Omrežja
Aktualno

Kako in koliko Slovenci uporabljamo družbena omrežja?

Daleč največ uporabnikov v Sloveniji ima Facebook, v povprečju pa so najmlajši uporabniki Tinderja. Največjo rast beleži Instagram, med klepetalnimi aplikacijami pa prednjači Viber.

6 od 10 prebivalcev Slovenije ima profil na družbenih omrežjih

Tržnoraziskovalna hiša Valicon je z raziskavo »Uporaba družbenih omrežij in storitev klepeta v Sloveniji 2018–2019« raziskovala naše »navade« spletnega mreženja in klepetanja. Najprej nekaj splošnih zanimivosti. 82 odstotkov prebivalcev Slovenije v starosti od 16 do 74 let ima svoj profil na vsaj enem družbenem omrežju, kar je nekaj čez 1,25 milijona vseh prebivalcev (približno 6 od 10 prebivalcev). Še več jih uporablja klepetalne aplikacije. Po lastni oceni v povprečju na družbenih omrežjih preživijo vsaj eno uro na dan (pri Valiconu to navajajo kot najpogostejši odgovor), medtem ko je aritmetična sredina nekaj čez 80 minut, torej dobro uro in 20 minut dnevno.

Med platformami najbolj uporabljan Facebook, med klepetalnimi aplikacijami pa Viber

Med posameznimi platformami ima daleč največ uporabnikov Facebook (skoraj milijon, od tega je 800 tisoč dnevnih uporabnikov), sledi mu Instagram s 300 tisoč uporabniki. Tretji je Twitter s 50 tisoč uporabniki.

Podobno kot v drugih državah v regiji je pri nas najbolj uporabljana klepetalna aplikacija Viber z več kot pol milijona uporabnikov, sledita mu Skype in WhatsApp. Razvrstitev je nekoliko drugačna pri dnevni uporabi, kjer je Snapchat na drugem mestu za Viberjem.

Kje je največ »babyboomberjev«, milenijcev in pripadnikov generacije X in Z?

Čeprav je Facebook starostno najbolj uravnotežena platforma, jo v Valiconu navajajo kot med »babyboomerji« najbolj priljubljeno platformo, ki pogosto uporabljajo tudi Skype. Pripadniki generacije X najbolj prisegajo na Viber in LinkedIn, najbolj »milenijska« sta Tinder in Telegram. Med pripadniki generacije Z sta najbolj priljubljena Snapchat in Tumblr. Tinder, Instagram in Pinterest so »najmlajša« družbena omrežja, saj je v primeru Tinderja skoraj 90 odstotkov uporabnikov mlajših od 40 let, v primeru Instagrama in Pinteresta pa dve tretjini.

Ugotovitve raziskave najdete na povezavi.

Na prošnjo bralke smo na Valicon naslovili vprašanje, zakaj v raziskavo niso vključili aplikacije Tik-Tok. »Tik-tok je bil v raziskavo vključen šele lani, zato zaenkrat še ni dovolj znanih podatkov za javno objavo,« pojasnjujejo v Valiconu.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji