• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Adria Media Ljubljana: »Oglašujte, ker je tudi oglaševanje družbeno odgovorno«

Oglaševanje je v teh časih smiselno, potrebno in družbeno odgovorno tako do medijev kot tudi prebivalstva, je prepričan Tomaž Drozg, direktor medijske družbe Adria Media Ljubljana. Poleg tega je v času rekordnih branosti in dosegov portalov za številne oglaševalce tudi ekonomsko smiselno.

Tomaž Drozg, direktor medijske družbe Adria Media Ljubljana

Brez oglaševalskih prihodkov bo nastopil medijski mrk

Po besedah Tomaža Drozga mediji tudi v teh časih – oziroma predvsem v njih – opravljamo izjemno pomembno družbeno vlogo. Obveščamo in izobražujemo prebivalstvo, pa tudi nekaj razvedrila prebivalcem, ki so se znašli v povsem novih in doslej nepredstavljivih okoliščinah, pride še kako prav. »Prebivalstvo bere več, željno črpa vsako koristno informacijo. Kje pa, če ne v medijih? Predvsem spletni mediji, ki živimo skoraj izključno od oglasnih prihodkov, za preživetje potrebujemo prihodke iz oglaševanja. Brez njih bo sicer prav kmalu nastopil medijski mrk. Če oglasnih prihodkov ne bo, tudi medijev ne bo; predvsem manjši in neodvisni mediji bodo kmalu prisiljeni prenehati z delovanjem,« meni Drozg. S tem bi nastala »nepredstavljiva praznina«; informacije bodo okrnjene predvsem na škodo prebivalstva, prav kmalu pa tudi na škodo oglaševalcev.

Mediji nismo odšli na »čakanje«

»Novinarji, uredniki, fotografi, oblikovalci in vsi ostali, ki delamo v medijih, si svoje plače krvavo zaslužimo s svojim delom, še posebej v teh težkih časih. Ne pričakujemo daril in ne želimo miloščine, pričakujemo pa pošteno plačilo za svoje poslanstvo, ki ga zdaj opravljamo verjetno še bolj zavzeto,« sporoča sogovornik. Po njegovih besedah je oglaševanje trdo prigaran denar za medije – zdaj še bolj kot sicer. »Z nezmanjšanim zanosom in trudom še naprej opravljamo svoje poslanstvo. Zato je skoraj popoln izpad prihodkov iz oglaševanja družbeno in ekonomsko povsem nesprejemljiv pojav. Mediji nismo odšli 'na čakanje', nasprotno,delamo še več in v težjih okoliščinah. Naši stroški niso nič manjši, prihodkov pa ni, ker oglaševanja skoraj ni več. Razumljivo je, da tista podjetja, ki so se sama znašla v težavah, prenehala s poslovanjem ali bila za nedoločen čas prisiljena odložiti svoje aktivnosti, v tem času ne oglašujejo. Manj razumljivo pa je, da so čez noč prenehala oglaševati in nam odtegnila življensko pomembne prihodke podjetja, ki v teh časih poslujejo še bolje, dosegajo rekordno prodajo, prihodke in rezultate.«

Čas rekordnih branosti in dosegov

Drozg poudarja še, da bi se morali tudi medijski načrtovalci in agencije zavedati, da so v teh časih pomembni vsi mediji, ne le ekonomsko ali politično oportuno »izbrani«. Še bolj pomembno in smotrno je prav zdaj oglaševalska sredstva razporediti bolj smiselno, bolj pošteno in družbeno bolj odgovorno. »V tem času dosegamo rekordno branost, spletni portali imajo rekordne dosege, prihodkov pa kljub temu od nikoder. Prodaja številnih skupin izdelkov se je skokovito povečala, ljudje imajo prav zdaj več časa analizirati in načrtovati svoje prihodnje nakupe in naložbein so bolj dovzetni za vsako informacijo,« ugotavlja Drozg.

Zato je, kot še enkrat poudarja, oglaševanje v teh časih smiselno, potrebno in družbeno odgovorno, do medijev in prebivalstva. »Hkrati je ekonomsko smiselno za oglaševalce, seveda ne za vse, za številne pa. In pravod številnih oglaševalcev, ki jim gre zdaj izjemno dobro, mediji doživljamo odpovedi že naročenih oglasnih akcij. Oglašujte, ker je tudi oglaševanje družbeno odgovorno. Zdaj bolj kot kadarkoli,« še poziva.