habeco
Aktualno

Eko poslovna darila – trendi za letošnje leto

Ekološka poslovna darila so postala izjemno pomembna, saj podjetja in posamezniki vse bolj stremijo k trajnostnim praksam in zavedanju o vplivu na okolje.

So odlična izbira za podjetja, ki želijo svojim strankam, poslovnim partnerjem in zaposlenim pokazati, da jim je mar za okolje in trajnostni razvoj in so odličen in cenovno ugoden način za izražanje spoštovanja in zahvale.

Kako izbrati prava ekološka poslovna darila

Pri izbiri Eko poslovnih daril je pomembno upoštevati več dejavnikov. Najprej se osredotočite na potrebe in interese prejemnika darila. Razmislite o tem, kateri izdelki ali storitve bi jim najbolj koristili in kako bi lahko tovrstno poslovno darilo pozitivno vplivalo na njihovo delo ali življenje.

Drugi dejavnik, ki ga je treba upoštevati, je proračun. Ekološka poslovna darila so na voljo v različnih cenovnih razredih, zato izberite tista, ki ustrezajo vašemu proračunu, ne da bi pri tem žrtvovali kakovost ali trajnost. Prav tako je dobro razmisliti o količini daril, ki jih boste potrebovali, saj lahko večja naročila pogosto prinesejo popuste ali druge ugodnosti.

Pomembno je tudi, da izberete darila, ki so zagotovo izdelana iz trajnostnih, okolju prijaznih materialov, in se poskusite izogniti izdelkom ter proizvajalcem, ki zavajajo s svojimi »zelenimi trditvami« glede uporabe materialov in postopkov.

Nazadnje pri izbiri trajnostnih poslovnih daril upoštevajte tudi možnosti personalizacije. Mnoga podjetja ponujajo možnost dodajanja logotipa, imena ali sporočila na izbrane izdelke, kar da darilu osebni pridih in povečuje prepoznavnost vašega podjetja.

habeco3

Kaj je Greenwashing?

Lažno predstavljanje ekološke narave izdelkov, bolj poznano kot »zeleno zavajanje« ali »greenwashing« je neetično dejanje, ki ga ljudje na splošno obsojajo, kljub temu pa je v današnjem času še vedno zelo prisotno. To je zavajajoča trženjska strategija, v kateri podjetja namenoma posredujejo napačne ali pretirano okolju prijazne informacije o svojih izdelkih z namenom pridobiti podporo potrošnikov in povečati prodajo med ekološko osveščenimi kupci.

Na žalost je takšno vedenje postalo pogosto pri mnogih blagovnih znamkah, ki si želijo na ta način izboljšati ugled in privabiti več strank. Namesto da bi dejansko izboljšali svoje okoljske prakse. Ta podjetja uporabljajo oglaševalske prevare, da bi svoje izdelke prikazali kot bolj okolju prijazne, kot v resnici so.

Kot potrošniki lahko s svojimi nakupnimi odločitvami prispevamo k bolj trajnostnemu svetu tako, da izbiramo resnično okolju prijazne izdelke in se izogibamo podjetjem, ki uporabljajo zeleno prikazovanje. S tem spodbujamo podjetja k bolj trajnostnim praksam in prispevamo k ohranitvi svojega planeta. Zato se o teh nepoštenih poslovnih praksah vse več govori, z namenom, da se izkoreninijo ali vsaj čim bolj omejijo.

Kako prepoznati zeleno zavajanje?

Običajno podjetja, ki prakticirajo zeleno zavajanje, porabijo več časa in denarja za oglaševanje svoje trajnosti, namesto da bi dejansko zmanjševala svoj vpliv na okolje.

Tukaj je nekaj nasvetov, na katere bodite pozorni pri naslednjem nakupu ekoloških poslovnih daril:

Ne nasedajte zeleni barvi! Slike rastlin, živali in listov ter zelena barva so lahko taktike, ki izdelek prikazujejo bolj naraven ali ekološki, kot v resnici je. Pogosto so te oznake zgolj piktogrami, brez prave teže in vrednosti.

Pazite na všečne besede brez vsebine. Pogosto so besede ekološko, zeleno, naravno, prijazno do zemlje, rastlinsko, čisto, surovo, organsko, prazne, brez pojasnil in podrobnosti, in ne pomenijo nič. Bolj, kot je trditev nejasna in nedorečena, bolj verjetno je, da gre za zeleno zavajanje.

Pazite na odvračanje pozornosti. Trditve, kot so reciklirane, okolju prijazne ali naravne, lahko odvračajo pozornost od resnejših težav izdelka. Mogoče proizvajalec reklamira stekleničko za vodo iz reciklirane plastike, so pa zamaški še vedno iz prvič izdelane plastike.

