bla
Aktualno

Kako so nastala imena slovenskih agencij?

Ustanovitelje nekaterih neodvisnih oglaševalskih agencij v Sloveniji smo povprašali po izvoru njihovega imena.

Nekoč so agencije večinoma pomenovali po njihovih ustanoviteljih in številne med njimi delujejo še danes. Nekatera so lahko berljiva, na primer Leo Burnett, Wieden + Kennedy, Ogilvy in Saatchi & Saatchi, druga malo manj, še posebej če je ustanoviteljev več in ime agencije sestavljajo začetnice ustanoviteljev. Tako dobimo BBDO, DDB, BBH in podobne. Z leti je nekoliko več svobode dobilo tudi poimenovanje agencij. Ena od najbolj znanih digitalnih agencij na svetu se imenuje Media Monks, lastniki londonske agencije Mother so ustanovili hčerinsko agencijo Other, agencija oOh! je ena od največjih v Avstraliji, Samurai Marketing, digitalni agenciji iz Barcelone, pa so bili pri poimenovanju v navdih samuraji. Dejstvo je, da lahko agencija nase opozori tudi z imenom in na ta način sporoča, da gre za drugačno, zanimivo, dinamično in seveda kreativno okolje.

April 8 in moč ravnovesja

April 8 je ime dobil po mesecu začetka delovanja agencije. »Ima pa zanimiv pomen, ki smo ga seveda raziskali še pred ustanovitvijo – »april« izhaja iz latinske besede aperire,  ki pomeni »odpreti« in se nanaša na pomladno prebujanje in rast rastlin,« pojasnjuje Urša Mivšek Sitar, ustanoviteljica in direktorica. Agencija se je odprla leta 2018, vendar so se odločili, da izberejo številko 8 namesto 18, saj število osem v sebi nosi moč ravnovesja in obilja. »Stvari, ki jih ustvarjamo v stanju  ravnovesja, imajo namreč posebno moč, napovedujejo uresničevanje ciljev in zagotavljajo obilje. Obenem smo želeli imeti mednarodno ime, ki bo enostavno zapomnljivo tudi v angleščini,« je za MM povedala sogovornica.

SHIFT: Ko te zapusti »mama«, dobiš priložnost za spremembo

Agencija SHIFT je ena od najmlajših, če ne najmlajša v tokratnem prispevku, saj je bila ustanovljena 22. februarja 2021. Nastala je na temeljih nekdanje agencije Grey Ljubljana, ki se ji je »mama«, oglaševalska mreža Grey, na hitro odpovedala. Tako sta se Špela Žorž in Sabina Luskovnik, ki sta po novem edini lastnici in tudi direktorici agencije SHIFT, odpravili na samostojno pot. »Ime se je rodilo iz trenutne situacije – zapustili smo korporacijo, svojo dosedanjo »mamo«, in dobili priložnost za korenito spremembo, za »shift!« Ko smo z ožjo ekipo na agenciji prišli do tega predloga, smo takoj vsi skupaj začutili, da »je to to«. Ime pove, kaj se je zgodilo nam in hkrati obljublja, kaj lahko naši naročniki vedno pričakujejo od nas – SHIFT oziroma spremembo. Na bolje, se razume (smeh),« sta povedali v intervjuju za MM.

Internavti in plutje po virtualnem vesolju

»Internavti smo tisti, ki plujemo po spletnih vesoljih. Internaut je namreč v angleščini – francoščini beseda, ki označuje veščega poznavalca interneta, etimološko pa izhaja iz  besed  INTER (internet) + NAUT (iz grščine: mornar / potnik). Kot torej astronavti plujejo v vesolje, smo mi zapluli v njegovo virtualno inačico. Ime nam je všeč tudi zato, ker gre za množinski samostalnik (Internavti vedno smo in bomo in ne maramo nepravilne rabe, kot je npr. »Internavti nam bo pripravil.«), je povedala Urša Pučko, ustanoviteljica in direktorica Internavtov. Množina odličnih posameznikov pa je zanjo predpogoj za ustvarjanje dobrih komunikacijskih projektov.

Yin+Young ali ko bi agencija lahko postala tudi »trendy« azijska restavracija

»Ime naše agencije je nastalo kot (bolj ali manj) posrečeno parafraziranje znamenite dvojice »yin« in »yang«, izposojene iz kitajske filozofije. Ob ustanavljanju agencije smo bili še bolj kot v samo ime prepričani v to, da ne želimo biti še ena oglaševalska agencija, podpisana z generično kratico, ki nikomur nič ne pomeni,« pojasnjuje Domen Husu, kreativni direktor v agenciji Yin+Young. Ob tem izpostavlja, da se kapital njihovih priimkov za znamčenje nahaja nekje vmes med odvetniško pisarno in vodoinštalaterskim podjetjem, tako da glede tega ni bilo dvomov. »Prav tako se nam ni zdelo smiselno, da bi bili pri imenu agencije posebej kreativni ali pomenljivi, ker je to »trying too hard«. Še vedno pa smo želeli, da deluje kot samostojna znamka, ki si jo lahko brez slabe vesti natisneš na majico,« je povedal. Ker pa so bili takrat precej mladi oziroma celo najmlajša agencija na trgu, se jim je po besedah sogovornika zdelo zelo na mestu, da ime vključuje besedo mlad, »yin« in »young« pa je tako postalo »ravnovesje med polikano kravato ter umazanimi supergami, poslom in kreativnostjo ali modrostjo ter mladostjo«. »V pričakovanju, da nas pokliče Nike, smo vedeli, da mora delovati globalno, kar nam je tudi uspelo, saj je še najbolj navdušilo prav naročnike iz tujine (sploh nativne govorce angleščine), ki so kot prvi potrkali na naša vrata. No, seveda se nismo veliko ubadali s tem, da bo pri nas težje izgovorljivo ali zapisljivo in marsikomu dokaj patetično, če v isti sapi ne razložiš, da je »yang« pravzaprav »young«. Sicer pa - če nam ne bi uspelo kot oglaševalski agenciji, bi lahko s takim imenom kadarkoli postali najbolj »trendy« azijska restavracija v mestu. Aja, kaj pa plus? Plus se nam je zdel preprosto kul.«

Herman, svetovljan s partnerji

V agenciji Herman & partnerji poudarjajo, da jih od drugih komunikacijskih podjetij med drugim loči tudi to, da imajo več ustanovnih partnerjev, kot je v našem prostoru običajno. »Z izbiro imena smo za naše omizje želeli povabiti še nekoga. Nekoga, ki bo naša inspiracija in večna zvezda severnica. Zakaj mu je ime ravno Herman, v resnici ve le on, ki nas je inspiriral. Ne moremo pa zanikati, da ime zveni svetovljansko, kar je morda izraz njegovih ambicij,« je povedal Miha Bevc, partner v Herman & partnerji.

Več desetletij trajajoča zapuščina AV studia

AV studio je ena od najstarejših oglaševalskih agencij v Sloveniji. Njegova zgodba se je začela v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja z avdiovizualnimi komunikacijami (AV). »Takrat so revolucionarna multivizija in digitalne diaprojekcije krasile mnoge muzeje, prireditve in razstav. Vizionarski pristop ustanovitelja (Lučo Žgank, op. p.) je pozneje pripomogel k preobrazbi v oglaševalsko agencijo polnih storitev, ki ime AV studio s ponosom ohranja še danes,« pojasnjuje Jure Tovrljan, kreativni direktor v AV studiu.

PR, »sto« in p

»Zgodba o imenu za agencijo Pristop je nastala tako davno nazaj, da o tem priča zgolj ustno izročilo. Šalo na stran, vendar poimenovanje odraža takratni davni čas razvoja javnega komuniciranja pri nas, ko je bilo omenjeno področje še povsem v povojih. Ime »Pristop« je bilo namreč več kot ustrezno, saj je vsebovalo črki PR, kar je nakazovalo na osnovno dejavnost podjetja, ki se je pozneje razširilo tudi na druge sorodne dejavnosti,« pojasnjujejo v Pristopu. Dodajajo, da se je ime »prijelo« tudi zaradi vsakič izpolnjene obljube, da je za nagovarjanje pravih ciljnih skupin pomemben pravi pristop, zato je Pristop edina prava izbira. »Velja pa še dodati, da vsebuje ime tudi besedo »sto«, kar nakazuje tudi na vsaj toliko let, ki so jih verjetno ustanovitelji imeli v mislih, ko so predvideli dobo delovanja,« so hudomušno sporočili iz Pristopa.

101 odstotek kot obljuba

»Na začetku je številka 101 predstavljala začetek nečesa. Zdaj menimo, da nismo več na začetku in zato smo zasnovali koncept 101 %. V vsakem trenutku lahko od naše ekipe pričakujete 101 odstotek. S tem želimo pokazati naš odnos do naročnikov oziroma tisto, kar posameznemu naročniku nudimo – presežek,« je oktobra 2016, ravno v času prenove celostne grafične podobe, za MM povedal Dino zupančič, partner in direktor v Agenciji 101.

 
484

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

moynihan
09. 10. 2021

Med številnimi uglednimi mednarodnimi govorci na festivalu kreativnosti Zlati boben bo…

Neuspeh se pogosto stigmatizira in redko slavi kot učna izkušnja. Posledično mnogi odrasli in otroci nimajo zdravega odnosa do neuspeha ali tveganja.

roman
08. 10. 2021

Ob tridesetletnici delovanja agencije Votan komunikacije smo se pogovarjali z njenim…

Filozofije, ki stoji že 30 let, tako kot ne menjaš konja, ki zmaguje, ne gre spreminjati. Pri nas je na prvem mestu kultura, tako v medčloveških kot…

škrabec 2
06. 10. 2021

»Če bi v Evropi za 10 % povečali delež na novo zgrajenih hiš iz lesa, bi količino CO2…

Prepričani smo, da lahko preko paviljona predstavimo tip lesene gradnje, ki vsebuje vsa trajnostna načela, se zmore prilagajati še tako zahtevnim…

Naši avtorji