marketing in IT
Aktualno

Marketing kot prevajalec podatkov

Svoj način sodelovanja med oddelkoma IT-ja in marketinga tokrat predstavljata Petrol in Zavarovalnica Sava.

V seriji prispevkov Marketinški jin in jang ali kako sodelujeta marketing in poslovna informatika? med slovenskimi podjetji raziskujemo, kakšno je sodelovanje med tema dvema oddelkoma. V prvem delu smo se pogovarjali s predstavniki Nove KBM in Lidla Slovenije, v drugem pa sta nam izzive zaupala Mercator in Skupina Triglav.

Razumevanje podatkov je ključna kompetenca poslovnega dela podjetja

V Petrolu se po besedah Mojce Avšič, direktorice področja marketing, uporabniška izkušnja in digitalni kanali, zavedajo pomena dobrega sodelovanja med marketingom, IT in poslovno inteligenco. »Razumemo vlogo podatkov pri oblikovanju prodajnih kanalov, uporabniške izkušnje in marketinških strategij. S premišljeno in spretno uporabo podatkov predvidevamo vedenje potrošnika, njegove potrebe in želje ter jih apliciramo na vsa področja našega delovanja,« pojasnjuje.

Ob tem dodaja, da posebno pozornost namenjajo ustrezni zaščiti in lastništvu nad podatki, saj jih obravnava kot konkurenčno prednost. »Za vodilne družbe v segmentih je podatkovna neodvisnost izjemnega pomena in Petrol tu ni izjema.  Kakovostna interpretacija in razumevanje podatkov je ključna kompetenca poslovnega dela podjetja in pogosto je to tudi pomembna vloga marketinga. Da razume pridobljene podatke in jih prevaja v aktivnosti. Pri oblikovanju poročil, napovednih in analitičnih modelov ter pri interpretaciji podatkov se povezujemo s področjem poslovne inteligence.«

Vloga IT-ja je po besedah Avšičeve za področje, ki ga vodi, pomembna predvsem pri zajemu podatkov, tesno in neposredno pa sodelujejo tudi pri razvojnih aktivnostih in digitalizaciji. »V marketingu opredelimo poslovne zahteve in nato sooblikujemo rešitve, ki jih potem IT razvije do končne uporabe. Sodelovanje med enotami izboljšujemo z rednimi sestanki, izmenjavo informacij, izobraževanjem in delavnicami, ki prispevajo k boljšemu medsebojnemu razumevanju vlog in potreb posameznih oddelkov.«

Odločilna je hitrost komunikacije

»Pri podatkih, ki jih potrebujemo in obdelujemo v marketingu na dnevni ali tedenski bazi, imamo srečo, da jih je veliko na voljo takoj, saj lahko skrbniki sami dostopajo do njih. Ko nastopi potreba po določenem segmentu, ki je v domeni IT-ja, pa je pogosto največja ovira časovna komponenta,« pojasnjuje Špela Kregar, direktorica službe za marketing in odnose z javnostmi v Zavarovalnici Sava. Podatke namreč večinoma potrebujejo zelo hitro, interni procesi pa zahtevajo, da se držijo določenih zakonitosti in ustaljenih postopkov, kar posledično vpliva na »hitrost« komunikacije.

»Rešitev je vsekakor vnaprej načrtovana priprava delovnih obveznosti in jasna komunikacija z drugimi oddelki oziroma službami. Tako se izognemo časovnim pritiskom, kar vpliva tudi na boljše odnose med samimi zaposlenimi. Ključ je v razumevanju potreb obeh strani, vsekakor pa je pomembna tudi kultura podjetja, ki pomaga pri tem, da morebitne nesporazume uspešno in učinkovito razrešujemo,« sklene.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji