Somelje.AI
Aktualno

Kaj bomo pili? To naj pove umetna inteligenca!

Po tem, ko so v podjetju Spar Slovenija s pomočjo Agencije 101 razvili Jedilnik.AI, prvi načrtovalec tedenskih jedilnikov z recepti v Sloveniji, sta se orodju, ki je zaživelo pod imenom Jedel bi po svoje, pridružila še vsezapiknik.AI in Somelje.AI.

V Sparu Slovenija uvodoma pojasnijo, da je Somelje.AI spletni portal, ki obiskovalcem omogoča, da s pomočjo orodij umetne inteligence zelo preprosto najdejo najboljšo vinsko spremljavo k jedem. Gre torej za »food pairing«. Uporaba portala je zelo preprosta – obiskovalec le vpiše jedi, ki jih namerava zaužiti ob različnih priložnostih (naj bo to za rojstni dan, praznike, kot sta božič ali velika noč, ali pa zmenek), program pa mu iz široke Sparove ponudbe vin predlaga vina, ki so najbolj primerna za kombiniranje z njegovim jedilnikom oz. jedmi.

Poleg samega predloga, za katero vino naj se odloči, uporabnik portala prejme tudi razlago, zakaj je prav vino, ki ga predlaga Somelje.AI, najbolj primerno za spremljajočo jed. Za morebitna dodatna vprašanja s področja enologije pa je uporabnikom na voljo tudi klepetalni robot oz. AI chat bot. Tako bo uporabnik lahko izvedel več o sorti vina, ki ga kupuje, njegovih lastnostih, regiji, iz katere prihaja, in še marsikaj zanimivega.

someljeAI

Kupce želijo spodbuditi k eksperimentiranju

Kot je za MM povedal Aleš Popič, vodja digitalnih marketinških storitev v Sparu Slovenija, so v podjetju ponosni na to, da je njihov genski zapis inovativen in sodoben. Prav zato nenehno iščejo nove zanimive ideje, kakršna sta tudi oba omenjena načrtovalca. Očitno jih dobro sprejemajo tudi uporabniki, saj pravi, da jih je prav uspeh načrtovalca Jedilnik.AI spodbudil k temu, da svojim kupcem ponudijo še več »pomočnikov«, ki lahko poenostavijo in obogatijo njihovo življenje. »Kupcem v Sparovih trgovinah želimo predstaviti res široko izbiro vina, ki je na voljo na naših policah, in jih spodbuditi, da eksperimentirajo in poizkusijo kaj novega,« pravi Aleš Popič.

Aleš Popič

Unikatna digitalna izkušnja

Eno od glavnih izhodišč, ki so si ga zastavili pri snovanju aplikacije, je bila po njegovih besedah odlična uporabniška, intuitivna izkušnja ter relevantni in varni rezultat algoritma. »Pri načrtovanju smo uporabili spoznanja iz razvoja Jedilnik.AI, nanj pa smo se naslonili tudi glede nudenja najboljše možne uporabniške izkušnje,« pojasni sogovornik.

Uroš Svenšek, vodja digitala v Agenciji 101, doda, da je bil osrednji cilj naročnikovega  briefa izkoristiti moč umetne inteligence za to, da ustvarijo unikatno digitalno izkušnjo in skoznjo pokažejo širino Sparove ponudbe na področju vin. »Brif je namreč predvideval, da bo uporabnik vpisal, kaj bo jedel, Somelje.AI pa bo za vsak hod predlagal odlične vinske pare iz Sparove vinoteke in tudi razložil, zakaj je posamezno vino odlična izbira. Tako v praksi pokažemo, da lahko v Sparu najdemo vino za katero koli jed. Hkrati pa je Somelje.AI del širšega Sparovega projekta ustvarjanja rešitev s pomočjo umetne inteligence in s tem zagotavljanja odlične nakupne izkušnje tudi v smislu svetovanja, učenja in dajanja idej pred in po nakupu,« pravi Svenšek.

