bla
Aktualno

Kakšno vlogo ima marketing pri oživitvi slovenskega turizma?

V pokoronskem kaosu je v ospredju ključno vprašanje, ki bo vplivalo na dolgoročno prihodnost vsakega posameznega ponudnika, destinacije in ne nazadnje turistične panoge: kje so priložnosti za marketing?

Turizem je med panogami, ki jih je pandemija najbolj prizadela in pod vprašaj postavila zgodbe večine turističnih destinacij, namestitvenih, kulinaričnih in sprostitvenih ponudnikov, ustvarjalcev doživetij, ponudnikov preživljanja prostega časa, turističnih agencij in vseh preostalih, ki smo na kakršen koli način povezani s turizmom.

Trenutno stanje v prenesenem pomenu spominja na vojno stanje – nekateri so preživeli, za druge je bila situacija žal usodna. Preživeli si »zdravijo« rane in se postavljajo na noge, sestavljajo nove zgodbe, strategije in ponudbo ter hkrati hitijo, da bi nadoknadili vsaj delček zamujenega. Ob tem pa glavna turistična sezona že trka na vrata.

V vsem tem pokoronskem in predsezonskem kaosu je v ospredju ključno vprašanje, ki bo vplivalo na dolgoročno prihodnost vsakega posameznega ponudnika, destinacije in ne nazadnje turistične panoge: kje so priložnosti za marketing?

bla

Pozitivne posledice covida-19

bla

Med pozitivnimi posledicami pandemije zagotovo izstopa čas za izboljšave. Skorajda prisiljeni smo bili narediti analize, prevetriti vrednote in si zastaviti nove cilje, vse tisto, kar sicer ohranjamo pri statusu quo in slepo verjamemo, da deluje samo po sebi.

Rezultat je bil v resnici odrešujoča osvežitev z več pozitivnimi izidi, ki omogočajo, da smo se dovolj hitro in fleksibilno prilagodili situaciji. Iz tega smo se naučili, kako pomembno je spremljati številke in krivuljo aktivnosti med samo marketinško akcijo ter meriti cilje, ki smo si jih zastavili, vendar med izvajanjem akcije nanje pogosto pozabimo. Nauk vsega je, da si moramo vzeti čas za analize in izboljšave, in to vedno, ne le v času kriznih situacij.

Prilagoditev s pomočjo agilnosti in digitalizacije marketinga

bla

Turistične destinacije in organizacije se lahko novi turistični realnosti prilagodijo tako, da poskrbijo za agilnost svojega marketinga, ki se mora znati zelo hitro prilagajati konkretnim situacijam, in z digitalizacijo marketinga, ki mora ustvariti tako močno digitalno izkušnjo, da bo vaša destinacija ali blagovna znamka na uporabnika naredila trajen vtis.

Pri tem ni zanemarljivo dejstvo, da so se v času pandemije spremenili tudi potrošniki in njihove navade, ne le poslovanje. Da razumete, kako se (potencialni) gost obnaša na spletu, je pomembna prednost, kajti več informacij, kot boste imeli o njem, lažje mu boste prilagodili svojo ponudbo in mu ponudili točno tisto, kar išče. Marketinška avtomatizacija s 360-stopinjskim pogledom na kupca sestavlja zbirko vseh podatkov na enem mestu ter pomaga bolje razumeti njihove želje, predvideti njihovo vedenje in jim ponuditi personalizirano ponudbo.

Nič manj pomembne niso preference vaše ciljne skupine, ki jih je še posebej dobro poznati in upoštevati pri načrtovanju marketinških akcij. Novost na tržišču je spletno orodje This is better, preko katerega lahko v samo treh minutah nastavite raziskavo trga med več kot 700 ocenjevalci in tako že vnaprej preverite, ali bo načrtovana marketinška kreativna rešitev v resnici delovala, in si povečate možnosti za uspeh akcije.

Še en pomemben člen marketinške digitalizacije je spletna analitika, ki je vse prevečkrat zgolj trend kot pa uporabno orodje, saj ogromne količine podatkov, ki jih dnevno zbiramo, velika večina na koncu ne uporabi ali pa jih uporabi le delno. Če že imate vse podatke, zakaj jih ne bi uporabili? Morda ne veste, kako, nimate dovolj zaposlenih ali pa vam preprosto zmanjka časa, da bi analizirali vse številke. V takšnih primerih se odlično obnese 8DATA, orodje, ki samo transformira poslovne cilje v razumljivo analitiko.

