mm
Aktualno

Svetovni dan teka: Kako teče Slovenija?

Ob svetovnem dnevu teka, ki je prvo sredo v juniju, tokrat 5. junija, smo se z različnimi organizatorji tekaških dogodkov v Sloveniji posvetili prerezu enega od bolj priljubljenih profesionalnih in rekreativnih športov po svetu.

Kako priljubljen je tek med Slovenci?

Tek je postal ena od najbolj priljubljenih športnih aktivnosti po vsem svetu, saj enostavna in dostopna oblika vadbe ponuja številne fizične in psihične koristi. Zdi se, da njegova priljubljenost vztrajno narašča, kar pa ni opazno le na javnih ulicah in parkih, temveč tudi na tekaških prireditvah. To opaža tudi Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje pri Zavarovalnici Triglav, kjer vsako jesen organizirajo Triglav tek: »Tek je med Slovenci vse bolj priljubljen. Je ena od najbolj preprostih rekreacij, po drugi strani pa je vse več tudi bolj izkušenih tekačev, ki se pomerijo na tekaških tekmovanjih. In teh je tudi v Sloveniji veliko.«

Podobno meni tudi Aleš Hostnik, vodja marketinga vzdržljivostnih športov pri podjetju Sport Media Focus, ki skrbi tudi za marketing Ljubljanskega maratona. Kot dodaja, je tek priljubljena oblika rekreacije predvsem v mestnih središčih in bližji okolici: »Kljub temu, da iz vseh možnih komunikacijskih kanalov in medijev 'skačejo' košarka, kolesarjenje in plezanje, je tek, tako po urejenih poteh kot po brezpotju, velikokrat prva izbira rekreacije, predvsem v življenjskem obdobju nad 30 let.«

Tudi Teja Kampuš iz oddelka za marketing pri dm Slovenija, kjer so letos že osemnajstič organizirali dm tek za ženske in pritegnili največ tekačic doslej, in Marko Pintarič, ki v Radenski skrbi za organizacijo dogodkov in je tudi predsednik organizacijskega odbora Maratona treh src ugotovita, da podatki kažejo, da je v Sloveniji več kot 30 tisoč tekačev, ki se redno ali občasno udeležujejo tekaških prireditev.

Judita Železnik, vodja tržnih komunikacij podjetja Kozmetika Afrodita Slovenija, prav tako postreže z analizo tekmovanja Afroditinega teka s Štajerskim valom: »Število udeležencev se povečuje. Letos smo beležili rekordno udeležbo in sicer 1.100 udeležencev.«

Statistike slovenskih tekaških dogodkov

Na Ljubljanskem mataronu so v letu 2023 zabeležili 35-odstotno rast udeležbe v primerjavi z letom prej, pri čemer si v čast štejejo tudi to, da je prišlo do 53-odstotne rasti števila tekačev iz tujine; njihovo število je bilo največje doslej.

»Leta 2015 je Ljubljanski maraton zabeležil 1.412 prijav, v letu 2024 pa jih imamo konec maja že 6.027, pričakujemo veliko višjo številko do same izvedbe dogodka. Če je v preteklosti močno prevladovala udeležba na 10 kilometrov, je zdaj udeležba na 10 kilometrov izenačena z udeležbo na 21 kilometrov, medtem ko je maratonska razdalja izbira za približno 15 odstotkov vseh prijavljenih. Ko gre za spol, pa so moški v rahli prevladi, in sicer jih je 60 odstotkov, z izjemo teka na 10-kilometrski razdalji, kjer je razmerje ravno obratno,« pove Hostnik.

Septembra bo na Brdu pri Kranju potekal 12. Triglav tek, ki ga vsako leto spremljajo družabne aktivnosti in glasbeni program, zato se iz leta v leto povečuje tudi število obiskovalcev, ki navijajo za tekače, pravi Luka Pušnik. »Triglav tek letos nudi pet tekaških prog: polmaraton (21 kilometrov), 10 in 5 kilometrov, družinski tek in otroški tek Kuža Pazi. Najbolj priljubljena trasa je 5-kilometrska, največje število tekačev pa je med letnikoma 1973 in 1982,« navaja.

z

Predsednik organizacijskega odbora Maratona treh src ob tem poudarja, da naj bil bil vrh tekaških prireditev v Sloveniji zaznan v letih med 2014 in 2017, zatem pa se je rast umirila. Potem pa je pandemija covida-19 vplivala na to, da so Slovenci ponovno začeli več teči in se posledično v večji meri udeleževati tekaških prireditev. Tudi na Maratonu treh src so namreč zaznali precejšnje povečanje števila prijav; prav tako kot tudi na omenjenem dm teku za ženske.

