• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Zdaj je čas za kovanje nove poslovne digitalne resničnosti

Anja Bohinc Bojetú ima za seboj zanimivo karierno pot – med drugim je certificirana učiteljica joge, v Sloveniji je delala na področju digitalnega marketinga, lani februarja pa se je preselila v Španijo. V Barceloni je direktorica za medije v marketinški agenciji The Agency.io, za katero pravi, da se v njej vse dogaja s svetlobno hitrostjo. »Sem del izjemno kreativne, zanimive, delovne in zveste ekipe, na katero je vsak od članov zelo ponosen,« pravi.

Karierna pot je AnjoBohinc Bojetú vodila od prodaje rulet za igralnice, pri čemer se je zaradi znanja jezika pri tem delu osredotočala na področje Latinske Amerike, do dela v slovenski igralnici, kjer je zaradi svojih korenin in osebnega poznavanja kulture delala predvsem z izraelskimi turisti. Poleg tega je skoraj petnajst let vodila radijske in televizijske oddaje ter večje in zahtevnejše športne prireditve (na primer 14-dnevni projekt Slovensko olimpijsko mesto leta 2010 in sprejem olimpijcev z iger v Vancouvru in Londonu, vodila pa je tudi promocijske dogodke, povezane z ligo Eurobasket). Kot mednarodno priznana in certificirana učiteljica joge je sodelovala z največjo platformo virtualne telovadnice – tudi na slovenskem tržišču v kampanji s predsednikom republike Borutom Pahorjem, bila pa je tudi obraz številnih blagovnih znamk za zdravo prehrano, zdravila in izdelke. »Osem let sem tudi sovodila večj odigitalno marketinško agencijo na slovenskem, hrvaškem, srbskem in vietnamskem tržišču. Tam sem se resnično naučila, kaj naročnike osrečuje, kam gredo trendi in kako se posamična država pri tem obnaša oziroma odziva. Vsaka država ima namreč svoje zapovedi in svoj način komuniciranja, prejemanja in psihologije kulture,« je povedala za MM.

Sodelovanje pri snemanju odmevnega oglasa za avtomobilsko znamkoFord, kjer je sodelovala s številnimi znanimi imeni, med drugim tudi z režiserjem JackomScottom, sinom RidleyjaScotta, in igralcem Madsom Mikkelsenom, ji je prineslo ponudbo za delos studiom Warner Bros. S temso se ji na stežaj odprla vrata v tujino.

Selitev je bila strateška, z jasnim ciljem

Anja Bohinc Bojetú pravi, da ima Slovenija v njenem srcu posebno mesto. »Rada jo imam, a me njena majhnost poslovno, kreativno in značajsko omejuje. Zato je bila moja selitev strateška, dolgo vnaprej načrtovana in z jasnim ciljem. Želela sem namreč večji prostor izražanja, kreativnosti in možnosti,« pripoveduje. Odločila se je za Barcelono, ker iz tega mesta prihaja del njene družine. Vedno jo je oboževala in se tam počutila kot doma. Poleg tega zna špansko, njena velika želja pa je že od nekdaj bila, da bi živela ob morju, obdana z veliko sonca, palmami in ljubeznivimi ljudmi. »Počutim se, kot da sem tu našla svoje korenine, dom. Mesto mi daje mir in svobodo; nudi mi, da vse, kar sem, znam in zmorem, lahko tu tudi pokažem. Prepričana sem, da drži domneva, da je okolje tisto, kar je od nekdaj zaznamovalo tako človeštvo kot tudi posameznika,« pravi.

Barcelona ima dva obraza marketinga

Po njenem mnenju se agencijsko-medijska pokrajina v Španiji in Sloveniji razlikuje predvsem po velikosti tržišča, pa tudi po stopnji dovoljene in celo nujne kreativnosti – že zavoljo konkurence in kulturega izražanja države. »Oglaševalske akcije zahtevajo več pripravljenosti, strategije in celo poguma, ker je prostora za napake na večjih trgih manj. Zato pa, na primer, ponujajo možnost komuniciranja z milijonskimi rekami turistov. To zahteva popolnoma drugačen pristop k potrošniku, ki je sicer kratkoročen, a zapravi več. Barcelona ima dva obraza marketinga. Enega za lokalce in drugega za turiste,« pripoveduje.

Pravi, da smo Slovenci precej bolj vestni delavci, veliko bolj, kot bi se to kadarkoli lahko reklo za španske, še manj pa za katalonske zaposlene. »Slovenci smo nekakšna homogena mešanica avstrijske urejenosti in balkanskega 'joie de vivre', kar pomeni, da smo odličen kader za mediteransko območje. Obljubljeno v dogovorjenem roku tudi dostavimo in smo ob tem še sila kreativni. Katalonci najraje vsemu rečejo 'mañana', torej jutri, zato nam to kulturno dejstvo daje prostor za ostrino z veliko prednosti pri poslih vseh vrst,« je prepričana.

V agenciji se stvari odvijajo s svetlobno hitrostjo

V The Agency.io opravlja delo direktorice za medije, kar pomeni, da dogodke strateško oceni, nato pa z ekipo tudi izpelje. Pri tem upošteva tržišče, želje naročnika, naravo znamke in dogodka. Nato razmisli, na kakšen bo način bodo projekt, oglaševalsko akcijo ali dogodek zasnovali, o njem sporočali, poiskali strateške partnerje ter kovali zgodbe na dolgi rok. Takšne zgodbe namreč po njenem mnenju prinašajo nove naročnike in osrečujejo obstoječe, prinašajo dobiček in agenciji dajejo opaznost.

»Naša agencija je resnično posebna. V njej se stvari 'odvijajo' s svetlobno hitrostjo, ekipa pa je tako kreativna, zanimiva, delovna in zvesta, da je lahko vsak samo ponosen, da je del nje. Prihajamo z vseh vetrov – iz držav vsega sveta in skupaj govorimo petnajst jezikov. Ta multikulturnost in odzivnost, prilagodljivost in empatični posluh v kombinaciji z znanjem in izkušnjami, ki jih imamo, je naš ključ do vedno večjih uspehov. Skoraj mesečno se dogaja, da naročnik do nas pristopi z željo po enkratnem dogodku, sledi pa tesno poslovno sodelovanje, ki se konča kot vodenje celotne prodajne, marketinške in komunikacijske strategije,« je ponosna.

Ko našteva uspehe agencije, pove, da so v manj kot letu dni zaradi načina dela prejeli zlato odličje v komuniciranju na družbenem omrežju Instagram – mednarodno nagrado Movers&Shakers za »Best Digital Business«. V tem času so postali tudi člani dveh prestižnih poslovnih klubov, in sicer Barcelona International Business Club in Club Marketing Barcelona, kjer skupaj na nacionalni ravni ustvarjajo dogodke in postavljajo trende.

Pravi, da so ponosni na vse dogodke, ki jih organizirajo in da se je v Barceloni (pred »koronakrizo«, seveda) ogromno govorilo o njihovi uspešnosti. »Razprodali smo štiri predstave fantastičnega Jima Gaffigana, za katerega revija Forbes piše, da je tretji najbolje plačan stand-up komik na svetu. Organizirali smo elitno srečanje za nekdanje študente univerz Ivy League & Stanford, med katere sodim tudi sama. Tak dogodek se je zgodil prvič z združenimi močmi inv takšnem številu. Program in izvedba sta bila tako dovršena, da zdajšnji in prihodnji naročniki, med katerimi so številne svetovno znane blagovne znamke in hoteli s petimi zvezdicami, že komaj čakajo, da se trenutno stanje sprosti in lahko nadaljujemo s še večjim navdušenjem,« ne skriva svoje nestrpnosti.

Hvaležni, da so del digitalne industrije

Ker je Španija eno od žarišč koronavirusa, se v najinem pogovoru dotakneva tudi sprememb, do katerih je prišlo v zadnjih tednih in mesecih. »Pri nas se je ogromno spremenilo. Kot vidim, Slovenci lahko hodite v naravo, kar mi strašansko pogrešamo. Ker brez dovolilnic ni dovoljeno zapuščati doma, razen če greš po hrano ali na sprehod s psom, je situacija zelo posebna. Delo vsi opravljamo od doma, pomagamo si z videoklici in takšen način dela je za nas zelo učinkovit. Vsi dogodki v živo so do preklica oblasti odpovedani, a smo ustvarili niz brezplačnih spletnih seminarjev v poslovno pomoč, organiziramo virtualne koncerte in spletne dogodke, na katerih se trudimo dvigovati moralo. Mislim, da nam gre dobro in prav ponosni smo na svoje uspehe,« pravi.

Hvaležni so, da so del digitalne industrije in ponujajo široko paleto rešitev za podjetja po vsem svetu. Trenutno so osredotočeni na dejstvo, da je ves svet »prikovan« na elektronske naprave, pri tem pa ne zaznavajo pretirane nasičenosti z oglaševalskimi akcijami. »Prednosti so zato neprimerno večje, tudi za srednje in manjše naročnike. Naš pristop je skovati 'vodoodporni' pristop, ki preseli trenutni posel na splet, če je to mogoče. V drugih primerih svetujemo delno ali celovito preobrazbo poslovanja inrazumevanja, da je to čas poslovnih priložnosti, ki s pravim pristopom rojevajo zmage na dolgi rok. Za lokalne, restavracije in druge naročnike smo ustvarili spletne rešitve, da lahko svoje izdelke ali storitve kupcu preprosto dostavijo na dom,« pravi in doda, da v trenutni situaciji ohranja pozitivno miselnost. »Zgodovina in psihologija človeštva nas učita, da sta osamitevin osamljenost naš največji 'križ' ter hkrati priložnost. Znamke, naročniki in projekti, ki ljudi združujejo, dajejo občutek povezanosti. Občutki, da so pomembni in da jim je mar, zdaj žanjejo še večje uspehe. Ker smo vsi prikovani na svoje zaslone, so družbena omrežja še bolj kot do zdaj najlažji, najhitrejši in najučinkovitejšinačin komunikacije s ciljno javnostjo, ki še nikolinibila tako poslušna, odprta in željna informacij,« je prepričana.

Posledic »koronakrize« na oglaševalsko industrijo ne želi komentirati. »Napovedi so navadno rojene skozi prizmo grenke usode naučene zgodovine, videnih napak ter uspešnih sankcij, akcij inr ešitev. Žal v tem primeru nimamo neke vzporednice, saj so bile pandemije v človeštvu daleč pred digitalno dobo. Je pa zato to lahko naša prednost. Pozivam vse posameznike in podjetja, naj se tega zavedajo in tudi izkoristijo. Zdaj je čas za kovanje nove poslovne digitalne resničnosti. Razmislite, kako lahko svoj izdelek, medij ali storitev preobrazite do te oblike, da bo dosegljiva več ljudem, v udobju doma, s čim manj truda. Smo v času, ko kupci potrebujemo preproste rešitve, na zahtevo, dostavljeno pred vrata našega doma ali na zaslon elektronske naprave. Sama verjamem v stavek, ki ga je dolgo tega izrekel Darwinin za katerega sem prepričana, da nam je lahko vsem v poduk: 'Ne bo preživela najbolj pametna vrsta, ampak tista, ki bo imela največjo sposobnost prilagajanja',« zaključi sogovornica.