musk
Aktualno

Elon Musk: »X je platforma za svobodo govora«

»Če hočete s svojimi oglasi doseči najvplivnejše ljudi na svetu, od direktorjev podjetij do politikov – in ne nazadnje tudi mene –, je X zagotovo najboljša platforma za to,« neskromno meni Elon Musk, eden od najbolj pričakovanih gostov na Kanskih levih.

Mark Read, direktor agencijske mreže WPP, je na festivalu Cannes Lions svojemu ekscentričnemu gostu, ki so ga obiskovalci pospremili z dolgim aplavzom, najprej zastavil provokativno vprašanje: »Novembra lani ste oglaševalcem, ki so se odločili za bojkot platforme X, rekli: 'Jeb... se!' Kaj ste mislili s tem?« Elon Musk se je ob tem malce nelagodno presedel in zadevo poskušal omiliti: »Ni bilo mišljeno oglaševanje kot celota. V mislih sem imel svobodo govora. Prepričan sem, da je pomembno imeti platformo za svobodo govora, nekateri oglaševalci pa so se šli cenzuro. Če moram izbirati med denarjem in svobodo govora, se raje odpovem denarju.«

Kot pravi Musk, povsem razume željo oglaševalcev, da se njihovi oglasi pojavljajo ob vsebinah, ki so primerne za njihove blagovne znamke: »Ni pa sprejemljivo, da pogojujejo, kakšne so te vsebine. To je cenzura, sam pa ne mislim prejemati denarja za to, da bi bil cenzor.« Pri tem je izrazil željo, da bi bili tudi oglasi na X-u enako dobri kot vsebine na njem, kar naj bi dosegli z novim umetnointeligentnim sistemom. »V času Twitterja ni bilo ciljanja, ni bilo nobene povezave med oglasi in uporabniki. Od takrat so se možnosti ciljanja izjemno izboljšale in na X-u se oglasi prikazujejo ljudem, katerim se zdijo zanimivi.« Po njegovih besedah oglaševalci varnost blagovne znamke na X-u ocenjujejo kot zelo dobro.

In katera je po njegovem mnenju največja prednost platforme X? »Če hočete doseči najvplivnejše ljudi na svetu, pa pri tem nimam v mislih spletnih vplivnežev, temveč direktorje največjih podjetij, politične vodje in najvidnejše intelektualce, je X zagotovo najboljša platforma. Če želite mene doseči s svojim oglasom, boste to najlažje storili preko X-a,« trdi Musk.

UI se bo trudila, da nas bo osrečila

Sicer pa meni, da živimo v najbolj zanimivem obdobju v zgodovini človeštva, pri čemer ima v mislih umetno inteligenco in razvoj tehnologiji. Kot soustanovitelj organizacije OpenAI, ki razvija ChatGPT, je prepričan, da bi morali umetno inteligenco naučiti, da postane čim bolj resnicoljubna in odkrita: »Umetne inteligence ne bi smeli siliti, da nam laže.« Po njegovih besedah bo UI še okrepila človeško inteligenco: »V najbolj pozitivnem scenariju se bo umetna inteligenca trudila, da vas bo osrečila.« V že naslednjih petih letih naj bi umetna inteligenca povzročila »radikalne spremembe«.

Kaj se bo zgodilo z novinarji?

Mark Read je sogovornika vprašal tudi, kakšno prihodnost napoveduje novinarstvu in klasičnim časopisnim hišam, če bo vse vsebine ustvarjala umetna inteligenca. »Umetno inteligenco že zdaj uporabljamo, da dela povzetke uporabnikov. In to bo tudi novi poslovni model ustvarjanja informativnih vsebin. UI bo v realnem času zbrala vsebine strokovnjakov, ki o dogajanju poročajo iz prve vrste, in  jih uporabnikom prinašala takoj. In ti strokovnjaki niso novinarji, so pa poznavalci različnih področij. Umetna inteligenca združuje modrost množic, vloga tradicionalnih medijskih hiš pa bo zato vse manjša,« še napoveduje Musk.

Intervju

tadel
12. 07. 2024

Z Boštjanom Tadlom, med drugim tudi nekdanjim odgovornim urednikom Marketing magazina,…

Življenje z znaMMkami
24. 06. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

"Težko rečem, katera je najboljša oglaševalska akcija zadnjega leta, ker mi nobena ni ostala v spominu."

Anže Jereb
19. 06. 2024

Ko smo na MM-u izbirali kreativnega direktorja leta, smo v prvi deseterici slovenskih…

Tako v Ljubljani kot v Kijevu se je v zadnjih 25-ih letih veliko spremenilo in vzporednic ne bi mogel potegniti niti med dvema agencijama na svetu.…

Naši avtorji