bla
Aktualno

Kako se digitalizira založba Rokus Klett

Primož Zupan, novi izvršni direktor za nove poslovne modele in inovacije v založbi Rokus Klett, največji izziv za založbo vidi v prepočasni digitalni preobrazbi šolstva in neambicioznosti družbe pri razvoju izobraževanja.

Primož Zupan bo kot izvršni direktor za nove poslovne modele in inovacije med drugim vodil oddelek za ideje in inovacije, kjer bodo obravnavali vse nove ideje in projekte, ki niso nujno povezani s tekočim obstoječim poslovanjem. »Lahko bi rekel, da gre za nadgradnjo idejnega menedžmenta na strateško raven podjetja. Moje naloge poleg vodenja vključujejo še spodbujanje sodelavk in sodelavcev pri porajanju novih idej, njihovi hitri evalvaciji in testiranju, pilotiranju, poudarek je na uporabniški izkušnji uporabnikov, osredotočenosti na uporabnike, razvoju inovativne kulture v podjetju ter zbiranju ustreznih virov za razvoj idej, bodisi so to lastna sredstva ali pa evropski razpisi.« Med njegove druge delovne naloge sodi tudi povezovanje s celotno vertikalo izobraževalnega sistema od vrtcev do osnovnih in srednjih šol kot tudi univerz in ustanov za izobraževanje odraslih.

Cilj: omogočiti izobraževanje po najnovejših pristopih

Založba Rokus Klett, ki je med vodilnimi slovenskimi ponudniki osnovnošolskih učbenikov in delovnih zvezkov, samozavestno napoveduje pospešeno vlaganje v digitalizacijo, s katero so po besedah Zupana začeli že zgodaj in jo sproti nenehno nadgrajujejo. Prva faza je, kot pravi, zajemala prenos obstoječih učbenikov in delovnih zvezkov v e-listalnike. Nadaljevali so z razvojem platform za e-učenje, ki so posebej prilagojene za posamezno triado učencev v osnovnih šolah – npr. Lili in Bine za prvo triado na lilibi.si, Radovednih pet za drugo triado in IzziRokus za tretjo triado.

»Pri tem je potrebno poudariti, da je platforma na voljo tako učiteljem kot tudi učencem in staršem. Omogoča učenje po sodobnih pristopih, kot je npr. 'blended learning', kjer gre za kombinacijo učenja iz tiskanih in digitalnih gradiv. Digitalna gradiva pa ne zajemajo zgolj e-oblike učbenika oz. delovnega zvezka v listalniku, temveč tudi mnoge učne igre, interaktivne naloge kot tudi nadgrajene učne objekte v platformi, ki preko interakcije z učencem najbolj kakovostno ponazorijo npr. proces potovanja zvoka po ušesni votlini, sile na klancu in druge vsebine.«

Ob tem dodaja, da založba že ves čas omogoča platformo z naprednimi funkcionalnostmi, ki so blizu tudi otrokom s posebnimi potrebami (npr. z disleksijo), s katerimi omogočajo prilagajanje pisave, barv ozadja in zvočno podlago. »Naš cilj je biti vodilni ponudnik vsebin na področju izobraževanja za učence, učitelje in starše. Želimo jim omogoćiti izobraževanje po najnovejših pristopih, da lahko vsak najbolje razvije svoje talente in potenciale.«

Digitalizacija šolstva zaostaja za založniki

Največji izziv je po Zupanovih besedah digitalna preobrazba šolstva, saj naša družba premalo spodbuja razvoj tega področja. »Založniki že več kot desetletje razvijamo digitalna gradiva, vlagamo vanje velika sredstva in bi jih še več, vendar ne pride do preboja, saj v šolah ni primerne infrastrukture tako z vidika strojne kot tudi programske opreme.«

Odločanje za digitalizacijo šol po opažanjih Zupana še vedno poteka počasi in z veliko mero zadržanosti odločevalcev in pedagoških delavcev. »Naša družba bo morala narediti velik miselni preskok, da je digitalizacija nujno potrebna tudi v šolah in da ima veliko pozitivnih učinkov ter da je zato vanjo potrebno investirati,« opozarja Zupan.

Najbolj jih boli prepočasna digitalna preobrazba šolstva

Za konec smo sogovornika vprašali še o njegovem pogledu na krizo, ki že nekaj let pesti založnike. Ob tem poudarja, da je založba Rokus Klett založba izobraževalnih gradiv, zato se ne sooča s težavami splošnih založnikov. »Podražitve, ki so posledica pandemije, se sicer poznajo tudi pri nas, saj so se povečali stroški priprave, tiska in distribucije tiskanih gradiv, a je naša največja bolečina bolj povezana s prepočasno digitalno preobrazbo šolstva in nizko zavestjo javnosti, da je v izobraževanje potrebno vlagati na vseh ravneh. Zato smo proaktivni in se povezujemo z vsemi deležniki pri razvoju novih učnih gradiv, da skupaj pomagamo spremembe obrniti v pravo smer,« sklene.

bla

Intervju

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

blaz
06. 11. 2024

Priljubljenost TikToka ne pojenja, o čemer smo se pogovarjali z Blažem Vižintinom,…

zz
02. 11. 2024

S Klemnom Selakovičem, enim od najbolj priljubljenih podkasterjev v Sloveniji, smo se…

Kako ustvarjati za nekoga? Mar ne pomeni ustvarjati »za nekoga« ustvarjati z namenom ugajanja? Če ustvarjalec ustvarja za urednika, šefa ali ciljno…

Naši avtorji