z
Aktualno

Facebook, vodilno mesto za oglaševalce v Sloveniji

Z Zoranom Savinom, direktorjem IAB Slovenija, in Evo Škedelj, vodjo prodaje Metinih platform v Alephu, smo spregovorili o vlogi Facebooka kot oglaševalske platforme v Sloveniji.

Po mnenju Zorana Savina je Facebook (tako kot Google) z vrsto enostavnih oglaševalsko-tehnoloških rešitev (na primer Ad manager) sleherniku približal oglaševanje na spletu in s tem pospešil naložbe predvsem iz naslova manjših podjetij in posameznikov. »Tako je še danes vidno, da je zajeten del naložb, ki vsako leto odtečejo v Metine platforme, moč pripisati ravno manjšim oglaševalcem. Seveda pa ne bi bilo mogoče pripeljati tako velikih naložb brez velikih oglaševalcev, ki so dandanes v Sloveniji predvsem spletne trgovine, ki poslujejo v Sloveniji in izven nje.« Pri tem doda, da za številnimi zgodbami o uspehu slovenskih podjetij stoji prav Facebook in podobne platforme, ki ponujajo lažji dostop do tujih trgov.

Milijonske naložbe slovenskih podjetij v Metine platforme

»Metine platforme so tako gotovo pustile pečat na slovenskem trgu. Po raziskavah IAB Slovenija v te platforme za nagovarjanje slovenskih uporabnikov odteče nekaj manj kot 20 milijonov evrov, kar je približno 25 odstotkov vseh digitalnih oglaševalskih naložb oziroma že več kot 10 odstotkov vseh oglaševalskih naložb. A številke so precej večje, ko govorimo tudi o naložbah v tuje trge (torej slovenska podjetja, ki nagovarjajo tuje uporabnike).«

O pečatu, ki ga je Facebook odtisnil slovenskim oglaševalcem, smo povprašali tudi Evo Škedelj, vodjo prodaje Metinih platform v Alephu. Spomnimo, leta 2018 sta Facebook in Httpool (danes Aleph – globalni ekosistem lokalnih digitalnih strokovnjakov) oznanila strateško partnerstvo in tako je Httpool postal edini uradni medijski partner in predstavnik Facebooka za Slovenijo, Hrvaško, Srbijo in Bolgarijo. Njihova vloga je bilo takrat strokovno svetovanje in nudenje dodatne podpore lokalnim agencijam in oglaševalcem na Facebooku, Instagramu, Facebook Messengerju in WhatsAppu v tem delu Evrope.

Škedljeva razloži, da je Facebook stalno podvržen pritiskom javnosti in željam, kako naj se spreminja kot aplikacija in hkrati zaščiti uporabnike. »Kot del Mete se nenehno prilagaja bazi uporabnikov in trendom, obenem pa ustvarja varno okolje za uporabnike in ohranja dostopnost za oglaševalce, ki lahko s tem lažje pripravijo personalizirane oglase in so tako čim bolj relevantni za končnega uporabnika, ki ta oglas vidi. Ne glede na različne napovedi in govorice, ki se vsako leto ponavljajo, menim, da bodo Metine aplikacije z nami še kar nekaj časa, saj se čedalje hitreje prilagajajo trendom, kot tudi narekujejo svoje smernice.« Potrditev njene izjave najdemo tudi pri Metinih četrtletnih rezultatih, ko je v zadnjem četrtletju leta 2023 število dnevno aktivnih uporabnikov poraslo za 6 odstotkov v primerjavi z letom poprej. To je tudi močno dvignilo Metine delnice – za kar 80 odstotkov.

Oglaševanje na Facebooku – globalno in po slovensko

V letu 2023 je bil Facebook kot del Metine družine aplikacij med tremi najbolj priljubljenimi globalnimi oglaševalskimi platformami skupaj s Googlom in Amazonom. »Glede na raziskave je delež Facebooka predstavljal 18 odstotkov digitalnega oglaševanja. Glede na analize oglaševanja na družbenih omrežjih v Sloveniji pa je Facebook leta 2021 prvič prehitel klasično prikazno oglaševanje s spletnimi pasicami in od takrat tudi ohranil vodilno mesto za oglaševalce v Sloveniji. Delež oglaševanja na mobilih napravah v primerjavi z računalniki je v Sloveniji kar 75-odstotno v korist mobilnih naprav. Facebook oziroma Metine aplikacije predstavljajo platforme, kjer se lahko doseže kar milijon ljudi v Sloveniji na mesec,« navaja Škedljeva.

Največji slovenski oglaševalci na Facebooku

Meta podatkov o največjih oglaševalcih ne razkriva, obstajajo le različni seznami, ki so osnovani na številu oglasov in ostalih oglaševalskih aktivnosti, ampak točna imena in številke s strani Mete niso jasne. »Z vami lahko delim le informacije, da največji delež predstavljajo spletne trgovine,« zaključi Škedljeva.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji