Adam Nowakowski
Aktualno

Meta: Umetna inteligenca izboljšuje učinkovitost oglaševanja

Umetna inteligenca še nima zavesti, a platforme za programatično oglaševanje delujejo, kot bi jo imela. Temelji namreč na ustvarjalnosti, ki prinaša fleksibilnost, s tem pa ustvarja vtis, da deluje zavestno in ciljno usmerjeno.

Mark Zuckerberg je že med predstavitvijo Metinih rezultatov za leto 2022 poročal, da se je učinkovitost oglaševanja na Metinih platformah v zadnjem četrtletju 2022 povečala za več kot 20 %. Pri tem govorimo o oglasih z neposrednim odzivom, katerih učinkovitost merimo po številu ljudi, ki obiščejo spletno stran, opravijo nakup ali prenesejo aplikacijo. Teh oglasov je bilo v letu 2022 za petino več kot leto prej, ko je bila stopnja konverzije nižja zaradi omejitev, ki so sledile Applovi uvedbi iOS 14.5.

Umetna inteligenca prispeva k učinkovitosti oglasov

Večja učinkovitost oglasov je posledica napredka strojnega učenja, za katero so zaslužne Metine obsežne naložbe v umetno inteligenco. Čeprav se te naložbe pogosto omenja v kontekstu metavesolja, je pomembno poudariti, da je 81 % novosti razvitih za nadgradnjo obstoječih aplikacij in storitev. V letu 2023 ni bilo nič drugače, saj je celotno leto potekalo v znamenju umetne inteligence in nadgrajevanja oglaševalskih orodij, ki jih ta poganja.

Osnovna naloga umetne inteligence na Metinih platformah je upravljanje vsebin, ki vse pogosteje prihajajo izven družabnega kroga uporabnikov. Zmogljiv priporočilni sistem najde oglaševalsko rabo za te vsebine, kar vpliva na način oblikovanja sporočil. Pri tem Metin oglaševalski sistem s pomočjo umetne inteligence uporablja dva pristopa.

Prvi pristop: Personalizirano sporočilo za vsakega prejemnika

S prvim pristopom Metin oglaševalski sistem ustvarja personalizirana sporočila za vsakega posameznika. Ta pristop temelji na klasičnem agencijskem usposabljanju, kjer trener udeležencu vrže tri žogice, vendar ta ujame le eno. To je primerljivo z oglaševanjem – nihče namreč ne more ujeti treh sporočil, zato se mora oglaševalec osredotočiti le na eno. Spremembe v oglaševalskih pristopih, ki smo jim priča danes, se ne navezujejo na lovljenje, temveč na metanje sporočila, pri čemer je Metin oglaševalski sistem vredno napolniti z nekaj oglasnimi žogicami, da mu omogočimo prilagajanje sporočila posamezniku.

Vzemimo za primer kampanjo za pomarančni sok. To kampanjo bi morali izvajati v več različicah, ki se pri nagovarjanju osredotočajo na preference posamezne skupine potrošnikov in tako v ospredje postavljajo vse od porekla sadja in embalaže, pa do družinskega zajtrka ali druženja s prijatelji. V začetni fazi kampanje, poimenovani tudi faza učenja, bo priporočilni sistem razdelil potrošnike v različne skupine in se naučil, da je moške bolj učinkovito nagovarjati z oglasi, ki v ospredje postavljajo embalažo, medtem ko oglasi, povezani z zajtrkom, dosegajo boljše rezultate pri ženskah.

Izkoriščanje možnosti, ki jih ponuja prvi pristop, kliče k spreminjanju produkcijskega proračuna, saj od agencij zahteva vlaganje v notranje vire (znanje in veščine, produkcijska in programska oprema …). Ob tem pa bodo z ušesi zastrigle tiste oglaševalske ekipe, ki produkcijske stroške vidijo kot nujno zlo in ne kot naložbo z donosom, zato bo zanje primernejša Metina rešitev Advantage+.

Drugi pristop: Samodejno ustvarjanje oglasov z Advantage+

Pri drugem pristopu, imenovanem Advantage+, Metin oglaševalski sistem samodejno ustvari oglas. Pri tem gre za paket rešitev, ki uporablja umetno inteligenco in avtomatizacijo za poenostavljanje postopkov na strani oglaševalčeve ekipe, s tem pa delo prenese na Metino rešitev Advantage+. V okviru nakupovalnih kampanj Advantage+ (t.i. Advantage+ Shopping Campaigns) se oglasi samodejno ustvarijo s kombiniranjem fotografij ali videoposnetkov s slogani in besedili. Advantage+ omogoča do 150 različnih kompozicij, pri čemer izbere tiste, ki imajo največ možnosti za konverzijo. Dinamična optimizacija ustvarjanja vsebin ni novost, se pa kakovost teh procesov trenutno bistveno povečuje.

Zdaj je tako več kot primeren čas, da se oglaševalske ekipe in posamezniki posvetijo razvoju veščin za interakcijo z umetno inteligenco, pri čemer pa ne smemo pozabiti, da je učinkovitost umetne inteligence še vedno odvisna od našega lastnega vnosa. Učinek, ki ga je leta 2022 sprožil porast učinkovitosti oglaševanja na Metinih platformah, odpira vrata za uspeh vsem, a le najbolj nadarjeni bodo lahko ta učinek s svojo kreativnostjo še okrepili.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji