z
Diggit

Ali bomo v prihodnosti sploh še želeli delati z ljudmi?

»Umetna inteligenca postaja boljša, hitrejša in močnejša. Ali ste prepričani, da boste v prihodnje sploh še želeli sodelovati z ljudmi?« se sprašuje Anže Rozman, skladatelj svetovnega kova.

Prvi dan Slovenskega oglaševalskega festivala je na govorniški oder stopil Anže Rozman, ki sodi v sam svetovni vrh skladateljev filmske glasbe; v svojo elitno ekipo skladateljev v Kaliforniji ga je povabil sam Hans Zimmer. Ustvarjalec tako živi in ustvarja v ZDA že dolga leta, lani je bil nominiran za emmyja, trenutno pa je najbolj znan zaradi svojega glasbenega prispevka za Netflixovo serijo Beckham. Z obiskovalci SOF-a je delil ideje o zmagovalnem pristopu, pri tem pa mu je pomagal Pristopov svetovalec za vsebinski marketing Blaž Jarc.

Manipulacija čustev

»Pri seriji Beckham smo veliko pozornosti in truda posvetili manipulaciji čustev gledalcev s pomočjo glasbe. Glasba ustvari vzdušje in usmeri gledalca. Ker smo na oglaševalskem festivalu, se mi zdi pomembno, da poudarim, kako pomembno je usmerjanje čustev pri končnih kupcih; tu ne ciljam le na glasbo v oglasih, temveč na splošna čustva, ki jih ustvarja blagovna znamka.« Jarc je podprl skladateljeve besede s tem, da je obiskovalcem SOF-a prikazal nekaj zimzelenih slovenskih oglasov in spremenil njihovo glasbeno podlago. Vzdušje oglasa, prikazane slike in sporočilo oglasov so se popolnoma spremenili. »Glasba lahko ustvari ali uniči prizor, izbira pa je v rokah režiserja. Ta se mora odločiti, kaj želi prikazati in snemalna ekipa mora temu skrbno slediti. Dobro vodstvo produkcije je tisto, ki jasno pove, kaj želi povedati,« je skladatelj opisoval zmagovalni pristop. Ta bi na marketinškem parketu pomenil močno vodjo in skrbno ekipo, ki zasledujeta natančno določene cilje.

Kako boste v prihodnosti izbrali med UI in človekom?

Ob pogovoru o manipulaciji čustev pa se sogovornika nista mogla izgogniti razmisleku o umetni inteligenci. Rozman je v zadnjih letih ob vzponu UI verjel, da bo umetnost zadnje področje, ki ga bo UI lahko razumela in zamenjala. »Mislil sem, da je to praktično nemogoče. Stroj ne ve, kaj pomeni biti človek in nima čustev, sem si govoril; danes pa UI-orodja pred mojimi očmi ustvarjajo neverjetna dela, ki močno posegajo na moje področje ustvarjanja. UI postaja vse boljša, hitrejša, močnejša. Umetnost, narejena izpod prstov UI, je zelo primerljiva z mojim delom, v prihodnosti pa me bo po vsej verjetnosti premagala. Pogosto se sprašujem, kako naj med vsemi skladatelji na svetu ostanem na zgornji meji odličnosti, v prihodnosti pa še tekmujem z umetno inteligenco, ki bo raven odličnosti postavila precej višje,« je iskreno dejal emmyjev nominiranec in občinstvu postavil ključno vprašanje, ali bodo v prihodnosti še želeli sodelovati z ljudmi, če bo UI hitrejša, boljša in cenejša od človeka. »Ali nas bo UI nadvladala, je odvisno od naše nege humanosti,« je zaključil.

 

Intervju

tadel
12. 07. 2024

Z Boštjanom Tadlom, med drugim tudi nekdanjim odgovornim urednikom Marketing magazina,…

Življenje z znaMMkami
24. 06. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

"Težko rečem, katera je najboljša oglaševalska akcija zadnjega leta, ker mi nobena ni ostala v spominu."

Anže Jereb
19. 06. 2024

Ko smo na MM-u izbirali kreativnega direktorja leta, smo v prvi deseterici slovenskih…

Tako v Ljubljani kot v Kijevu se je v zadnjih 25-ih letih veliko spremenilo in vzporednic ne bi mogel potegniti niti med dvema agencijama na svetu.…

Naši avtorji