bla
Vpogled

WARC: Obetavno okrevanje oglaševalske panoge

Sodeč po raziskavi analitičnega portala WARC je za oglaševalsko panogo eno od poslovno najboljših drugih četrtletij. Za letošnje leto na globalni ravni napovedujejo 12,6-odstotno povečanje oglaševalskih naložb.

12,6-odstotno povečanje naložb v letu 2021 na skupno 563 milijard evrov je »nadgradnja« prvotne projekcije, ki je bila ocenjena na 6,7 odstotka. Za leto 2022 napovedujejo 8,2-odstotno povečanje, kar pomeni, da bi oglaševalske naložbe znašale že več kot 592 milijard dolarjev. V prvih šestih mesecih 2021 so bile naložbe v oglaševanje za več kot 17 odstotkov višje kot pa v prvem polletju »koronskega« 2020.

Vzpon spletnega oglaševanja se ne ustavlja

Relativno gledano so rezultati še boljši z vidika drugega četrtletja, ki so jih pri WARC-u preučevali na 100 trgih. V primerjavi z enakim obdobjem lani so se oglaševalske naložbe povečale za 23,6 odstotka (na 133 milijarde evrov), kar je nov rekord v zadnjem desetletju. Največji delež rasti nosijo spletni formati, kjer so se naložbe povečale za skoraj tretjino (31,3 odstotka) v primerjavi z drugim četrtletjem lani. Kot »zvezdi« tega četrtletja v WARC-u izpostavljajo spletno trgovino (59-odsotno povečanje naložb) in iskalni marketing (50,6-odstotno povečanje), od tradicionalnih medijev pa izpostavljajo linearno televizijo (11,5-odstotno povečanje).

Skrb vzbujajoč padec naložb v tradicionalno oglaševanje

Če je svetla točka letošnje raziskave »le« 5,4-odstotni padec naložb v oglaševanje – po besedah raziskovalcev polovico od pričakovanega –, pa je zanje bolj zaskrbljujoč več kot petinski padec naložb v oglaševanje v tradicionalnih medijih (televizija, tisk, radio), kar je največji padec naložb, odkar izvajajo tovrstne raziskave.  Po drugi strani so se naložbe v spletno oglaševanje povečale za 9,4 odstotka na skoraj 25 milijard evrov, kjer z deleži povečanja naložb prednjačijo spletna prodaja (+27,4 odstotka), družbena omrežja (+18,3 odstotka) in spletni video (+15,9 odstotka). Prav vsem spletnim formatom tudi v nadaljevanju leta napovedujejo več kot 10-odstotno povečanje naložb. Spletna prodaja naj bi pridobila 32 odstotkov (večinoma Amazon), iskalno oglaševanje 35 odstotkov (kjer je glavni igralec Google), spletno video 17,7 odstotka, družbena omrežja pa 13,1 odstotka celotnih naložb v spletno oglaševanje.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji