

Ne počivajo na lovorikah

Uspehi, ki so jih doživeli v času od ustanovitve agencije, po njihovem mnenju pričajo, da nekaj delajo prav. Prav tako so ponosni na to, da interno razvijajo lastna orodja za povečanje svoje produktivnosti in kakovosti dela, kar se odraža tudi na uspešnosti projektov. Pomembno pa se jim zdi dodati, da ne počivajo na lovorikah, temveč jih jemljejo kot dodatno spodbudo za doseganje in preseganje novih mejnikov.

Eden od njih je tudi pred kratkim odprta podružnica v Srbiji, saj ocenjujejo, da ima ta trg kar nekaj potenciala. Menijo, da bodo lahko s podporo, ki jim jo omogoča Premier partnerstvo, še bolje podprli stranke in rasli skupaj z Googlom.

performance

Za učinkovitostni marketing skrbita Tadej Blatnik (levo) in Aleš Novoselič.

»Zaposlenim želimo dati krila«

Za uspešna podjetja je pomembno, da pridobijo dobre zaposlene in tudi v Kokos Agency se strinjajo, da lahko le vrhunski kader svoje delo opravlja na najvišji ravni. »Seveda pa takšni zaposleni ne bodo delali v neurejenem, negotovem in stresnem okolju, za nizek zaslužek ali brez možnosti osebnega razvoja in napredka. Zato v naši agenciji poskušamo zagotoviti prijetno in stimulativno delovno okolje. Razvili smo sistem nagrajevanja za uspešno delo, svoje zaposlene razvajamo z rednimi fizioterapijami in skrbimo za nadgradnjo znanja ter spretnosti zaposlenih. Želimo jim dati krila, da lahko poletijo in tako tudi Kokos ponesejo čim dlje,« pove Tadej Glavan.

Pri zaposlitvenih razgovorih so pozorni predvsem na osebnostne lastnosti kandidatov. Iščejo posameznike, ki so pozitivni, samostojni in jih veseli delo v tej panogi. Prava energija je za mlado podjetje, kot je Kokos, zelo pomembna, še posebej zato, ker so že pred časom delno prešli na delo od doma. Večina zaposlenih v pisarni preživi najmanj tri dni na teden, preostala dva dni pa delajo na daljavo. »Pogoj je le, da imajo wi-fi,« z nasmeškom dodaja Glavan.

Za učinkovito delo na daljavo je ključnega pomena, da so v dobrih odnosih in si zaupajo. Danes je v ekipi 25 članov, z njimi pa sodeluje še nekaj zunanjih izvajalcev in študentov. »Ključni smo vsi. Prav vsak zaposleni v Kokosu ima pomembno vlogo za skupen uspeh agencije, od svetovalcev in skrbnikov strank do medijcev, tekstopiscev in oblikovalcev.

Lahko bi rekli, da osnovno ogrodje ekipe sestavlja trinajst soustanoviteljev, ki med seboj pokrivamo številna, za splet še kako pomembna področja in storitve v naboru Kokos Agency, a je pomembno poudariti, da brez premišljenih okrepitev, s katerimi smo razširili ekipo, prav gotovo ne bi dosegli izjemne rasti, ki nam je v četrtem letu poslovanja prinesla že več kot tri milijone letnega prometa,« izpostavijo.

Strokovna podkovanost pomembno vpliva na verodostojnost dela in podjetja

Kot omenjeno, so zaposleni tudi lastniki številnih certifikatov, saj v agenciji menijo, da je strokovna podlaga izjemno pomembna za kakovostno delo. »Zato veliko vlagamo v izobraževanje in vztrajamo, da morajo vsi zaposleni pridobiti najmanj certifikat DIMAQ, torej mednarodno priznan program certificiranja na področju digitalnega marketinga. Skoraj vsi pa so še dodatno certificirani za področja, ki jih pokrivajo, na primer za upravljanje spletnih strani na posameznih platformah, ki jih uporabljamo. Ocenjujemo, da strokovna podkovanost pomembno vpliva na kredibilnost našega dela in podjetja, kar je razvidno tudi iz povpraševanj in dolgoročnih sodelovanj s partnerji, ki je še eden od pomembnih pokazateljev kakovosti njihovih storitev.

Tako kot na drugih področjih, na primer v zdravstvu, ne bi želeli, da nas obravnava nekdo, ki ni ustrezno izobražen, je tudi v digitalnem oglaševanju. Večina se bo raje obrnila na prave strokovnjake, saj v svojo zgodbo verjamejo in jo želijo podpreti z dobro prodajno oglaševalsko strategijo. Žal pa je na trgu veliko ponudnikov digitalnega marketinga in storitev, ki so sicer glasni pri oglaševanju samih sebe, nekoliko manj pa so nato odmevni njihovi dosežki oglaševanja v imenu naročnikov. In spet pridemo do tistega stavka, da izbor oglaševalske agencije ni enostaven,« poudari Tadej Glavan.

»Stranke postavljamo na prvo mesto«

Stavek »Marketing je med temelji vsakega uspešnega podjetja in odločitev, katero marketinško agencijo izbrati, ni enostavna« je ena od trditev, ki jih zagotovo opazite, ko kliknete na njihovo spletno stran. »Tako je, odločitev ni enostavna, saj nanjo vpliva več dejavnikov, ki se morajo na koncu zliti v harmonično celoto. V Kokos Agency stremimo k temu, da strankam čim bolj pridemo naproti, pri tem upoštevamo tako želje in finančne zmožnosti kot tudi cilje in možnosti, ki jih oglaševalski svet ponuja. Naročnikom svetujemo, jih izobražujemo, svoje delo in storitve pa tudi čim bolj transparentno ovrednotimo. Načeloma bi lahko rekli, da stranke postavljamo na prvo mesto. Glede na to, da je kakovost našega dela prepoznal spletni velikan Google in nam izkazal svoje zaupanje s podelitvijo naziva Premier partner, pa lahko naročnikom zdaj ponudimo še več, saj imamo na voljo orodja in storitve, ki jih navadni Googlovi partnerji nimajo,« pove direktor Kokos Agency, ki ga na koncu vprašamo še, kje so njihove meje.

»Meje so visoko (smeh). V bližnji prihodnosti razmišljamo o lastnih prostorih, o finalizaciji internega razvoja programa za profesionalno spremljanje naročnikovih kampanj, o nadaljnjem razvoju naše podružnice v Srbiji, o rasti na tujih trgih, spogledujemo se z Nemčijo. Vsekakor se ne nameravamo zadovoljiti z že doseženim, saj želimo postati vodilna agencija za oglaševanje na klik v Sloveniji in v slovenski oglaševalski krajini pustiti dolgotrajne ter merodajne sledi,« sklene.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2023, #503. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji