AquafilSLO
Aktualno

»Danes že vsak kupec zahteva trajnost«

S predstavniki podjetja AquafilSLO smo spregovorili o parki, ki jo je ustvarila modna oblikovalka Stella McCartney. Parka je v celoti krožno zasnovana in izdelana iz 100-odstotne inovativne sestavine ECONYL®, ki jo v AquafilSLO izdelujejo iz odpadkov.

Središče trajnostnih inovacij v Sloveniji

Skupina Aquafil je že več kot 50 let proizvajalec vlaken za tekstilne talne obloge in oblačila, od leta 1995 pa je del skupine tudi podjetje AquafilSLO. Aquafil je dobavitelj več kot 2.500 modnim znamkam, med katerimi so tudi Gucci, Prada, Burberry, Tommy Hilfiger, Breitling, Napapjiri in Adidas.

Skupina je že več kot 50 let vodilna v izdelavi poliamida 6 in recikliranih vlaken. Danes je skupina z 20 tovarnami v devetih državah na treh celinah znana tudi kot pionir trajnostnega razvoja, izjemen primer krožnega gospodarstva in inovator v industriji sintetičnih vlaken. AquafilSLO je njena slovenska hčerinska družba, ki ima štiri tovarne (Ljubljana, Teharje, Ajdovščina, Senožeče) in je največji izdelovalec polimerov in sintetičnih vlaken pri nas.

V ljubljanskem podjetju AquafilSLO poteka izdelava Aquafilovega vodilnega izdelka, to je regenerirani najlon ECONYL®, ki je v celoti pridobljen iz odpadkov, kot so ribiške mreže, tekstilne talne obloge in industrijski odpadki. Zato je danes prav Aquafilovo slovensko podjetje središče trajnostnih inovacij.

Eno od prvih podjetij s poročilom o trajnostnem razvoju

»Vse marketinške in komunikacijske strategije oblikujemo na sedežu skupine Aquafil v Italiji,« uvodoma pravijo v podjetju in dodajajo: »Že kmalu smo se začeli zavedati, da je prav trajnost nekaj, kar bi bil lahko skupni imenovalec vsem trem produktnim poslovnim področjem; to so vlakna za tekstilne talne obloge, vlakna za oblačila in inženirsko plastiko.«

Ker ima vsaka od njih ima drugo ciljno skupino in drugo tržišče, so želeli poiskati rdečo nit komunikacije vseh treh področij. Tako so leta 2007 postali eno od prvih podjetij na svetu, ki so objavila Poročilo o trajnostnem razvoju za leto 2006. »Od takrat naprej je trajnost postala osrednja tema vse naše komunikacije, preko nje sporočamo svoje izboljšave, projekte in sodelovanja po svetu, za znamko ECONYL® pa smo oblikovali tudi profile na družbenih omrežjih in posebno spletno stran.«

Veliko globalnih znamk temelji na znamki sestavine

V letu 2012 so začeli s procesom preooblikovanja izdelka v »ingredient brand« (znamko sestavine). Pot je bila dolga, pri njej pa so jim pomagali strokovnjaki s tega področja, ki so podjetju pomagali ustvariti znamko ECONYL®. »Zdaj je znamka ECONYL® ena od najljubših trajnostnih sestavin končnih znamk, kot sta Stella McCartney in Napapjiri; v tekstilnem sektorju in med našimi strankami v panogi tekstilnih talnih oblog. Na splošno bi lahko rekli, da danes že vsak kupec zahteva trajnost. Mi z znamko ECONYL® nudimo zelo dobro zgodbo, vključno z vsem, kar je povezano z zbiranjem odpadkov, hkrati pa tudi okoljske podatke, ki kažejo na prednosti pristopa, na primer tone prihranjenega ogljikovega dioksida, in druge certifikate. Stranke oziroma partnerje podpiramo pri njihovi komunikaciji – s fotografijami, posnetki, podatki –, nudimo jim tudi usposabljanje in izobraževanje, torej celoten paket,« razložijo komunikacijo znamko sestavine.

Aquafil je s sestavino ECONYL® danes dobavitelj več kot 2.500 modnim znamkam, med katerimi so tudi zelo znane, kot so Gucci, Prada, Burberry, Tommy Hilfiger, Speedo in celo Breitling, kjer jo uporabljajo pri paščkih za uro. Sestavino uporabljajo tudi mnoge globalne znamke avtomobilske industrije in notranje opreme, kot so BMW, Zanotta, Mercedez-Benz, Anker in drugi.

S Stello McCartney ustvarili 100-odstotno trajnostni izdelek

Aquafil je začel s Stello McCartney, angleško modno oblikovalko in hčerko slavnega glasbenika Paula McCartneyja, sodelovati že leta 2017, ko so ji dobavili sestavino ECONYL® za kolekcijo torb Fallabela GO, potem pa se je to nadaljevalo s sodelovanjem pri poletni kolekciji 2019 in z letošnjo pomladno kolekcijo, razlagajo v podjetju AquafilSLO. Parka Close-the-Loop (parka, ki zapira snovno zanko) iz pomladanske kolekcije 2023 Stelle McCartney je skrbno izdelana iz 100-odstotnega najlona ECONYL® in jo bo mogoče na koncu njene uporabne dobe v sodelovanju s podjetjem Aquafil (natančneje v njenem slovenskem podjetju AquafilSLO) v celoti reciklirati.

»Lahka in vodoodporna jakna s kapuco je na voljo v rumeni barvi, ima zaščito pred dežjem, dolge rokave in številne žepe. Parka je krožno zasnovana in se jo da reciklirati v celoti,« opisujejo prelomni izdelek. Izdelana je namreč iz ene same vrste materiala, to je najlon ECONYL®. Iz te sestavine so tako glavna tkanina kot tudi zadrge in gumbi; prav to pa omogoča, da se izdelek v celoti reciklira. Za piko na i ima parka v notranjosti natisnjeno QR-kodo, zato podatki vedno ostanejo na izdelku in ne potrebuje dodatnih etiket. »To je prvi kos oblačila, ki ga je Stella McCartney oblikovala na način, da je mogoče material iz njega v celoti regenerirati tako, da ga bo ob koncu uporabne dobe blagovna znamka prevzela nazaj in poslala v sistem regeneracije ECONYL®, tam pa bo v sodelovanju s podjetjem Aquafil recikliran v novo vlakno ECONYL®.«

parka

»Parka Close-the-Loop je prvi kos oblačila, ki ga je modna oblikovalka Stella McCartney oblikovala na način, da je mogoče material iz njega v celoti regenerirati tako, da ga bo ob koncu uporabne dobe blagovna znamka prevzela nazaj in poslala v sistem regeneracije ECONYL®, tam pa bo v sodelovanju s podjetjem Aquafil recikliran v novo vlakno ECONYL®,« posebnost tega kosa oblačila opisujejo v podjetju AquafilSlo.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu #511-512. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji