Nina Medved
Aktualno

Iz revije SaMMozavestno: Vonj kot del celostne grafične podobe podjetja

Nina Medved je aromaterapevtka in parfumerka, ki pravi, da bi morala podjetja v svojo celostno grafično podobo vključiti tudi vonj. Prepričana je namreč, da bo v prihodnjih letih čedalje več poudarka na olfaktornem marketingu oziroma marketingu z vonjem.

Nina Medved je po izobrazbi jezikoslovka in novinarka, a jo je pot pripeljala v svet eteričnih olj in podjetništva. Že več kot deset let vodi izobraževanja iz aromaterapije, naravne kozmetike in parfumeristike, ustvarila je spletno trgovino z eteričnimi olji in naravnimi sestavinami ter pred nekaj leti ustanovila linijo naravne kozmetike in parfumov Makosh.

Delovanje vonja na psiho je rdeča nit, ki njeno raziskovanje eteričnih olj vodi že dobrih dvajset let. Ob prvi zavestni izkušnji uporabe eteričnih olj je namreč zaznala velike spremembe v svojem počutju. »Vonj vpliva na različne možganske centre, predvsem na limbični sistem možganov, ki je obenem center za čustva in spomin. Ni torej naključje, da lahko z uporabo vonjev vplivamo na naše razpoloženje, na kognitivne funkcije in celo obnašanje,« pravi in pove, da lahko vonje s pridom uporabljamo tudi v marketingu.

»Z vonjem lahko ustvarimo čustveno povezavo z našo blagovno znamko«

»V marketingu je uveljavljen koncept limbičnega marketinga, ki temelji na predpostavki, da se ljudje odločajo na osnovi čustev in ne na osnovi razuma. Ker vemo, da vonj neposredno vpliva na limbični sistem, je pomemben del tega koncepta. Tako imenovanega olfaktornega marketinga se poslužujejo številne trgovine, še posebej pogosto zaznam dišave v trgovinah z oblačili. Da bi pritegnili kupce, prodajalci rabljenih avtomobilov notranjost avtomobilov odišavijo z vonjem po usnju ali vonjem po 'novem'. V marketinške namene lahko odišavimo prodajni prostor, pa tudi oglaševalska gradiva, na primer brošure, kataloge in vizitke. Spletne trgovine pa lahko vonj dodajo v svoje pakete,« našteje in doda, da ne le, da na ta način prostor ali izdelki prijetno dišijo, temveč bomo z vonjem ustvarili tudi spomin oz. čustveno povezavo z našo blagovno znamko.

Vonj kot del celostne grafične podobe podjetja

Kot pravi, lahko s pomočjo vonja podjetja predstavijo svoje vrednote in svojo zgodbo na unikaten način. »Vonj podjetja je več kot le prijetna dišava – vonj obogati identiteto blagovne znamke z nevidnimi občutji in asociacijami ter ustvari odnos s stranko. V svetu, kjer prevladuje vizualno, bomo z vonjem komunicirali s stranko na najbolj subtilni ravni in se tako ločili od konkurence,« pojasni.

Tudi sama je že sodelovala z nekaj podjetji, ki so želela v svojo celostno grafično podobo vključiti svoj vonj. »Jezikovna šola LanguageSitter je na primer želela ob deseti obletnici svojega poslovanja strankam podariti razpršilo z vonjem podjetja. V vonju LanguageSitter sem želela ujeti zgodbo podjetja in obenem ustvariti vonj, ki bo pomagal pri učenju jezika. Po posvetu z direktorico podjetja Deano Jezeršek sem izbrala pet eteričnih olj, ki so se najbolj ujemala z zgodbo in namenom, ter na tej podlagi ustvarila dišavo. Odzivi na vonj so bili čudoviti,« pove Nina Medved.

Po njenih besedah se podjetja pri nas še ne odločajo pogosto za sodelovanje s strokovnjaki na tem področju, v tujini pa je ta koncept že nekoliko bolj poznan. »Večina podjetij ima močno vizualno podobo, na vonj pa niti ne pomislijo. Vendar menim, da bi morala celostna grafična podoba vključevati vse čute, saj bi tako podjetja zagotovila celostno izkušnjo in doživetje,« pravi. Kot dodaja, ni naključje, da se vonj tako redko pojavlja v marketingu, saj je čut voha razmeroma neraziskan. A hkrati je čedalje več znanstvenih raziskav, ki govorijo v prid čutu voha, zato verjame, da bo v prihodnje več poudarka tudi na olfaktornem marketingu.

Za zdravje in dobro počutje na delovnem mestu

Ko pogovor nanese na eterična olja, sogovornico vprašamo še, kakšna olja (oz. aromo) priporoča za uporabo v pisarnah, da bi med zaposlenimi zagotovili boljše splošno vzdušje in poskrbeli za boljšo koncentracijo. »Ko govorimo o zdravju in dobrem počutju na delovnem mestu, so eterična olja odlična izbira. Z njihovo uporabo lahko izboljšamo kakovost zraka in razkužimo prostor, dvignemo razpoloženje, spodbudimo fokus in kognitivne funkcije, znižamo stres, spodbudimo kreativnost in komunikacijo. Na tem področju je lepo število znanstvenih raziskav, ki govorijo o številnih terapevtskih učinkih eteričnih olj,« pripoveduje. Kot opozarja, je za terapevtski učinek pomembno, da uporabimo 100-odstotno naravna in čista eterična olja ter se izognemo sintetičnim parfumskim dišavam.

»V pisarni lahko uporabimo difuzor, toda če je v prostoru več oseb, priporočam bolj subtilne načine uporabe eteričnih olj, saj je vonj za nekoga lahko moteč. Eterično olje lahko kapnete na robček in večkrat vdihnete; izdelate lahko inhalator, roll on ali razpršilo. Izbira eteričnih olj pa je individualna: vsi vonji ne delujejo enako na vse, saj imamo različne čustvene spomine na vonje,« sklene.

Članek je bil objavljen v prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu. 

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji