zz
Aktualno

Moemax: Prvo podjetje v Sloveniji z dogodkom v živo na TikToku

V lanskem novembru in letošnjem januarju je blagovna znamka Buzztik, ki upravlja TikTokov profil podjetja Moemax, na TikToku izpeljala prva dogodka v živo s strani podjetja v Sloveniji.

V 14-ih mesecih delovanja na TikToku je Moemax prišel do zavidljivih 21.800 sledilcev na tem družbenem omrežju, pri čemer je kar 97,8 odstotka slovenskega občinstva. Zaradi teh uspehov so se odločili, da sledilcem v sklopu komunikacijske strategije Moemaxa ponudijo nekaj svežega in drugačnega.  

Momax LIVE event, novost na našem trgu 

Karmen Ferlan iz oddelka za marketing pri Moemaxu je za MM-a povedala, da so se odločili izpeljati dogodek v živo na TikToku, in to kot prvo podjetje v Sloveniji: »Na začetku tehtanja možnosti smo našteli tudi nekaj pomislekov, in sicer glede strahu, ali je TikTok ustrezna platforma za naše ciljno občinstvo in kako učinkovito je sploh komuniciranje preko videovsebin v živo. Po izvedbi in analizi rezultatov smo hitro ugotovili, da je bil dogodek Momax LIVE event zelo uspešen pri vzpostavljanju interakcije z občinstvom in tudi povečanju ozaveščenosti o naši blagovni znamki. Opazili smo večjo interakcijo z občinstvom, kar je pripomoglo k povečanju števila sledilcev in prepoznavnosti blagovne znamke. Zaposleni so tudi bolj vpeti, saj so aktivno vključeni v ustvarjanje vsebin in komuniciranje z občinstvom, kar jim prinaša zadovoljstvo in povečuje motivacijo.« 

Na TikToku je Moemax skupaj z ustvarjalci vsebin izpeljal kar dva dogodka v živo; enega konec novembra na temo noči čarovnic in popustov ob črnem petku, drugega pa v januarju na temo razprodaj. Cilj obeh projektov je bil na hudomušen, inovativen in vključujoč način predstaviti izdelke in popuste.  

Poglobitev odnosa blagovne znamke in občinstva s pomočjo agencije 

V podjetju Buzztik pravijo, da se lahko blagovne znamke dogodkov v živo na Tiktoku lotijo tudi same: »Če želite zvesto občinstvo in odnos z njimi, boste s tovrstno aktivacijo na TikToku povečali vključenost in poglobili odnos med občinstvom in blagovno znamko. To dokazuje tudi nedavna raziskava Ipsos global. Vsekakor je bilo vredno preizkusiti možnost dogodka v živo in zelo smo veseli, da smo to storili kot prvi v Sloveniji.«  

Ferlanova pa je pri tem poudarila: »V takšnih primerih je bolj priporočljivo sodelovati z agencijo zaradi njihovega strokovnega znanja in bogatih izkušenj na tem področju. Sodelovanje pogosto olajša delo, saj prevzamejo določene naloge in imajo prakso, ki pomaga pri doseganju boljših rezultatov kampanj. Zaradi specializiranih ekip in orodij, ki jih imajo agencije, je delo nas, naročnikov, še dodatno olajšano, kar omogoča, da se lahko osredotočimo na druge pomembne naloge in vsaj delno to delo prepustimo agenciji.« 

z

Pot do dogodka na TikToku v živo  

Po uspešni vzpostavitvi profila na Tiktoku mora blagovna znamka postaviti nov cilj, to je aktivno vključevanje občinstva v komunikacijo in povečevanje prepoznavnosti blagovne znamke. »Kot mednarodna blagovna znamka smo bili deležni zelo pozitivnih odzivov glede naših aktivnosti na TikToku tudi iz drugih držav. Pohvale so prišle predvsem zaradi inovativnosti in kreativnosti pri ustvarjanju vsebin ter uspešnosti vključevanja ciljnega občinstva na tej platformi. Prav zaradi tega so se začele ukvarjati s TikTokom tudi druge države v našem koncernu. To je dodatno pripomoglo k naši prepoznavnosti in ugledu v industriji,« je dejala Ferlanova.  

Pri agenciji Buzztik pa so dodali: »Sprva smo se osredotočali na odlično vzpostavitev profila, obenem pa smo iskali ustvarjalce vsebin, ki dihajo eno z blagovno znamko in jo občinstvo dobro sprejme. Ko pogledamo nazaj, opazimo, da je zelo pomembno, da se preizkuša vse vrste vsebine. Le tako ugotovimo, kaj v največji meri pripomore k zastavljenim ciljem; bodisi komentarji, ogledi, kliki na spletno stran ali pa novi sledilci. Ko to ugotovimo in dosežemo cilj, je čas, da se sledilce v največji meri vključi v ustvarjanje aktivnosti na profilu.« 

Za izvedbo obeh dogodkov v živo so se tako pri naročniku kot v agenciji strateško pripravljali več tednov. Ekipe so bile razdeljene na več delov: koordinatorji izpostavljenih akcij (sestavljale so jo osebe, zaposlene na  oddelku za trženje in marketing pri Moemaxu), kreativna ekipa, scenaristi in vodje projektov, ki skrbijo za 100-odstotno informiranost in povezanost vseh deležnikov.  

Ključno vlogo med dogodkom v živo so imeli ustvarjalci vsebin, ki so jih na projekt pripravili s pomočjo scenarijev in točno dorečenega poteka dogodkov. »Natančno smo jim predstavili poslovalnico in skladišče, šli z njimi čez vse različne scenarije in jih ‘zbrifirali’, kako vsako neprijetno in neprimerno situacijo obrniti sebi in blagovni znamki v prid. Dogodek v živo zahteva komunikacijsko močne ustvarjalce, saj gre za podajanje odgovorov in pojasnjevanje v živo. To pomeni, da jim lahko podporo nudimo le v določeni meri. Naj se sliši še tako nesmiselno – dogodek v živo mora biti v glavah scenaristov in kreativne ekipe izpeljan v celoti že pred samim začetkom. Potrebno je pomisliti na vse morebitne težave, nesreče in predvideti vse to z določenimi pivoti,« nadaljujejo pri Buzztiku. 

Krepitev čustvene povezave in številk 

Tako naročnik kot agencija sta bila nad dogodkom navdušena, kot uspešnega pa so ga ocenili tudi sledilci. »Ne le odzivi, tudi analize in rezultati so zelo pozitivni. Opazili smo večjo interakcijo z občinstvom, kar je pripomoglo k povečanju števila sledilcev in prepoznavnosti blagovne znamke. Bolj vpeti pa so postali tudi zaposleni, saj so aktivno vključeni v ustvarjanje vsebin in komuniciranje z občinstvom, kar jim prinaša zadovoljstvo in povečuje motivacijo,« pove Karmen Ferlan. »To bomo zagotovo ponovili,« pa dodajajo v agenciji. 

Pri prvem dogodku v živo so imeli skupno 17.100 ogledov, od tega 8.600 edinstvenih gledalcev, pridobili so 215 novih sledilcev, povprečni čas gledanja na gledalca je bil približno 3 minute 45 sekund, povprečno število gledalcev na dogodku pa je bilo 243. Dogodek so povezali z nagradno igro, ki mu je sledila takoj po koncu, preko nje pa so pridobili več kot 10.000 novih sledilcev. 