Uroš Svenšek

Uporabniki cenijo personalizirane in inovativne predloge

Ciljna skupina, na katero so se osredotočili pri pripravi same aplikacije, so predvsem ljubitelji hrane in vina ter kupci, ki radi poskušajo nove kombinacije hrane in vin. Opažajo namreč, da ti uporabniki cenijo personalizirane in inovativne predloge, ki jim pomagajo razširiti svoje znanje. »Prav tako so imeli v mislih začetnike, ki se šele spoznavajo z enologijo, in tiste, ki stojijo pred vinskimi policami in ne vedo, katero vino bi izbrali zase, za posebno priložnost, za dogodek, ki se ga bodo udeležili …,« pojasni Aleš Popič in doda, da so uporabniki navdušeni. »Prvi odzivi so podobni kot pri Jedilnik.AI, in sicer odlični. Da je program res dobro sprejet, nam kažejo uporabniki sami, s tem, da nam sporočajo želje po dodatnih funkcionalnostih, za katere si želijo, da bi jih vključili v Somelje.AI,« še pove.

Somelje.AI predlaga konkretna vina, ne le »približkov«

Ena od prednosti Sparove aplikacije je po njihovih opažanjih ta, da na tem področju nimajo konkurence. Kot pravi Uroš Svenšek, v Sloveniji namreč še niso zaznali nobene podobne rešitve, ki bi uporabljala umetno inteligenco: »Seveda pa do neke mere podobni vinski 'UI svetovalci' že obstajajo v tujini. Ključna Sparova prednost je, da z drugimi rešitvami lahko dobimo samo načelne predloge, kakšni tipi vina ustrezajo posamezni jedi itd. Če takšno vino želimo kupiti, pa smo pri iskanju 'približka' prepuščeni sami sebi. Medtem pa Sparov Somelje.AI predlaga konkretna vina iz Sparove vinoteke, ki jih lahko takoj kupimo v spletni prodajalni ali pa preverimo zalogo v najbližji trgovini. Poleg tega ima, kot smo že omenili, naša rešitev tudi možnost pogovora s klepetalnim botom.«

Še ena od prednosti svetovalca Somelje.AI (ki jim je sprva predstavljala tudi manjši izziv), je dejstvo, da kakovost odgovorov, ki jih uporabnikom ponuja umetna inteligenca, temelji na kakovosti podatkov, iz katerih izhaja. »Pri snovanju smo hitro ugotovili, da klasični tehnični podatki o vinih, ki jih je imel Spar do takrat v svoji bazi, ne bodo zadoščali za pripravo someljejskih predlogov. Zato smo ustvarili tabelo podatkov, ki jih potrebujemo o čisto vsakem vinu. Sem sodijo informacije o sladkorjih, kislinah, taninih, mineralih in podobno. Spar je zbral te podatke pri dobaviteljih, tako da imamo zdaj uniformirano tabelo z natančnimi informacijami o lastnostih vin. Ta baza podatkov je nekaj, kar ima samo Spar in preprečuje, da bi lahko konkurenca na enostaven in hiter način ustvarila podobno rešitev, zato jo kljub temu, da je predstavljala kar obsežen projekt, vidimo kot res veliko prednost,« sklene Uroš Svenšek.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, junij 2024, #516. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
24. 06. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

"Težko rečem, katera je najboljša oglaševalska akcija zadnjega leta, ker mi nobena ni ostala v spominu."

Anže Jereb
19. 06. 2024

Ko smo na MM-u izbirali kreativnega direktorja leta, smo v prvi deseterici slovenskih…

Tako v Ljubljani kot v Kijevu se je v zadnjih 25-ih letih veliko spremenilo in vzporednic ne bi mogel potegniti niti med dvema agencijama na svetu.…

DavidVisenjak
15. 06. 2024

Perutnina Ptuj je z novim lastnikom, ukrajinskim podjetjem MHP, pred petimi leti dobila…

Prodaja in marketing zelo dobro sodelujeta, saj že v obdobju načrtovanja uskladimo marketinške cilje s prodajnimi. Gradimo organizacijo s skupnimi…

Naši avtorji