Iščite minimalno reciklirano embalažo. Mnogokrat podjetja, ki uporabljajo zeleno zavajanje uporabljajo preveč embalaže, ki je izdelana iz neobnovljivih materialov. Kajti trajnostno naravnana podjetja svoje izdelke pakirajo v reciklirane materiale in se izogibajo prekomernemu pakiranju.

Seznanite se s priznanimi certifikati. Vse informacije so dosegljive na internetu in zlahka dostopne. Vendar pa pomanjkanje certifikata ne pomeni, da izdelek ni trajnosten. Običajno le ta zagotavlja dodatno zagotovilo.

habeco4

 

Aware™, novost, ki zagotavlja sledljivost recikliranih materialov

Z namenom zagotavljanja resničnosti trajnostnih trditev, je na tržišče prišla tehnologija Aware™, ki uporablja sledilne delce v recikliranem bombažu in s pomočjo uporabe veriženja blokov zagotavlja, da je material, ki vstopa v proizvodno verigo enak, kakor v končnem tekstilnem izdelku.

Težava v tekstilni industriji je ta, da so dolge dobavne verige pogosto težko sledljive in preverljive, zato so ranljive in jih je težko urejati. Pomanjkanje preglednosti in sledljivosti vodi do pretiravanja trajnostnih prizadevanj nekaterih blagovnih znamk, kar povzroča zeleno zavajanje in nezaupanje v tekstilni industriji.

Aware™ decentralizira potrjevanje trajnostnih trditev in zmanjšanje vpliva na okolje s kombinacijo sledilne tehnologije in veriženja blokov, ki jih dodaja trajnostnim vlaknom in preji. Proces poteka s pomočjo skrbno izbranih partnerskih predilnic, ki dodajo patentirano sledilno snov Aware™ v izvorni reciklirani surovini.

Nato se ustvari virtualna predstavitev preje ali vlakna kot digitalni žeton in shrani na decentraliziranem in odprtokodnem sistemu veriženja blokov. Blagovne znamke lahko prejo uporabljajo enako kot katero koli drugo surovo tkanino. V nasprotju z drugimi tkaninami pa lahko končni izdelek na koncu proizvodnje preverimo, ali je izdelan iz prvotnih certificiranih recikliranih materialov, ali ne.

Na tržišču je že kar nekaj blagovnih znamk, ki uporabljajo to tehnologijo in z njo zagotavljajo sledljivost uporabljenih materialov ter s tem tudi svojih trditev. Med njimi zagotovo izstopata dve, IQONIQ in IMAPACT.

IQONIQ spreminja tekstilno industrijo

Vsi si želimo uživati v izjemnih izdelkih, ki ne škodujejo našemu planetu, vendar se žal pogosto zdi, da resničnost ne ustreza našim željam. Izdelki, ki jih uporabljamo, imajo pogosto negativen vpliv na okolje, kar povzroča škodo naravi, ki nas obkroža.

Vendar pa obstaja možnost, da lahko naredimo spremembe in zmanjšamo svoj vpliv na okolje. Prav zato je Iqoniq uvedel nabor oblačil z nizkim vplivom na okolje, izdelanih iz 100 % bombaža, od tega 50 % organskega bombaža in 50 % recikliranih materialov.

Vsi izdelki v zbirki IQONIQ so opremljeni z Aware™ Virtual ID tehnologijo, ki omogoča digitalni potni list z vsemi ključnimi informacijami o izdelku in uporabljenih materialih.

habeco5

IMPACT, edinstvena in najboljša naložba za varčevanje z vodo

Za podjetje, ki želi učinkovito prispevati k trajnostnemu razvoju, predstavlja IMPACT eno od najbolj edinstvenih in najboljših naložb za varčevanje z vodo ter uspešno izpeljavo promocijskih strategij.

Kolekcija IMPACT je zbirka vodno varčnih in trajnostnih promocijskih izdelkov, ki bodo izboljšali vašo okoljsko, družbeno in etično usklajenost. Poleg tega s takšnimi izdelki širite sporočilo, da vam je mar za okolje in prihodnost ter da zato izvajate strateške ukrepe za zmanjšanje odpadkov in trajnostno rabo vode.

Še pomembneje pa je, da vam ta promocijska darila pomagajo izogniti se zelenemu zavajanju.

habeco6

Naša zaključna misel

Ekološka poslovna darila tudi letos predstavljajo odlično priložnost za podjetja, da pokažejo svojo zavezanost trajnosti in okoljski odgovornosti. Z izbiro kakovostnih, trajnostnih daril, ki odražajo vrednote vašega podjetja, boste okrepili svojo zavezo k trajnostnim praksam in spodbudili druge, da sledijo vašemu zgledu.

Ne pozabite, da je oglaševanje s trajnostnimi poslovnimi darili ključnega pomena za povečanje zavedanja o pomenu trajnosti in pridobivanje podpore strank, poslovnih partnerjev in zaposlenih.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji