vrečke2
Aktualno

Vse več nas nakupuje z lastno vrečko

Po nekaterih raziskavah naj bi v EU vsak posameznik letno porabil okoli 200 plastičnih nosilnih vrečk, povprečen čas uporabe takšne vrečke pa naj bi bil zgolj 25 minut. Slovenski trgovci na srečo ugotavljajo, da smo kupci vedno bolj ozaveščeni.

Umik plastičnih vrečk iz prodaje so kupci zelo dobro sprejeli

V Lidlu Slovenija opažajo, da kupci postajajo vedno bolj pragmatični, predvsem pa tudi trajnostni in ozaveščeni. Od trgovcev z živili dolgoročno pričakujejo skrb za okolje; poleg skrbi za zaposlene in ponudbe lokalnih izdelkov je po njihovih besedah slednja med najpomembnejšimi temami kupcev.  

»V Lidlu Slovenija se celovito lotevamo trajnosti, kar zasledujemo z uresničevanjem številnih ciljev, ki smo si jih zastavili v svojih trajnostnih poročilih za leta 2018/2019 in 2020/2021. Med njimi je tudi zaveza za zmanjševanje plastike, ki je v povezavi s strategijo REset plastic, h kateri smo se zavezali na ravni Skupine Schwarz. Pri tem smo si zadali konkretne cilje na tem področju, med drugim zmanjševanje plastike in plastičnih materialov ter povečanje reciklata v izdelkih lastnih blagovnih znamk,« navajajo.

V okviru tega so kot prvi trgovec z živili v Sloveniji že leta 2018 iz prodaje umaknili plastične vrečke. Tako lahko pri njih kupci kupijo le še trajno vrečko, ki je narejena iz recikliranih materialov in je zelo vzdržljiva ter primerna za dolgotrajno uporabo, bombažne in plastične biorazgradljive vrečke ter tri velikosti papirnatih vrečk različnih nosilnosti, ki nosijo FSC (trajnostni) certifikat.  

»Umik plastičnih vrečk iz prodaje so naši kupci sicer zelo dobro sprejeli, vse več je tudi kupcev, ki nakupujejo s svojo lastno vrečko. Med vrečkami, ki so na voljo, sicer največ posegajo po papirnatih. Da so kupci pri nakupovanju vedno bolj trajnostni opažamo tudi zato, ker vse več kupcev s pomočjo lastnih, doma izdelanih vrečk za večkratno uporabo kupuje tudi nepakirano sadje in zelenjavo. Zanimiv podatek, ki priča o tem, je denimo, da so naši kupci leta 2021 posegli po 15.000 pakiranjih trajnostnih vrečk za večkratno uporabo za sadje in zelenjavo,« so povedali v ekipi za korporativno komuniciranje v Lidlu Slovenija.

Za boljši jutri z manj plastike

Tudi v podjetju SPAR Slovenija sledijo svoji ekološki zavezi, s katero zmanjšujejo količine plastične embalaže, uporabljajo biorazgradljive materiale in svoje kupce spodbujajo k trajnostnemu vedenju. V trgovinah opažajo spremembo v nakupnih navadah kupcev glede uporabe plastičnih vrečk, saj vse več ljudi s seboj prinese lastno vrečko. Tisti, ki so na vrečke pozabili, pa najraje posegajo po vrečkah iz recikliranih materialov, ki so nameščene na hitrih blagajnah, in papirnatih vrečkah.

»Poleg tega velja omeniti, da jim omogočamo nakup z lastno embalažo na vseh oddelkih (delikatesa, mesnica, ribarnica), na samopostrežnem avtomatu za čistila in praške Odori, nakup oreščkov, suhega sadja, kosmičev, žitaric, stročnic ali testenin v rinfuzi ter nakup na oddelku sadja in zelenjave z mrežastimi vrečkami za večkratno uporabo. Sicer pa imamo v prodaji le vrečke, torbe in škatle iz bio in papirnatih materialov, plastične vrečke pa so vse izdelane iz recikliranih snovi,« pravijo.

Intervju

tadel
12. 07. 2024

Z Boštjanom Tadlom, med drugim tudi nekdanjim odgovornim urednikom Marketing magazina,…

Življenje z znaMMkami
24. 06. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

"Težko rečem, katera je najboljša oglaševalska akcija zadnjega leta, ker mi nobena ni ostala v spominu."

Anže Jereb
19. 06. 2024

Ko smo na MM-u izbirali kreativnega direktorja leta, smo v prvi deseterici slovenskih…

Tako v Ljubljani kot v Kijevu se je v zadnjih 25-ih letih veliko spremenilo in vzporednic ne bi mogel potegniti niti med dvema agencijama na svetu.…

Naši avtorji