Drugi dogodek v živo je bila neposredna izpostavitev zimske finalne razprodaje. Odločili so se, da s pomočjo ustvarjalcev na vklopu v živo prikažejo znižanje 30-ih izdelkov. »Ustvarjalci so izpolnjevali dane izzive in za vsak uspešno opravljen izziv smo izdelek znižali. Šlo je za neko vrsto licitacije. Tukaj smo stopili korak dlje. Dogodka nismo prenašali le na lastnem profilu na TikToku, temveč tudi na profilih treh ustvarjalcev, s katerimi sodelujemo – David in Simona & Matjaž. Pri drugem dogodku smo z različnimi akcijami poskrbeli za dodatno ščemenje in dramo, kar je pri gledalcih vzbudilo občutek, da ne morejo zapustiti zaslona,« razložijo pri Buzztiku.  

Pri drugem vklopu v živo je imnel Moemax skupno 8.000 ogledov, od tega 5.000 edinstvenih gledalcev (96 odstotkov jih je prihajalo iz Slovenije), pridobili so 136 sledilcev, povprečni čas gledanja na gledalca je bil okoli 2 minuti, povprečno število gledalcev pa je bilo 180. Pri tem je bilo 51 odstotkov gledalcev starih med 18 in 24 let, 24 odstotkov med 25 in 34 let, 20 odstotkov jih je bilo starejših od 35 let in le 5 odstotkov je bilo mladoletnih. »Razlog za manjšo gledanost na drugem dogodku v živo pri Moemaxu pripisujemo dejstvu, da je bila večina scenarijev pripravljena vnaprej in so bili gledalci le v 50-odstotni meri pozvani k podajanju izzivov, odgovarjanju na vprašanja in drugim podobnim aktivacijam.« 

Karmen Ferlan iz Moemaxa zaključi, da prisotnost na TikToku vsekakor pomaga blagovni znamki na več ravneh. »Pomaga pri povečanju prepoznavnosti blagovne znamke med ciljnim občinstvom, kar lahko vodi v večje število prodajnih priložnosti. Poleg tega lahko prisotnost na TikToku pritegne tudi talente, ki se želijo pridružiti podjetju, saj kažemo inovativnost in smo v trendu.« 

-

-

Ključ za uspešen TikTok LIVE  

Na podlagi dveh izpeljanih TikTok LIVE dogodkov in globalnih raziskav o TikToku Buzztik predstavlja ključne smernice za uspešen dogodek v živo na TikToku: 

  • Spoznajte svoje občinstvo: kdaj bo na razpolago oziroma kdaj jim ustreza? Je to po službi, med vikendom ali kateri koli dan po osmi uri zvečer? Počitnice, prazniki in prijetni sončni dnevi bistveno zmanjšajo povprečen čas ogleda.  

  • Pomembna je lokacija in ozadje dogajanja: poskrbite, da ima celotna zadeva rdečo nit. Idealno je, da pred samim dogodkom ustvarite napovednike (teaserje), ki povečujejo radovednost občinstva.  

  • Potrebno se je ukvarjati z občinstvom: dogodki v živo na TikToku so bolj uspešni, če imajo gledalci nadzor nad dogajanjem.  

  • Ustvarite napetost: skupaj z zgodbo je potrebno ustvariti napetost – bodisi da ustvarjalci ne vedo eden za drugega, bodisi da se zgodi (lažen) prepir ali popolnoma nelogičen sporazum. Občinstvo na TikToku nima veliko pozornosti, zato jo morate loviti praktično vsako minuto!  

  • Držite se zastavljenega: rdeča nit dogodka pomeni, da težje skrenete iz poti, vseeno pa lahko pride do tega. Najlažje se boste izognili temu, če boste z vsemi sodelujočimi dobro opredelili rdečo nit in predvsem natančno določili njihove naloge.  

  • Aktivno in hitro: Oba Moemaxova dogodka v živo sta trajala okoli dve do tri ure, v vmesnem času ni manjkalo izzivov, menjav lokacij, trenj med ustvarjalci, prihodov in odhodov sodelujočih pri dogodku ipd. 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, april 2024, #514. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji