dan d
Aktualno

dan_d: Brez družbenih omrežij nam živeti ni

Biti ali ne biti na družbenem omrežju ni več vprašanje, tudi fraza »če te ni na 'socialu', ne obstajaš«, ni več aktualna. To orodje moramo vsi čimprej 100-odstotno osvojiti. Pozornost uporabnikov je namreč vsak dan krajša in trenutno meri pičlih 9 sekund.

Na dnevu družbenih omrežjih v Lutkovnem gledališču se je na govorniškem odru zvrstilo 20 govorcev iz popolnoma različnih strok, a z najmanj eno skupno točko, to je učinkovita raba družbenih omrežij in zbujanje pozornosti s kreativnimi objavami.

Omrežja, kot so TikTok, Facebook, Instagram, YouTube in Twitter, so stopili ob bok poslovnemu omrežju LinkedIn ter postali kanali mreženja, prodaje, odnosov z javnostmi, utrjevanja blagovne znamke in inkubatorji razvoja poslovnih praks. Kako dobro jih znate uporabjati?

dan d

Facebook in Instagram že obvladamo, kajne?

Kot je povedala Eva Škedelj (Meta Slovenija), je Facebook sicer še vedno prvi oglaševalski kanal med družbenimi omrežji, saj ga uporablja največje število ljudi. Kot primere dobre prakse je navedla podjetja VG Group, Bird Buddy in Treeclet. Vsem je skupno, da si drznejo biti kreativni. Testirajo nove prakse, novo ciljno občinstvo in nove pristope. Povezujejo se s partnerji, lokalnimi organizacijami, mediji in tako širijo svoj glas. Po drugi strani pa imajo vsa omenjena podjetja zelo jasen poziv k nakupu (»call to action«).

Med uporabniki pa je bolj kot »boter družbenih omrežjih« Facebook postal prijubljen Instagram. To je z zagotovostjo potrdila Tina Dobovšek, ustanoviteljica podjetja InstaCoach, s katerim izobražuje ljudi, kako uspeti na platformi. Na govorniškem odru je svetovala, naj se podjetja začnejo intenzivneje fokusirati na video vsebine– dolgi in kratki videoposnetki, ki so lahko poučni, zabavni, pripovedni. »Instagram ni več omrežje fotografij, ampak videoposnetkov. Dobre ideje za aktualno vsebino pa poiščite na omrežju TikTok.« Pri tem poudari, da več pomeni več.  »Več kot objavljate, bolj boste vidni,« zaključi.

dan d

Kaj pa TikTok, YouTube in LinkedIn – poznate njihove koristi za vašo blagovno znamko?

Med mladimi nadvse priljubljena aplikacija TikTok je svoj potencial že začela kazati na slovenskem poslovnem parketu, a Domen Rozman (DD Studios) razloži, da je njegova raba med podjetniki vseeno v povojih in da imajo podjetja še vedno možnost, da postanejo eni od prvih, ki z obilico poguma in drznosti začnejo soustvarjati trende in spreminjati kulturo (potrošnikov). »Najbolj enostaven nasvet je, da spremljajte dogajanje v ZDA, kjer so korak pred nami na področju družbenih omrežjih. Če si omislite TikTok, bodite v trendu, naj vas ne bo strah napak in veliko objavljajte – najmanj 3 posnetke na teden,« je svetoval.

Tisti, ki še niso osvojili TikToka, pa so zagotovo redni uporabniki YouTuba. Ampak pozor, to ni le platforma za poslušanje glasbe in objave oglasa na spletu. Njegovi algoritmi, možnosti oglaševanja in dosega so se spremenili in zato je domet YouTuba večji, kot si predstavljamo. Slovenci na YouTubu preživijo kar 78 minut na dan. »Oglas naj ima najrazličnejše zvoke in drugačno frekvenco (3 ali več), saj uporabniki omrežja najverjetneje nimajo odprtega okenca. Ključno je tudi, da uporabnika povabimo na naslednji korak, morda obisk spletne strani ali profila družbenega omrežja,« svetuje Tilen Marčič (OMG / Luna TBWA). Oglaševanje na YouTubu se morda na prvo žogo sliši nadvse zoprno za uporabnika, a v resnici ni tako. Statistika kaže, da kar 70 % oseb kupi določen izdelek, šele po tem, ko ga vidi na YouTubu. Pod črto – oglaševanje na YouTubu se splača.

Še eno družbeno omrežje, v katerega morda vlagate premalo, je LinkedIn. To ni več suhoparno poslovno okolje, v katerem vladajo korporativne fotografije ljudi s podnapisi, v katerem podjetjem delajo. »LinkedIn je postalo pravo družbeno omrežje, na katerem lahko nizamo najrazličnejše objave, ki bodo prebudile (še vedno) zaspane uporabnike platforme,« pove Miha Lavtor (Optiweb). »Vaše objave naj bodo iskrene in s kančkom humorja. Objavljajte zgodbice iz poslovnega življenja, ki se prepletajo z zasebnim, ne se bati objavljanja videoposnetkov ali različnih fotografij. Bodite kreativni, všečkajte in komentirajte objave drugih ljudi, povezujete se, rezultat bo viden.«

dan d

Kaj pa pika na i?

Med poplavo družbenih omrežij in neprestavnimi spremembami trendov je težko ostati edinstven in inovativen. Kristina Gregorc (Mercator) je na konferenci razložila, da podjetjem to lahko uspe le z inovativnimi pristopi, torej z drugačnostjo. Njim je pomagala njihova hišna agencija Herman & partnerji. »Lansko leto sta v slovensko digitalno okolje prišli dve novi platformi: Mercatorjeva M Soseska in M TikTok akademija, lasten medij in strateška platforma, ki vsak zase dokazujeta, da se tudi v digitalnem svetu še lahko premikajo gore da se s pravilno taktiko tudi hitro spreminjajoči trendi ujamejo in prelevijo v strateški in dolgoročen kanal za komuniciranje.« Drugačnost in kreativnost pa sta pomagala tudi Statističnemu uradu RS, da nima več slovesa suhoparnosti, danes velja za za istitucijo z enim od najbolj zabavnih profilov v Sloveniji. Podobne prakse se poslužujejo tudi na Policijski upravi Kranj in v Ljubljanskih mlekarnah. Profila obeh institucij sta postala pravi zvezdi družbenih omrežij v Sloveniji prav zaradi hudomušnosti upravljavcev. Ob rasti sledilcev je vsem zrasla tudi njihova priljubljenost na področjih izven digitalnega.

Uroš Svenšek (Agencija 101) je kot odličen primer prakse pohvalil tržnokomunikacijsko akcijo Ljubljanskih mlekarn za sladoled Planica, v kateri so naredili nalepke za na embalažo »To ni planica, to so filane paprike«. Spomini na domače zmrzovalnike in čustva so privreli na plan, ljudje je šokirala in prodaja je zrastla. Drzno, smešno in kreativno, kajne?

Klemen Selakovič pa je svojo piko na i našel v formatu podkasta. Njegov pronicljiv slog, zanimive tematike, sogovorniki z različnih področij dela, radovednost in umirjen glas so ga pripeljali na prvo mesto poslušanosti podkastov pri nas. Kako mu je to uspelo? »Avtentičnost,« odgovori na kratko. »Ljudje, ki me spoznajo, pogosto pravijo, da se počutijo, kot da smo že leta in leta prijatelji. To je velika pohvala in zelo spodbudno za moje delo.« Podkasti postajajo vedno bolj pomembna platforma, ki še nima možnosti naprednega oglaševanja, a zaradi njene narave nima cenzure, doseg pa je vsak dan večji.

klemen selakovič

Imate 9 sekund časa. Jih znate porabiti?

Povprečni uporabnik družbenih omrežij ima zelo malo pozornosti. Čas, da ga osvojite, je kratek, pičlih devet sekund. Meta Celestina (Pristop) svetuje, da moramo včasih inovativnost in drznost prepustiti drugim ljudem, saj ti drugače gledajo na blagovno znamko. Odlična rešitev je naložba v vplivneže. »Ne investirati v vplivneža, ki ima veliko sledilcev, ga pogosto vidite v revijah ali je všeč vašemu bratu, izberite vplivneža, ki ima metrike, skladne z vašim ciljem. Kvantitativne metrike (število sledilcev, njegovi ciljni trgi, doseg objave, koliko ima prikazov, število interakcij, stopnja konverzija) naj vodijo vašo odločitev, ob tem pa vseeno preverite še kvalitativne metrike vplivneže – skupne vrednote, področje, ki ga vplivnež obvlada, tip objav.«

Govorci so glede rabe družbenih omrežij složni: razmislite, kdo je vaše ciljno običinstvo in ga dodobra spoznajte. Naučite se razmišljati kot oni. Pri objavah bodite kreativni, drzni, drugačni, upajte si narediti kakšno napako, od nje se naučite kaj novega in se poberite, ohranite smisel za humor in odidite novim zmagam naproti.

Intervju

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

blaz
06. 11. 2024

Priljubljenost TikToka ne pojenja, o čemer smo se pogovarjali z Blažem Vižintinom,…

zz
02. 11. 2024

S Klemnom Selakovičem, enim od najbolj priljubljenih podkasterjev v Sloveniji, smo se…

Kako ustvarjati za nekoga? Mar ne pomeni ustvarjati »za nekoga« ustvarjati z namenom ugajanja? Če ustvarjalec ustvarja za urednika, šefa ali ciljno…

Naši avtorji