mm
Aktualno

Meta in Httpool prekinjata sodelovanje v Sloveniji

V uredništvu MM-a smo neuradno izvedeli, da digitalni velikan Meta prekinja sodelovanje z družbo Httpool na slovenskem trgu. Kaj to pomeni za podjetja v Sloveniji, ki oglašujejo na Facebooku in Instagramu?

Spomnimo, Aljoša Jenko je pred več kot dvajsetimi leti ustanovil podjetje Httpool, ki je sprva delovalo kot spletna oglaševalska mreža in je za medijske agencije in oglaševalce zakupovalo spletni medijski prostor. Danes pa se je podjetje že tako odmaknilo od svoje prvotne dejavnosti, da je praktično brez konkurence; kot ponudnik digitalnega oglaševanja namreč deluje skoraj po vsem svetu. V zadnjih nekaj letih Httpool pospešeno raste, predvsem po zaslugi partnerstev z digitalnimi velikani, kot so X (nekdanji Twitter), Spotify, Snapchat, TikTok, Pinterest in Meta s platformama Facebook in Instagram; Httpool je namreč Metin uradni zastopnik na šestnajstih trgih, na Balkanu, na Madžarskem, v Afriki in Aziji. A v Sloveniji le še do konca letošnjega septembra.

Od zdaj naprej za Slovence le še neposredna podpora Mete

Meta naj bi namreč, kot smo neuradno izvedeli, prekinila sodelovanje s Httpoolom na slovenskem trgu. Za komentar smo vprašali direktorja družbe Httpool by Aleph Timoteja Galo, ki je izjavil: »Pogodba o pooblaščenem prodajnem partnerju med Meto in Httpoolom v Sloveniji se izteče 30. septembra 2023; s 1. oktobrom 2023 bo tako Meta izvajala oglaševalsko podporo v Sloveniji neposredno.«

To pomeni, da Httpool ni izgubil partnerstva s podjetjem Meta tudi v drugih državah; Meta je prekinila le del sodelovanja na območju Slovenije, za katero bodo od oktobra 2023 dalje skrbeli sami. Po neuradnih informacijah je do te odločitve prišlo, ker je slovenski trg dovolj majhen, da ga lahko podpirajo brez dodatnega posrednika pri pomoči strankam.

mm

Intenzivne priprave na prenehanje sodelovanja s Httpoolom

Rok Hladnik, izvršni partner v agenciji Flat Circle, je za MM povedal, da njihovo podjetje sodeluje z Meto preko različnih pisarn (New York, Dublin, Varšava ...) in med drugim tudi s Httpoolom Slovenija. »Ker smo ena od večjih performance agencij v regiji, za nas večjih sprememb ne bo. Poznalo pa se bo pri strankah, katerih oglaševalska sredstva in naložbe upravljamo in ki so do zdaj imele oglaševalske račune in podporo preko Httpoola. Ta je imel za slovenske stranke več posluha in bil bistveno bolj odziven, kot bo to od oktobra dalje neposredno preko Mete.« Pri tem je dodal, da bo prekinitev sodelovanja Mete in Httpoola imela velik vpliv na manjše agencije in oglaševalce, ki do zdaj z Meto niso sodelovali neposredno, saj so bili »premajhni oziroma imeli prenizek oglaševalski proračun«. Po njegovih ocenah je takšnih oglaševalcev pri nas zelo veliko, več kot sto.

Spremembe čez noč so jih presenetile

Haris Begič, operativni direktor v podjetju Nutrisslim, se zaveda, da morajo ob tej spremembi v podjetju predvsem ohraniti stabilno poslovanje: »Zavedamo se pomembnosti premišljenega upravljanja v kontekstu ohranjanja doslednosti pri razvoju in obvladovanje procesov v kritičnih mesecih letošnjega leta.« Kot dodaja, je do sprememb v povezavi s Httpoolom prišlo čez noč, kar jih je seveda presenetilo. »Vsi se zavedamo, kako pomembna sta prvi in četrti kvartal, ta sprememba pa nastopi tik pred zadnjim kvartalom. Tranzicija bo morala potekati brez večjih težav. Imamo kar nekaj pomembnih projektov, ki so ključni za nadaljnji napredek našega podjetja.«

Kot velik oglaševalec so dobili neposredno povezavo s sedežem Mete, pri čemer Begič meni, da bo za druga podjetja to verjetno večji izziv: »Za nami je tudi srečanje z odgovornimi osebami iz Mete, na katerem so nam predstavili in razložili razloge za spremembe, vizijo in operativno strukturo zato, da bomo v prihodnosti sodelovali v pravi smeri. Kljub spremembam namreč ohranjamo svojo dosedanjo vizijo in naravnanost.«

Begič je sodelovanje s Httpoolom ocenil kot učinkovito, hitro in zelo pozitivno, a zdaj, ko bodo sodelovali neposredno z Meto, imajo v Nutrisslimu višja pričakovanja. »V mislih imam predvsem iskanje rešitev, kako biti še bolj konkurenčen v Nemčiji, Veliki Britaniji in na drugih 18 trgih, na katerih smo neposredno prisotni. Ker smo eden od večjih oglaševalcev na slovenskem trgu, je naša potreba po podpori velika, saj ta pripomore k naši uspešnosti na različnih tržiščih,« pravi.

Za zdaj zadovoljni z načinom prehoda

Tudi Jure Damjan, direktor podjetja Providio, je za MM izjavil, da imajo v primerjavi s Httpoolom od Mete višja pričakovanja. »Iz Mete so nam javili, da sta jim všeč naša ponudba in poslovanje. K temu po mojem mnenju veliko pripomore tudi višina naše mesečne porabe,« dodaja. Meta jim je v klicu obljubila neposredno podporo svoje ekipe za pomoč spletnim trgovinam. »Poznam več podjetij, ki z Meto sodelujejo neposredno, in vsa pravijo, da njihove težave rešujejo zadovoljivo hitro, zato tudi mi pričakujemo enako. Za zdaj smo z načinom prehoda in informacijami, ki jih prejemamo, zadovoljni in pričakujem, da bo tako tudi v prihodnje.«

Intervju

Življenje z znaMMkami
24. 06. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

"Težko rečem, katera je najboljša oglaševalska akcija zadnjega leta, ker mi nobena ni ostala v spominu."

Anže Jereb
19. 06. 2024

Ko smo na MM-u izbirali kreativnega direktorja leta, smo v prvi deseterici slovenskih…

Tako v Ljubljani kot v Kijevu se je v zadnjih 25-ih letih veliko spremenilo in vzporednic ne bi mogel potegniti niti med dvema agencijama na svetu.…

DavidVisenjak
15. 06. 2024

Perutnina Ptuj je z novim lastnikom, ukrajinskim podjetjem MHP, pred petimi leti dobila…

Prodaja in marketing zelo dobro sodelujeta, saj že v obdobju načrtovanja uskladimo marketinške cilje s prodajnimi. Gradimo organizacijo s skupnimi…

Naši avtorji