Pintarič nadaljuje, da so pri Maratonu treh src ugotovili, da je trenutno najštevilčnejša udeležba na 10- in 21-kilometrskih tekih, kjer je število udeležencev praktično enako. Za razliko od Ljubljanskega maratona je pri tem dogodku moška udeležba malce močnejša, in sicer pri daljših progah v razmeru 70 : 30, pri krajših pa 55 : 45 odstotkov.

Dm tek za ženske je sicer po svoji naravi zelo specifičen, saj imajo udeleženke na voljo 5- in 10-kilometrsko traso. »V svojem bistvu pa to niti ni tekmovanje, saj je njegov namen spodbujanje gibanja, redne rekreacije in skrbi za zdravje žensk. Vsako leto se več tekačic prijavi na 5-kilometrsko razdaljo, beležimo pa porast tudi na 10-kilometrski preizkušnji. Letos je na 5-kilometrski razdalji teklo največ tekačic v kategoriji od 36 do 50 let, najbolj pa smo ponosni, da smo imeli kar 56 tekačic, starejših od 65 let.

Na 10-kilometrski razdalji je največ tekačic teklo v kategorijah od 13 do 25 let, od 26 do 35 let in 36 do 50 let, kar dvanajst tekačic pa je bilo starejših od 65 let.«

zz

Kako se tek povezuje z marketingom?

Rast priljubljenosti teka in udeležbe na tekaških prireditvah pa morda ne gre pripisati le duhu časa, temveč tudi marketinškim aktivnostim, ki se jih lotevajo organizatorji tovrstnih športnih prireditev. Vsi štrije sogovorniki so namreč dokazali, da vlagajo veliko truda (in finančnih sredstev) v promocijo svojih dogodkov, saj razumejo moč marketinga.

V agenciji Sport Media Focus so tako v zadnjih letih marketing postavili v središče organizacije Ljubljanskega maratona in skrbno načrtovali promocijske in oglaševalske aktivnosti: »Številke udeležbe in sponzorstev so se takrat začele strmo obračati navzgor. Začeli smo s temeljito analizo stanja tekaške industrije, naše prireditve, ciljnega kupca in ključnih tujih trgov ter postavili strateške usmeritve. Ljubljanski maraton preko organizacije tekaških druženj, gostovanjem na ostalih tekaških prireditvah in z obiski tekaških sejmov po tujini celo leto aktivno živi med tekači.« Sport Media Focus s ciljno, segmentirano, geolocirano komunikacijo na tujih trgih preko spleta nagovarja tudi tuje tekače, poleg tega pa se veliko ukvarjajo z izboljšanjem izkušnje tekačev, s personaliziranim marketingom in možnostmi nadgradenj dodane vrednosti za sponzorje.

Široka prepoznavnost dm teka za ženske ni le rezultat prepoznavnosti blagovne znamke dm, temveč tudi močno dodelanih strategij, pravi Teja Kampuš, pri čemer našteje aktivnosti pod in nad črto, sodelovanje z mediji, digitalni marketing, sodelovanje z vplivneži in ambasadorji, brezplačne priprave za udeleženke, krepitev sponzorstev in partnerstev in trženje na prodajnih mestih. »Verjamemo, da s kombinacijo teh strategij dosežemo široko prepoznavnost dm teka za ženske in veliko žensk spodbudimo k udeležbi in aktivnemu življenjskemu slogu,« je še povedala.

Triglav tek, s katerim Zavarovalnica Triglav izkazuje svojo družbeno odgovorno usmerjenost, podpirajo številni partnerji oziroma sponzorji dogodka. Promocija teka poteka po različnih komunikacijskih kanalih – preko medijev, vplivnežev, komunikacije po lastnih medijih in družbenih omrežjih, novičnikih in drugih. »Tekače nagovarjamo tudi preko osebnih sponzorirancev in športnih zvez, panog in klubov, zavzemamo pa se tudi za čim večjo udeležbo zaposlenih v Skupini Triglav na samem dogodku. S Triglav tekom promoviramo zdrav življenjski slog. Tekačem v skladu s tem nudimo tekaške vadbe in različne vsebine, s katerimi jim pomagamo pri pripravah na tek,« marketinške aktivnosti zavarovalnice opiše Luka Pušnik.

Železnikova za konec pove, da je njihovo tekaško tekmovanje v organizacijskih rokah radia Štajerski val. »Radio odlično podpre dogajanje na lokalni ravni, poleg tega pa skupaj izkoristimo tudi širšo medijsko mrežo, pri tem seveda uporabimo tudi oglaševalske kanale naše blagovne znamke.«

Intervju

z
21. 10. 2024

Ob prvi obletnici delovanja agencije smo se pogovarjali z direktorjem Žigom Anžlovarjem,…

Življenje z znaMMkami
21. 10. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

z
15. 10. 2024

Kultna slovenska znamka nadaljuje razvoj pod italijanskim okriljem, zato smo o tem…

Naši avtorji