E-commerce Jam: Nasveti blagovnih znamk Adidas in Reebok
Na konferenci E-commerce Jam 2023 v Kinu Šiška so mednarodni strokovnjaki izluščili dogajanja, trende in inovacije v svetu e-trgovine.
Kaja Kovič
Kako se Adidas in Reebok lotevata digitalnih aktivacij?
Na oder je med prvimi stopila bolgarska marketinška strokovnjakinja Kremena Jordanova, ki je razkrila nekaj osnovnih načel digitalnih aktivacij blagovnih znamk Adidas in Reebok, za kateri je delala več kot 15 let. Pri obeh znamkah jo je najbolj navdušilo pripovedovanje zgodb. Kot direktorica aktivacij digitalnega marketinga je imela vpogled v vse komunikacijske kanale in njihove vloge, zato se je odločila, da te informacije občinstvu predstavi v obliki nasvetov. »Leto 2020 je spremenilo pojem spletne trgovine. Zdelo se nam je, da fizična prodaja sploh ni obstaja, naš posel je neverjetno rasel. Ker pa nismo rasli samo mi, ampak vse blagovne znamke, smo se morali pisanja digitalne strategije lotiti zelo premišljeno,« je dejala uvodoma.
»Ne prodajati izdelka ali storitve na običajen način, vsiljivost vam ne bo pomagala pri prodaji. Ljudje imajo radi zgodbe, z njimi se lažje povežejo z znamko. Še bolj pomemben nasvet, kako se povezati s kupci, pa je vključevanje sledilcev v zgodbe. Kemija med blagovno znamko in potrošnikom se zgodi, ko napišeta zgodbo skupaj. Točno to smo naredili pri kampanji 'Bring back the Originals'. Prodajali smo odličen izdelek, a to v poplavi odličnih izdelkov ni dovolj. Kupci morajo v znamki začutiti magnet, ki jih pritegne k nakupu.«
Trend gre prav tako v smer izobraževanja kupcev – ne le o zunanjem svetu, ampak tudi o sami blagovni znamki. »Seznanite jih z zanimivimi aktivnostmi, ki jih počnete, bodite transparentni, pozicionirajte svojo znamko v širše kulturno polje. Kakšni so simbolni pomeni dejstva, da nekdo kupuje vaše izdelke in storitve? Kaj to pomeni v družbenem smislu? Kupci so vse bolj zahtevni, zavedajte se tega.«
Jordanova je na koncu predavanja še dodala: »O vsem tem sporočajte na čim številčnejših kanalih. Od vas želim, da na vsakem koraku srečujete svoje potencialne stranke, na družbenih medijih, spletu, ko gledajo televizijska poročila, ko kolesarijo na delo, ko odprejo klepetalne platforme, službeno elektronsko pošto ali pa čakajo naslednji let na počitnice. Večkanalnost v potrošnikih zbuja večjo mero zaupanja.«