Kako so nastali Mercatorjevi »narezani« plakati
Od preproste ideje do tehnično zahtevne izvedbe, plakati niso ostali neopaženi.
Gašper Meden
»Ah … kako, da se tega nisem že prej spomnil«
Mercator je v promocijo delikatesnih izdelkov v sodelovanju z agencijo Herman & partnerji vključil duhovite oglasne panoje, ki so tudi sami delikatesno narezani. V Ljubljani na Europlakatovih plakatnih mestih lahko opazimo luknjasti sir (Dolenjska pred križiščem za Supernovo Rudnik), mortadelo z olivami (križišče Linhartova – Valjhunova) in kraški pršut (Celovška – Andreja Bitenca).
Kot je za MM povedal David Fartek, umetniški direktor v agenciji Herman & partnerji, je idejo za kreativno rešitev prispeval tekstopisec Rok Artiček. »Takoj, ko mi jo je z dvema listoma papirja ponazoril, sem jo začutil in začel verjeti, da bo iz nje nastala vrhunska vizualna senzacija. Na prvem mestu ne zaradi dovršenosti, ki je pri takšnih projektih tudi ključnega pomena, temveč zaradi svoje preprostosti, ko si rečemo: »Ah … kako, da se tega nisem že prej spomnil,« pojasnjuje Fartek.
Ukrotiti velike površine
Po potrditvi s strani naročnika so po besedah sogovornika sledili prijetni izzivi, kako tako preprosto idejo tudi dejansko izvesti. Tehnično zahtevnost projekta je po besedah Tomaža Žontarja, vodje razvoja storitev in inovacij v Europlakatu, težko opisati. Še posebej velik izziv je predstavljala za Europlakatovega stalnega zunanjega podizvajalca Aleksandra Tojnka iz družbe Dalto (z njim je Mercator že sodeloval pri »valovitem« plakatu Veseli valovi). »Velike površine je bilo treba »ukrotiti« in jih oblikovati točno tako, kot si je zamislil Fartek ,« je povedal Žontar.
Plakati prikazujejo bistvo (delikatesne) storitve
Mercator je s televizijskim oglasom najprej sporočal, da prodajalci v njihovih delikatesah poznajo vse skrite želje ljudi in do milimetra natančno poznajo njihove mere kuhanega pršuta. Zunanje oglaševanje je tako nadaljevanje oziroma nadgradnja televizijskega oglasa. Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica tržnega komuniciranja v Mercatorju, s tega vidika poudarja, da so v sodelovanju z agencijo zasnovali celostno komunikacijsko akcijo, s katero izpostavljajo ključno storitev na delikatesi, sveže postreženo in po vašem okusu. »V okviru priprave komunikacijskih elementov so nastale številne kreativne rešitve, oglasni panoji pa so omogočili na učinkovit način pokazati prav bistvo naše storitve. Ideja nam je bila takoj všeč,« je zadovoljna sogovornica. Ob tem dodaja, da v Mercatorju nastopu na trgu in izpostavitvi ključnih diferenciatorjev namenjajo veliko pozornosti. »V okviru strategije tržnega komuniciranja smo tako še posebej osredotočeni na izpostavitev svežih strežnih linij. Mercatorjeva delikatesa je naša pomembna konkurenčna prednost, zato smo za letošnje leto zasnovali sklop komunikacijskih aktivnosti za njeno izpostavitev.«
Primerjava med maketo in končno postavitvijo:
maketa
končna postavitev
maketa
postavitev