Fokus: 3 ključne marketinške aktivnosti

Turističnim destinacijam in drugim deležnikom v turizmu svetujemo, da si zadajo marketinški fokus ter se osredotočijo na tri ključne marketinške in prodajne aktivnosti, ki se jim bodo posvečali v tem letu. Preveč aktivnosti ima namreč lahko negativni učinek in ostanejo neopažene ali celo prenašajo napačno sporočilo.

bla

Katere tri ključne marketinške in prodajne aktivnosti boste izvajali v letu 2021?

spletno oglaševanje

63 %

družbena omrežja

35 %

spletna stran

17 %

novi turistični produkti

31 %

povezovanje

25 %

Glede na izsledke raziskave med vodilnimi slovenskimi turističnimi ponudniki bo v ospredju na cilje osredotočeno spletno oglaševanje, pri čemer bosta imela posebej pomembno vlogo testiranje in optimizacija.

Še vedno in vse bolj se kot marketinško orodje za komunikacijo na družbenih omrežjih uveljavljajo influencerji oziroma spletni vplivneži, ki med uporabniki družbenih omrežij uživajo veliko mero verodostojnosti. Vendar zgolj komunikacija preko vplivnežev ni dovolj, treba je izbrati prave med poplavo mikro-, nano- in drugih vplivnežev ter relevantne glede na njihovo tematsko usmerjenost in cilje akcije. V agenciji April 8 se na tem področju orientiramo po naši lastni bazi tourfluencerjev, edini specializirani bazi vplivnežev za turizem v Sloveniji.

Ker je primarna ciljna skupina vseh, ki se ukvarjajo s turizmom, tudi letos slovenski gost, je nujno potrebno razviti ponudbo, ki bo prilagojena prav njemu. Za pridobivanje vplogleda v to, kaj išče in želi, si pomagamo z naprednimi spletnimi orodji, in ne le predvidevamo na podlagi preteklih znanj in izkušenj. Novi turistični produkti morajo biti vedno skladni z zgodbo destinacije oziroma blagovne znamke in hkrati prilagojeni gostu, ki ga želimo, da se bo lahko iz pasivnega opazovalca preobrazil v aktivnega soustvarjalca.

Vedno bolj v ospredje stopa tudi pomembnost sodelovanja in povezovanja, znotraj panoge in izven nje. Ker že pregovorno slovimo kot zaprt narod, do ideje o povezovanju in njenem udejstvovanju v realnosti prihajamo šele zdaj, ko nas je v to skorajda prisilila pandemična krizna situacija. Po zgled se lahko obrnemo samo čez severno mejo, kjer so stvari že leta dobro utečene in so dokaz, da povezovanje deluje.

Zadnja pomembnejša marketinška aktivnost, ki pa je še vedno dovolj pomembna, da bo v letošnjem letu v fokusu turističnega marketinga, je spletna stran. Ljudje informacije in navdih za oddih najprej (po)iščejo na spletu, zato spletna stran turističnega ponudnika predstavlja prvi stik z njegovim (potencialnim) gostom. Turizem ima nalogo zbujati čustva in hrepenenja ter po drugi strani podati relevantne informacije in kot kombinacija vsega prepričati, zato mora biti poudarek na optimalni in sodobni različici, ki vse to omogoča.

Nasvet za oživitev turizma

bla

Kaj torej deluje? Slovenski turistični ponudniki verjamejo, da bomo turizem v Sloveniji najhitreje in najbolje oživili, če bomo v ospredje marketinških komunikacij in aktivnosti postavili varnost, kakovost in povezanost. »Želja po potovanjih je izredna. Hkrati pa sta pri gostih prisotna velika negotovost in strah zaradi hitro spreminjajočih se razmer na trgu. Temu primerno so ključnega pomena ohranjanje osebnega stika in pristno komuniciranje z gostom, usklajena komunikacija in nagovarjanje gostov na ravni destinacije ter hitro prilagajanje spremembam na trgu,« pravi Mitja Žnidaršič, izvršni direktor za prodajo in marketing v družbi LifeClass Hotels & Spa.

 

 

Več mnenj in nasvetov si lahko preberete v priročniku Kako oživiti slovenski turizem?, v katerem so zbrane izjave 75 pomembnih predstavnikov turistične panoge. E-priročnik lahko naročite na info@april8.si.

Izdelek je bil prvotno objavljen v 481./482. številki Marketing magazina

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji