David Dravinec
Intervju

»Način naše komunikacije je odprt in prijateljski«

Juicefast, hrvaški start-up, je po zgolj štirih letih delovanja postal največja blagovna znamka v svoji panogi na Hrvaškem. Podobne želje imajo tudi za slovenski trg, pravi ustanovitelj David Dravinec, ki bo nastopil na majski konferenci DIGGIT.

David Dravinec je komaj 21-letni hrvaški podjetnik, ki je v svojo poslovno idejo uspel prepričati znana podjetniška imena, kot sta Mate Rimac, ustanovitelj hrvaškega podjetja za električne in športne avtomobile Rimac Automobili, in Sandro Mur, soustanovitelj slovensko-hrvaškega podjetja Bellabeat. Z bratom Marka sta namreč na začetku leta 2020 ustanovila podjetje Juicefast s sedežem v Brežicah, ki ponuja hladno stisnjene sokove in prehransko uravnotežene obroke.

Z Davidom Dravincem, ki bo gost na konferenci o trendih prihodnosti DIGGIT 9. maja v Ljubljani, smo se pogovarjali o njegovi dosedanji podjetniški poti ter poslovni in marketinški strategiji podjetja.

Juicefast1

Kako ste prišli do ideje o ustanovitvi Juicefasta in kaj vas je spodbudilo, da jo tudi uresničite?

Do ideje sem prišel, ko sem kot 17-letni otrok delal v mamini trgovini s sadjem in zelenjavo ter opazil, koliko se ju zavrže – čeprav sta bila sadje in zelenjava praktično popolna, pa zgolj zaradi male pikice nista bila več primerna za prodajo. In tako smo naredili prvi sok. Zaljubil sem se v podjetništvo, v idejo, da lahko zgradim podjetje.

Kakšna pa je vloga investitorjev Mateja Rimca in Sandra Mura pri vašem projektu? Kako ste pritegnili njuno pozornost?

Sandra sem spoznal preko skupnega znanca, sklepam, da je v meni kot ustanovitelju ali v projektu Juicefast prepoznal potencial. Mateju pa sem poslal mail, da bi ga radi imeli za investitorja (smeh).

Kako pa so njune izkušnje in podpora prispevali k razvoju vašega podjetja?

To nam zelo pomaga, saj mislim, da prav zato dobivamo nekakšen pečat odobravanja v očeh drugih potencialnih investitorjev. Sicer še nimam otipljivega odgovora, ali nam to pomaga še kako drugače, vsekakor pa sem vesel, da ju imamo na svoji strani.

Kako uspešen je JuiceFast na hrvaškem trgu, kjer ste tudi začeli s poslovanjem?

V naši industriji smo zagotovo zgradili največjo blagovno znamko na Hrvaškem z več kot 50.000 edinstvenimi kupci. Takšen uspeh bi pripisal dejstvu, da imamo svoje stranke iskreno radi, saj vse, kar počnemo, počnemo zanje.

S katerimi največjimi omejitvami ali preprekami pa ste se doslej soočali na poti do uspeha?

Zame osebno je največji izziv najti ravnotežje med veliko, hitro rastjo, ki se nekako zahteva od start-upa, in organizacijo procesov v podjetju, ki lahko sledijo tej rasti. Mislim, da je največji izziv za Juicefast, kaj sledi in kako našim strankam ponuditi še večjo vrednost.

Nam lahko zaupate, kakšne strategije pa ste se poslužili pri nastopu na slovenskem trgu?

Še vedno smo v procesu širitve. Po našem mnenju smo le opraskali površje potenciala, ki ga ima Slovenija, in to ne glede na velikost trga. Strategija je bila pokazati, kaj smo doslej naredili na Hrvaškem in tudi slovenskim kupcem obljubiti enak pristop.

Katere marketinške aktivnosti pa uporabljate, da bi pritegnili nove kupce in obdržali obstoječe?

V prvi vrsti je to plačljivo oglaševanje na platformah Mete in na Googlu. Sodelujemo tudi z ambasadorji blagovne znamke, vzpostavljamo pa tudi odnose z mediji. Poleg tega organiziramo različne dogodke in delavnice.

Kako pa gradite odnos s kupci in za kakšen ton komunikacije ste se odločili?

Način naše komunikacije je odprt in prijateljski. Pri tem je podpora, ki jo nudimo strankam, zelo pomemben element. Komunikacija z njimi se pravzaprav začne šele po prvem nakupu.

Omenili ste že nekaj oglaševalskih prijemov, ki se jih poslužujete. Kateri komunikacijski kanal pa se je izkazal za najučinovitejšega?

Vsi kanali so za nas enako pomembni in tudi zastopani, toda za najučinovitejšega se vedno znova izkažejo priporočila. Večino prodaje ustvarimo zaradi strank, ki so se že odločile, da preizkusijo katerega od naših programov in ga nato priporočijo naprej družinskim članom in prijateljem.

Sodelujete tudi s spletnimi vplivneži. Kako to prispeva k uresničevanju vaše marketinške strategije?

Sami raje govorimo o ambasadorjih blagovne znamke, saj lahko vplivnež določen izdelek ali storitev pokaže ali uporabi samo enkrat in to je tudi vse. V našem primeru imajo vsi »influencerji«, s katerimi sodelujemo, naše izdelke zelo radi in jih tudi uporabljajo. Seveda se to občuti, ko komunicirajo s svojimi sledilci. Čeprav je to pomemben vidik naše splošne strategije, pa skrbno izbiramo, s kom bomo sodelovali.

Verjetno se vaši marketinški strategiji za hrvaški in slovenski trg razlikujeta. Katere so največje posebnosti pri tem?

Res je. Preden smo se podali v Slovenijo, smo naredili podrobno analizo trga. Ne glede na to, da gre za sosednji državi, sta trga popolnoma različna. Zato tudi prednosti naših izdelkov sporočamo na drugačen način. V Sloveniji smo veliko bolj osredotočeni na naše že pripravljene zdrave obroke in prehranske načrte, medtem ko so na Hrvaškem v ospredju Juicefast programi s sokovi (ponujajo tri programe, in sicer detox za izgubo teže, detox za energijo in detox za boljšo prebavo, op. p.).

Kakšni pa so vaši načrti za nadaljnje širjenje poslovanja, tako na domačem kot tudi na mednarodnem trgu?

Trenutno smo najbolj osredotočeni na razvoj slovenskega trga, in sicer v segmentu neposredne prodaje kupcem (D2C), hkrati pa na Hrvaškem krepimo svoj položaj v maloprodaji in v segmentu horeca. Do konca leta pa načrtujemo, da se podamo tudi na avstrijski trg.

Juicefast2

Na slovenskem trgu so trenutno bolj priljubljeni zdravi obroki in prehranski načrti, na Hrvaškem pa se v večji meri osredotočajo na detox programe s sokovi.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji